Навършва се една година от ужасната трагедия край Своге, при която 20 души загинаха в автобусна катастрофа. Заговори се за по-строги технически изисквания към такъв тип транспорт, а поставянето и използването на колани в автобусите стана задължително.
Инж. Лъчезар Денков от "Технотест" е на мнение, че при катастрофи като тази край Своге е голяма вероятността пътникът да оцелее, ако пътува с предпазен колан.
"Пътникът щеше да бъде фиксиран, жертвите щяха да бъдат по-малко", категоричен бе инженер Денков пред Bulgaria ON AIR.
С неговото мнение за ползата от коланите се съгласи и Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи.
"Коланите не са онова всеможещо спасение за пътниците в автобусите, което ще реши проблемите. Проблемът е комплексен - подготовка, време, почивка, техническо състояние на автобуса, квалификация на шофьора и механика, докторската проверка преди път", отбеляза обаче той в "България сутрин".
"Превозвачът трябва да монтира такива колани. Има такива, които са монтирани, при нас се случва. Това е изискването на законодателството. Напълно конструктивно възможно е. Засега не са дошли, а трябва да дойдат при нас. Има разписани и административно-наказателни мерки", обясни инженер Денков.
А по думите на Захариев след 2007 г. всички автобуси са произведени с колани. Много от автобусите, произведени преди тази година, също са с фабрично произведени колани. Без колани са старите автобуси на регионалните фирми, които извършват превози на къси разстояния, твърди той.
Петър Захариев определи пуснатия за обществено обсъждане проектозакон за пътните превозни средства като недомислица и пълен абсурд. Превозвачите не изключват варианта да излязат на протест.

Притесненията около оценките на AI компаниите потопиха индексите на Wall Street*
Иво Коларов: Wall Street предупреждава за корекция на пазара
IBM планира да съкрати хиляди служители през четвъртото тримесечие
Приходите на Harley-Davidson изостават от прогнозите въпреки силната печалба
ЕС одобри отпускането на помощ от 1,8 млрд. евро на Украйна
Цената на биткойна падна под 100 хил. долара за първи път от края на юни*
Рецепти за закуски с тиква и чиа
Лесни начини за почистване на дома без химии
Хороскоп за всички зодии за 5 ноември: Приятни изненади и успехи
Рецепта за палачинки с тиква и канела
Късна емисия
Вижте всики резултати и класиране в Шампионската лига
Ливърпул прободе Реал Мадрид
Байерн Мюнхен показа на ПСЖ кой е шефът
И със Спалети пак същото! Само равенство за Юве
Наполи и Айнтрахт шокираха феновете на „Диего Марадона“
Левски обяви новина и намекна за триумф с титлата + ВИДЕО
Дневен хороскоп за 5 ноември, сряда
Тест: Коя емоция управлява живота ви в момента?
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Сила на всяка възраст – 3 причини жените да вдигат тежести
5 тенденции за есента – директно от Париж!
Как ще плащаме в Новогодишната нощ - с левове или с евро?
Безработицата в България е под средното равнище на ЕС
Предприемачите са бесни заради Бюджет 2026: Идват тежки времена
Десет пъти е скочил броя на починалите българи след употреба на фентанил
Демографска криза: Броят на пенсионерите в България ще расте, а работещите ще намаляват
Притеснително: Черно море се затопля по-бързо и от Средиземно
Китай стартира първия в света ториев реактор
Пакистански астронавт ще посети китайската орбитална станция „Тянгун“
Обсерваторията „Вера Рубин“ откри огромен звезден поток
В монголската пустиня издигат „марсиански“ лагер
Тъмната материя се подчинява на гравитационни „кладенци“
SpaceX изстреля в Космоса изцяло турски спътник