IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Агенцията за закрила на детето поема тел. 116 111

Телефонната линия за деца се поддържаше от "Асоциация Анимус"

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Държавната агенция за закрила на детето ще поеме управлението на Националната телефонна линия за деца 116 111. Номерът, който е единен за цяла Европа, ще остане достъпен от цялата страна и напълно безплатен за обаждащите се.

За поддръжката на линията ще бъдат назначени квалифицирани психолози, които да продължат да предоставят денонощно подкрепа и информация, съобщиха от Агенцията.

Ползватели могат да са деца, юноши, техните родители, близки, както и граждани, търсещи информация или помощ по проблеми на деца. Ще продължи практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота да се сезират полицията и регионалните дирекции на Агенцията за социално подпомагане.

За периода от 2009 г. до края на 2019 г. са били осъществени 10 928 консултации с родители и 11 772 консултации с роднини и близки.

Консултациите с деца са 119 530. Повечето обаждания от родители са касаели семейни проблеми (родителски права, конфликти между родители и отношенията родител-дете), търсене на информация за социалните служби и за програми за закрилата на децата, както и за подаване на сигнал за насилие над дете.

Децата най-често са се обръщали чрез телефонната линия с въпроси за отношения с връстници, създаване на приятелства при промяна на средата (преместване в друго училище или град). Част от обажданията са били свързани с любовни връзки и взаимоотношения, като в някои случаи са споделяли за насилие във връзката и опасни интернет запознанства, училищни проблеми и тормоз, посочват от ДАЗД.

Близо 5200 са регистрираните обаждания от деца за психосоциални проблеми - страх и тревожност, както и за притеснения за психични заболявания. Всеки месец е била предоставяна подкрепа на средно 5-6 деца, които са искали да посегнат на живота си.

Припомняме, че Националната телефонна линия за деца 116 111 е създадена от ДАЗД и до момента се поддържаше от екип на фондацията "Асоциация Анимус".

Много от групите на родители в социалната мрежа бяха недоволни от това и настояваха тел. 116 111 да не бъде "отдаван" чрез обществени поръчки, а да бъде обслужван от държавни служители – обучени специалисти, а не от служители на "Анимус” или други организации.

"По този начин обществото ще е сигурно, че най-уязвимата част от него – децата, ще бъдат максимално защитени и ще получат най-добрата помощ и закрила", настояват родители.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата