Комисията започва информационна кампания за маркировката "CE" – логото, създадено за улесняване на свободното движение на продукти и за защита на потребителите.
Поставена на даден продукт (или на неговата опаковка), маркировката "CE" показва, че този продукт – независимо дали е произведен в Европа или другаде – отговаря на нормите на Европейския съюз по отношение на безопасността, здравето и защитата на околната среда.
Въпреки че маркировката съществува от повече от 15 години, по-голямата част от широката общественост все още не знае, че тя означава "съответствие с европейските норми" и мнозина смятат, че тя показва, че даден продукт е произведен в Европа.
Информационната кампания е насочена и към предприятията. В действителност маркировката е въведена не само за гарантиране на безопасността на продуктите за потребителите, а и за улесняване на свободното движение на стоки на пазара на ЕС.
Гаранция за сигурност, маркировката "CE" е своеобразен паспорт, който позволява на продуктите да се движат свободно в Европейското икономическо пространство, което включва държавите от ЕС плюс Исландия, Лихтенщайн и Норвегия.
Никакви допълнителни формалности не са необходими за вноса на дадена стока в ЕС или за износа за друга страна членка. Тази процедура намалява административните формалности и разходите, като в същото време поддържа високо ниво на безопасност.
Поставяйки символа "CE" върху даден продукт, производителят, вносителят и дистрибуторът поемат пълната отговорност за неговото съответствие с приложимото европейско законодателство.
Логото е задължително за пускането на някои продукти на пазара в ЕС. Това важи за компютрите, играчките, електрическото оборудване и битовите електроуреди, както и за медицинското оборудване – общо над 30% от промишленото производство.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.