Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лева.
Ако коланите се използват при инцидент, жертвите със сигурност ще са по-малко. Това коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на "Нова телевизия"."След проведени разговори с лаборатории стана известно, че цената за даване на становище и сертифициране е около 500 лв. Най-близката подобна лаборатория до България е в Турция", каза той и добави, че цената на един колан е около 15 лв., а общата сума за един автобус е около 2 хил. лв.
Според него проблемът е, че седалките в старите автобуси не са оразмерени конструктивно да понесат въпросното натоварване, когато се добавят коланите.
“Това е технически проблем", посочи Петър Захариев, член на управителния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи.
По думите му един нов автобус струва от 200 000 лева нагоре и затова не е толкова лесно да се купи.
"Ако се приеме нова наредба за задължителни колани във всички автобуси, има опасност от фалит на много фирми", смята Захариев, който заяви, че проверка на Централната автогара в София е показала, че 99% от автобусите са с колани и имат видеорегистратори.
По думите му в страната има 15 хиляди автобуса, а средната възраст е между 15-20. Той напомни, че в автобуса от катастрофата край Своге коланите са били налични, но не са били използвани.
Продължението четете на Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Fitch намали перспективата пред кредитния рейтинг на Унгария на отрицателна
SpaceX се насочва към оценка за 800 млрд. долара преди потенциално IPO през 2026 г.
Украйна: Русия използва мирните преговори "като прикритие" за военните си действия
Повече от 500 соларни проекта в САЩ са застрашени от политиката на Тръмп
Новият проектобюджет за 2026 г. залага на по-нисък дефицит, но двоен ръст на държавните заплати
Кадър на деня за 5 декември
HR експерт: Коледен бонус, годишен бонус, 13-а заплата - всичко, което трябва да знаем
Любомир Гетов: Пропастта между поколенията става все по-дълбока
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на танкера Kairos край Ахтопол
ПП-ДБ обяви дата за следващия голям протест срещу правителството
Сняг на "Петрохан", свлачище край Смолян и наводнени улици в Пловдив и Пазарджишко
Компани с много силни думи и прогноза за Мусиала
Всички резултати и класирания в НБА
Лицензът на селекционера на България изтича
Страхотен старт на сезона за Малена Замфирова
Мбапе разплака Марсилия
Овиедо и Майорка се занулиха
Любовен хороскоп за 8 – 14 декември
„Атомни навици. Наръчник за постигане на мечтания живот“ от Джеймс Клиър
Как да растем заедно, когато приоритетите се променят?
Пикантни скариди с нахут на тиган
Нумерологична прогноза за 6 декември
Никулден е!
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени