БСК приветства решението на правителството за стартиране изграждането на магистрала „Тракия” и смята, че това е едно добро първо решение по линията на публично-частното партньорство да бъде ускорено изграждането на магистралните пътища в страната, предаде БГНЕС.
Възниква обаче въпросът дали изграждането на тази магистрала следва примерите на „най-добра практика” в ЕС, се посочва в позиция на председателя на камарата Божидар Данев. Много страни от ЕС вече приемат електронната евровинетка и първите примери за подобно приложение са налице. Тя се прилага широко в Германия, а Унгария разруши всички тол-станции и изцяло премина към електронно отчитане.
В същото време, за магистрала „Тракия” се предвижда изграждането на тол-система, на принципа на разширения на магистралата, създаване на съответни павилиони – и по магистралата, и по отклоненията. По предварителни оценки инвестициите за изграждането на тол-система от този стар тип е около 80 млн. евро.
В тази сума са включени разходите за отчуждаване на земи (тъй като става дума за допълнителни разширения на магистралата) и за изграждане на павилиони. Недостатъците не са само в разходната част, която всъщност никак не е малка – с тези 80 млн. евро (предвидени само за магистрала „Тракия”) би могло да се въведе електронната евровинетна система в цяла България и да предопредели използването й и при другите инфраструктурни проекти, подчертава Божидар Данев.
По принцип, електронната винетна система носи редица други предимства. Първо, рязко се намаляват инвестиционните разходи и времето за въвеждане в експлоатация на съоръженията. Второ, съществено подобрява пропускателната способност на магистралите, тъй като се избягва спирането и задържането на превозните средства.
Третото, не по-малко предимство е, че се избягват евентуалните корупционни практики, породени от човешкия фактор. Четвъртият положителен момент е спестяването на разходи от поддръжка на тези съоръжения и възнагражденията на работещите по обслужването на системата. И, не на последно място, постига се точна и надеждна статистика на транспортния поток.
Например, като част от договора с португалската фирма, е предвидено при недостиг на транспортни средства, загубите от липса на постъпления да се погасяват от българската държава. При възникването на подобен проблем, неговото разрешаване ще може да се основава на точен резултат какъв е броят на транспортните средства, недеформиран от субективното участие на хората по тол-пунктовете.
Няма да се спирам на останалите предимства на точната транспортна статистика, се казва още в позицията.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Предлагат въвеждането на електронни винетки
БСК приветства решението на правителството за стартиране изграждането на магистрала „Тракия”
08.02.2007 | 10:59 ч. Обновена: 20.08.2025 | 18:22 ч.
1

Новини
-
Нова звездна двойка: Хари Стайлс и Зоуи Кравиц
-
7 от най-богатите на пробиотици храни
-
Украинските атаки, които принуждават Русия да ограничи горивото си
-
Мирно споразумение за Украйна може да изпита нежеланието на Германия да разположи войски
-
Венера преминава в Лъв - нови идеи и романтика
-
Четирима младежи загинаха след падане в пропаст
-
Лавров за Зеленски: Как да се срещнем с човек, който се преструва на лидер?
-
Турция е на път да се присъедини към Клуба на изтребителите от пето поколение
-
Салвини скандално към Макрон: Слагай каската, вземай пушката и заминавай за Украйна
-
Сбогом, тесни дънки - как да носите дънките "bootcut"
-
„Страна на победителите“: Руските училища посвещават десетки часове на военна пропаганда
-
Салвини скандално към Макрон: Слагай каската, вземай пушката и заминавай за Украйна
-
Rheinmetall ще построи най-малко два завода в България ВИДЕО
-
Бургазлиев е бил напушен, когато е прегазил Христина и Марти с АТВ-то
-
Лавров за Зеленски: Как да се срещнем с човек, който се преструва на лидер?
Политика
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата