Нито една водеща политическа партия в България не успява да се възползва от комуникациите на 21-ви век. Така поне гласи изводът от проучване на международната агенция за корпоративни комуникации Webb Dowse, което изследва как партиите са използвали социалните медии в своите кампании преди скорошните парламентарни избори.
За целта компанията е проследила активностите им във Facebook, Twitter и YouTube между началото на предизборната кампания на 5 септември и изборния ден на 5 октомври.
Изследването проучва съдържанието и успеваемостта на социалните медии, свързани с официалните интернет страници на всяка от осемте партии и коалиции, които преминаха бариерата от 4% за парламентарно представяне. То разкрива, че нито една от тях не е имала цялостна стратегия за работа със социални медии (две от партиите – Патриотичният фронт и "Атака", не са свързани официално към никаква социална медия), а съдържанието и нивото на активност между отделните платформи показват значителни разлики.
Най-популярната медия е била Facebook, в която пет от политическите формации са поддържали своето присъствие с общо 582 постинга.
АБВ е била най-активна по отношение на публикуваните материали, като стратегията ѝ е била различна от тази на останалите партии, използвайки мнения на трети страни вместо създадено от нея съдържание.
Реформаторският блок (РБ) е регистрирал най-голям брой споделяния (общо 2012). Според Webb Dowse това е най-добрият индикатор, че материалите са имали положителен ефект. Изследването разкрива, че нито една от партиите не е управлявала добре съдържанието си след публикуване, оставяйки нецензурирани обидни и вулгарни коментари от страна на потребителите.
Единствено РБ е използвал максимално платформата за микроблогинг Twitter, която все още е сравнително по-малко популярна в България.
Победителят в изборите ГЕРБ е публикувал най-много материали в YouTube, въпреки че голяма част от тях не са били достатъчно окуражителни и по-малкият брой клипове на РБ са били много по-успешни по отношение на броя гледания и харесвания за клип.
„Предвид кризата на доверие в парламентарната система, доказателство за която са изключително ниската избирателна активност и неубедителният резултат, партиите в България трябва да излязат от рамките на билбордовете, плакатите и платените телевизионни реклами и да намерят по-новаторски начини, за да предадат посланията си и да достигнат до нови гласоподаватели, различни от основния им електорат“, коментира Дейвид Уеб, съосновател на Webb Dowse и бивш английски дипломат.
„Когато се използват правилно, социалните медии предлагат гъвкавост и възможност посланията да се адаптират бързо в отговор на променящите се обстоятелства, както и да изградят диалог с гласоподавателите по начин, по който традиционните медии не могат. Също толкова важно е, че те са и по-евтини“, добавя Уеб.
Той очаква на следващите избори да види повече партии, които ще приемат сериозно стратегиите си за работа със социалните медии и ще осъзнаят възможностите, които те им предлагат, за да достигнат до нови гласоподаватели, особено до по-младата и критична демографска група.
„Имайки предвид фрагментирания в момента електорат в България, този подход лесно може да доведе до промяна, която ще позволи на някоя голяма партия да управлява, без да ѝ се налага да влиза в тромави коалиции, или пък ще помогне на по-малка формация да премине 4-процентната бариера за парламентарно представяне“, добавя Уеб.
Oще технологични новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Samsung представи първия си двойно сгъваем смартфон
Активисти инвеститори тласкат японска компания към продажби на Моне и Реноар
Украйна очаква масираните въздушни удари да са ежеседмични, основно с балистични ракети
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
Wall Street приключи със спадове първата сесия за декември
Кадър на деня за 1 декември
Докладваха на Путин: Русия превзема градове в Запорожка, Донецка и Харковска област
Късмет и пари за три зодии през 2026 г.
Костадинов призова протестите да продължат, оставка и предсрочни избори
Бюджет 2026 на масата на преговорите между управляващи, синдикати и работодатели
"Левски Фемили" дари пари за лечението на Любо Пенев
Ювентус – Удинезе
След 7 години и 5 месеца: Тежка раздяла в Лудогорец!
Всички погледи са към Попето
Борусия Дортмунд - Байер Леверкузен
Уникално: Левски има цели 12 снайперисти!
ЦСКА пожела национален вратар
Таро карти за 2026 за всяка зодия
Biocell: Красива отвътре и отвън
7 предмета в дома, които блокират потока на изобилието
7 малки ритуала, които променят сивото ежедневие
Енергийна салата с риба тон и киноа
Нумерологична прогноза за 2 декември
Без ток във Варна на 2 декември 2025
Времето във Варна на 2 декември 2025
Честваме паметта на свети пророк Авакум и на преподобния Порфирий Кавсокаливийски
Равносметката след 1 декември: Сблъсъци с полиция, палежи, задържани, пострадали и част от София е без ток
Радев: Насилието трябва да спре. Българите казаха "не" на тази власт
Напрежението ескалира пред централата на ДПС-Ново начало в София (СНИМКИ)
Учени съобщиха за възможен супервзрив на Слънцето
Китайски спътници се разкачиха след експеримент, продължил няколко месеца
Европа губи водни запаси: Къде е най-критично това?
Изгубен шедьовър на Рубенс, открит след 4 века, е продаден на търг за 2,3 млн. евро
Астероидът Бену: Възможно ли е животът да е дошъл на Земята от Космоса
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот