Мегадалавера се задава с намеренията на Градската управа на Пловдив за изграждане на "Синя зона" в града под тепетата.
Общинари от всички цветове седнаха в четвъртък на една маса, за да умуват как да разпределят очакваните приходи от наемите на паркоместа и по какъв начин да усвоят парите, предназначени за изграждането на нови паркинги.
Идеята на съветниците е да се създаде едно Мегаобщинско предприятие, което да усвои 75 милиона лева за изграждане на нови места за паркиране.
Планирано е в новата общинска структура да работят 1000 щатни служители.
Това е един от вариантите, залегнал в доклад, който е изпратен на кмета Славчо Атанасов и цели да промени основните наредби за организацията на движението в Пловдив, научи Dnes.bg.
За сравнение в другите големи градове в страната, включително и в София, за подобна дейност отговаря далеч по-малко предприятие с много по-малък бюджет.
"Ще върнем доклада за преразглеждане заради големи пропуски", обяви пред Dnes.bg председателят на Пловдивския общински съвет Илко Илиев.
Николай Радев от БСП, който е част от управляващото мнозинство, също е на мнение, че докладът е непълен.
Пред Dnes.bg шефката на съветниците от ГЕРБ в местния парламент Дани Каназирева, която е в опозиция, заяви, че не е ясно дали бюджетът на Пловдив ще понесе разход от десетки милиони левове за изграждане на нови паркинги и оформяне на "Синя зона", но се колебае дали да подкрепи идеята за новото Мегапредприятие, което да усвоява парите.
Вторият вариант е общината да обяви конкурс и да търси човек, който да инвестира в изграждането на "Синя зона".
В кулоарите на Общинския съвет обаче се говори, че зад това предложение стои мощна лобистка акция на управляващи и опозиция, която цели от паркингите да се облагодетелстват частни фирми, както се случвало и сега.
В момента различни фирми са заградили празни общински терени и събират такси за паркиране, без да отчитат оборотите си.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.