Браншът на автобусните превози за последните три години е намалял наполовина, има нулеви инвестиции. Това са съвсем директни индикации, че нещата не вървят добре. Този коментар направи Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи.
60 общини у нас вече нямат превозвач, а средностатичстическият автобусен парк в страната е на възраст 28 години – възраст, по-висока от тази в африканските държави, обясни той БНР.
Основният проблем в бранша е сивият сектор. Споделените пътувания са само част от проблемите, трупани с години. Те просто преляха чашата, увери Константинов.
Споделените пътувания според него се нуждаят от комплексно решение, защото превозните средства, с които те се извършват, не са класифицирани за превоз от типа автобусен, не подлежат на контрол от органите на ДАИ, а попадат в ресора на МВР, а в същото време дейността, която извършват, има допирни точки с Министерството на финансите.
Автобусите ни пътуват полупразни през цялата седмица, разказа още Константинов:
Един, двама или трима пътници не могат да обезпечат дори косвените разходи по пътуването, камо ли тол таксите за дадената дестинация.
Всякакъв начин, който би натоварил бюджета на автобусните превозвачи, е неприемлив, обясни Ивайло Константинов, запитан за варианти за изчисляване на тол таксите, срещу които превозвачите протестират:
Най-лесно е да се калкулира различна цена, въпросът е кой може да я понесе.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.