Това е изводът от социологическо проучване на агенция "Алфа рисърч" за информационната кампания "Защото живеем в България".
Като част от кампанията, която е под патронажа на министъра по европейските въпроси Меглена Кунева, преди Великденските празници посетителите на Централните хали в София получиха листовки за правата на потребителите, с текстове от законите за храните, за движението по пътищата, за документите за самоличност, с важни адреси на европейски институции.
В началото на кампанията листовки бяха раздавани в столичния градски транспорт.
Според проучването 94 на сто от прочелите листовката, раздавана в Централните хали, я оценяват като полезна.
Най-интересни за гражданите са били текстовете от законите за движение по пътищата, документите за самоличност, защитата на потребителите и информацията за европейските образователни програми.
Въпреки липсата на време листовката да бъде прочетена веднага на място, 70 на сто от анкетираните са заявили, че ще я прочетат внимателно в къщи и ще я дадат на членове от семейството, близки и съседи.
От "Алфа рисърч" предполагат, че информацията е стигнала до повече хора от конкретните потребители.
Преобладаваща част от анкетираните са заявили одобрение за директния начин на информиране. Според проучването 63 на сто от запитаните изпитват нужда от допълнителна информация, а 37 на сто се чувстват добре информирани.
Сред забележките на анкетираните са изискванията за по-четивен шрифт на листовката, за по-голям тираж, за тематични издания за специализирани аудитории.
Данните от проучването са предоставени от кабинета на министър Кунева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.