Имаме изключително лоша транспортна свързаност. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков пред Bulgaria ON AIR.
"Активно се занимаваме с невидимата част от пътното строителство - да се стартира одобряването на проекти и на подробни устройствени планове, защото без тях няма да създадем перспектива за развитието на цялата тази инженерна инфраструктура, която липсва. Оста север-юг е зле", каза той.
Шишков определи като изключително важна отсечката от Русе към Маказа.
"Одобриха подробни устройствени планове в частта от Русе до обхода на Бяла. Тази част има висока концентрация на ПТП и много смъртни случаи. Надяваме се до септември месец редовното правителство да pапочне да строи този участък. Изключително важно е това направление. Остатъкът от отсечката до Маказа е само в пунктир. Тази част в момента също е започнала процедура за проектиране. В частта до Велико Търново предстои в рамките на може би десетина дена да одобря заповед, с която да допусна подробен устройствен план", обясни министърът.
Той изтъкна лошото състояние на т.нар. котешки очички, не само около "Петрохан".
"По АМ "Струма" и АМ "Тракия" са сменени голяма част от мантинелите, включително и котешките очи. Има акция в тази посока. АПИ работи именно в тази посока. В тази посока вече имаме промяна не само в работата, но и в мисленето. Това, което можем да направим сега, е да подменим мантинелите, да подменим котешките очички, да направим ремонт на пътищата, но можем да направим в момента текущ ремонт. За основните ремонти на част от пътищата също ще бъдат необходими проекти, защото иначе ще трябва да се върнем в онова минало отпреди 2-3 години, когато под формата на текущи ремонти, се извършваха основните ремонти без одобрени проекти и без решения за строеж. Това не е правилна практика и не трябва да продължава", посочи арх. Шишков.
Той коментира и участъка от АМ "Хемус", който се строеше без разрешение за строеж.
"За този участък единствената законова възможност е да се намира вариант с изменение на Закона за устройство на територията, да се регламентира. Търсим търпимост. Би трябвало народните представители да бъдат по-отговорни към това мое предложение. В никакъв случай не сме тръгнали да правим процедури за събаряне. Моят апел към всички следващи редовни кабинети е да проектираме сега, да продължим това темпо, което сме наложили в момента, да се говори за цялостното проектиране на всички магистрали в България", заяви министърът.
Той обяви, че по всички пунктове се работи и основната движеща сила е Агенция "Митници".
"Работи се и от предишните два служебни кабинета. Но не всичко става с магическа пръчка. Трябва да открием най-големите им проблеми и естествено да започнем от тях. Неслучайно коментирах "Капитан Андреево", "Лесово", "Калотина" и магистралата, която е от Русе. Тези малки пунктове правят свързаността между нашите две страни. Те са особено важни в контекста на започване на европреговори за присъединяване на РСМ", обясни министър Шишков.
В момента се преработват проектите на пети и шести на Лот на АМ "Хемус", защото се оказва, че отново има отново проблеми, обяви той.
"В момента също сме в напреднала фаза с преработването на проектите. Надявам се там обаче, че закъснението ще бъде компенсирано. Не може да се компенсира изцяло, защото за тези два Лота ще трябва да се направи нов ОВОС, което чисто процедурно ще забави може би нещата с година-две. В другата част, включително девети Лот, одобрихме ПУП. Имаме решение на Министерски съвет за отчуждаване. В момента върви процедура за отчуждаване. Накрая остават двата проблемни Лота 7 и 8, които са след Велико Търново. Ще се молим на Народното събрание да намери правния начин, в който да регламентираме извършеното незаконно строителство на четвърти Лот, защото около 25% от магистралата е построена незаконно", коментира още служебният министър на регионалното развитие и благоустройството.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Има ли решение на хаоса в Източното Средиземноморие?
От Евровизия до олимпийски игри - Русия връща съветската традиция за паралелен свят
Съдът може да промени начина, по който Тръмп използва любимото си оръжие за натиск
Можем ли да вярваме на инвестиционните съвети на ChatGPT?
Повишават ли цената на тока вятърните турбини и соларните панели?
Украйна ще има нужда от финансова подкрепа още в началото на 2026 г.
Мощно земетресение взе жертви в Афганистан
Камерите с изкуствен интелект започват да изпращат глоби на шофьорите в Гърция
В Левски са на тръни преди Вечното дерби с ЦСКА
Левски лети като балистична ракета, а Лудогорец рие дъното като мощен багер
Заради затвора: Бекер се разминал със Синер
Жребият отреди голямо дерби в турнира за Купата на Германия
Иван Иванов стартира срещу №125 в света в Атина
ЦСКА 1948 ще държи Левски под пара в битката за титлата
Нумерологична прогноза за 3 ноември
Дневен хороскоп за 3 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 3 – 9 ноември
Седмична нумерологична прогноза за 3 – 9 ноември
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
Прогнозата за времето във Варна: Седмицата започва със слънце
Двама пострадаха в тежка катастрофа в Сливен
Тъжна вест! Внезапно почина шефът на БАБХ
Черно море и Лудогорец не успяха да си вкарат на "Тича"
Силно земетресение уплаши хората в Турция
Палестинци излязоха на протест във Варна
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship