IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

За Петър Мутафчиев 2007-а е година на реформите в БДЖ

Основен приоритет в работата на транспортното министерство през 2007-а година ще бъде преструктурирането на БДЖ

За Петър Мутафчиев 2007-а е година на реформите в БДЖ

Основен приоритет в работата на транспортното министерство през 2007-а година ще бъде преструктурирането на БДЖ. Това ще бъде година на реформите в железопътния транспорт, каза на пресконференция днес министър Петър Мутафчиев. На нея той отчете свършеното през 2006 и приоритетите на транспортното министерство за настоящата година.

Преструктурирането на БДЖ ясно ще определи отговорностите на всеки един от мениджърските екипи, посочи транспортният министър. Той уточни, че основните усилия ще бъдат насочени към подобряването на качеството на услугите в железопътния транспорт с цел да се върне доверието на гражданите към българските железници. Преструктурирането на железниците ни Мутафчиев обвърза с бъдещата либерализация на жп-транспорта и необходимостта от покриване на всички изисквания за Европейския съюз, което ще ни направи конкурентноспособни.

Мутафчиев припомни, че страните членки на ЕС вече са приели либерализацията на всички международни пътнически превози, а от 2017 г. това ще важи и за вътрешните. Страните, присъединили се в ЕС след 2004 г. ще имат право на 5-годишен гратисен период. Това означава, че българските железници имат 10-годишен период да покрият всички изисквания на Евросъюза и да бъдат конкурентноспособни, посочи Мутафчиев. Той коментира още, че реформата в този важен транспортен отрасъл не може да се отлага непрекъснато, както това се правеше през всичките 15 години на прехода.

Това, което предстои, е изграждане и модернизация на железопътната инфраструктура, обновяването на подвижния състав и системите за управление. Ще се търси начин за увеличаване на инвестиционния интерес към БДЖ, главно за някои от малките линии, както и за концесионирането на големите гари, уточни транспортният министър.

Транспортният министър каза още, че през 2006 година са били създадени всички условия, за да може реформата в жп-транспорта да мине безболезнено и да може да се открие още по-добра перспектива за българския жп - транспорт. Като изпълнени задачи за миналата година по отношение на Български държавни железници министърът посочи започналото изграждане на пътническа информационна, резервационна система за вътрешно билетоиздаване, въвеждането в експлоатация всички 25 дизелови мотриси "Сименс", разширения обхватът на услугата за превоз на трудноподвижни лица и приетата нова организационно-управленска и функционална структура.

Като неизпълнени задачи по отношение на БДЖ от транспортното министерство посочиха това, че все още не са увеличени заплатите на работниците и служителите, не е подобрено качеството на предлаганите услуги, както и това, че не е приключил процесът за финансово оздравяване на БДЖ и дружеството продължава да бъде в тежко финансово състояние.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата