Липсата на сериозни санкции и недостатъчно адекватен контрол посочиха от транспортния бранш като причина шофьори да карат след употреба на алкохол.
Според тях е нужно утрояване на глобите, повече контрол и от самите таксиметрови фирми, предоставящи услуги, и нови по-сериозни изследвания за водачите.
След конкретния случай на пиян таксиджия, предизвикал тежката катастрофа пред мола на "Цариградско шосе" в София,, Валентин Божков, изпълнителен директор на агенция "Автомобилна администрация" уточни, че Михаил Куртев е бил вече лишаван от правото да управлява автомобил.
След явяването си на изпита обаче той е бил формално чист и без глоби.
Уточнение внесе и Румен Крумов, представител на националния съюз на превозвачите."Мъжът, обвиняем за катастрофата и нарушаване на правилата за движение по пътищата, е предизвикал инцидента в извънработно време. Това не го оправдава, разбира се. Проявите на такъв тип поведение акцентират върху една идея – дали е затворен цикълът в закона за установяване на нарушение и прилагането на санкция", заяви той.
По думите му след множество нарушения лицето може да продължи да работи, събирайки си актовете.
Представителите на сектора единодушно обявиха нуждата от по-високи санкции, повече контрол и затягане на изпитите.
Според Крумов проблемът е в закона и във факта, че в България се кара по един начин, а в чужбина – по друг. Той заяви, че у нас има усещане за безнаказаност заради липсата на ефективна нормативна уредба.
Директорът на "Автомобилна администрация" добави, че сред предложението е удостоверението за таксиметров шофьор да бъде срочно, тъй като в момента е безсрочно.