Основното между потребителите и доставчиците е доверието. В резултат на начина, по който се извърши сделката за "ЧЕЗ-България", то е сринато, коментира омбудсманът Мая Манолова.
"Всеки един проблем с надписана сметка, грешка в сметката или авария може да се излее в много сериозно недоволство именно заради липсата на доверие", предупреди тя.
Според нея сделката с влизането на "Инерком" в енергото на Западна България е била непрозрачна и все още не знаем нито какви са капиталите зад нея, нито доколко купувачът има опит да управлява компанията.
"Единственият орган, който има реални правомощия да контролира тази сделка, е заел обичайната си позиция на страничен наблюдател – това е КЕВР", подчерта Манолова пред bTV.
Според нея са нужни законови промени, които от една страна да повишат участието на институциите при наблюдението и контрола на подобни сделки, а от друга – да дадат възможност на държавата при еднакви условия да има предимство при изкупуването на такива компании.
Манолова подчерта, че това засяга не само ЧЕЗ, но и "Енерго-Про" и ЕВН, срещу които има "многобройни и основателни" оплаквания.
Според нея гнева на хората е напълно разбираем.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.