Чуждестранни туристи, изкарали почивката си на българското крайбрежие, все по-често завеждат дела с мотива, че изкарали лоша ваканция, за да си избият похарчените пари, пише "Монитор" като се позовава на бизнесмени от бранша, които са се опарили от капризните летовници.
Често жалбите на задграничните курортисти били по-скоро абсурдни, обясниха хотелиерите. Eкспертите от бранша обясниха новата мода с факта, че страната ни все по-често се рекламира в чужбина като евтина туристическа дестинация, но същевременно предлага добро качество за тази цена. Чрез това представяне страната става все по-популярна сред средната класа почиващи, които имат и най-голям стимул да се оплакват от туристическата услуга с цел да си възстановят част от платената за почивката сума, смятат хотелиерите.
Сред най-шантавите оплаквания, които са получени от чуждестранните гости, са жалба от турист, че е паднал от стола в ресторант, както и сигнал от британска двойка, че в хотела им има твърде много стълби и коридори и те се губели често. В първия случай недоволният почиващ поискал обезщетение от управата на комплекса, тъй като преживял силен стрес и бил емоционално наранен от случката.
Освен това обвинявал хотела в небрежност, тъй като столът, от който паднал, бил технически неизправен и това довело до инцидента. В жалбата било посочено, че ако ресторантът отхвърли жалбата му, трябва да покаже документи кога за последно оторизирано да извършва технически прегледи на мебелите лице е проверило качеството на стола.
При втората жалба двойката от Острова пък поискали да им бъде възстановена сума, платена за почивката у нас, тъй като никъде в туристическата брошура не било посочено, че в хотела, в който били настанени, има толкова много стълби. Съоръженията стресирали и изморявали двойката и вместо да си починат, те се натоварили допълнително психически и физически. Освен това в хотела имало и много и тесни коридори, които приличали на почиващите на безкраен лабиринт, в който често се губели и трудно откривали стаята си. Повечето подобни на тези жалби пристигали у нас от известните зад граница "професионални оплаквачи" - нисък клас туристи, които се опитват да си възстановят разходите по почивката, като непрекъснато се оплакват от нивото на туристическата услуга.
Иначе хотелиерите обясниха, че има и доста нормални жалби от почиващите. Най-често почиващите се оплаквали от това, че все още липсва и адекватна туристическа инфраструктура - места за паркиране, санитарни възли, достъпна среда, информационни табели на различни езици.
Основните оплаквания на туристите са от обслужването а на някои места от шума в курортите.