IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Докъде го докарахме - децата се опасяват да не заразят родителите си

Те осъзнават, че може да са преносители, това е стрес за тях

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Новото връщане на децата към онлайн формата на обучение е очаквано предизвикателство, тъй като вече година живеем в тази реалност. Ефектът от всичко това и върху учениците, и върху учителите е сложен.

Това каза пред БНТ Вили Стойчева - директор на 18-о СУ "Уилям Гладстоун".

"Честата смяна на формата обучение - у дома и в клас, се отразява различно на отделните възрастови групи. За малките деца е много по-трудно да учат дистанционно сами. Ученето в училище е много важно, защото децата са в екип, конкурират се, развива се някаква групова динамика помежду им. На децата им е хубаво да са заедно, в повечето случаи. Онлайн средата не може да измести личното общуване", коментира и детският психолог Иван Игов.

Той отбеляза, че пандемичната криза продължава дълго и страшното в подобна ситуация е, че "човек губи контрол върху живота си, което е много страшно за възрастните и което се пренася и върху децата".

"Факт е, че близо с една трета са нараснали случаите на домашно насилие, разделите и разводите също нараснаха в последните месеци. Хората надали го осъзнават, но това е опит да си върнеш живота - това е заместване, което не върши работа, защото най-вече то се отразява на децата", продължи психологът.

По думите му "родителите създават фрустрация в семейството не само на себе си, но и на децата, а най-често излизането от фрустрация при децата е агресия".

"На второ място са притесненията на самите деца, защото те разбират, че могат да са носители на вируса. Това е страхът на детето да се върне у дома и да зарази родителите си", добави той.

Вили Стойчева потвърди, че в училище вече се наблюдават случаи на стресирани от пандемичната обстановка деца.

Игов обърна внимание и на начина, по който децата често сменят формата на обучение - присъствено и дистанционно.

"Никъде по света не отварят и затварят училищата така", реагира той.

Според Стойчева решенията трябва да се взимат от директорите на училища, а не централно.

"Училищните директори не бива да се подценяват, те имат културата на организация", увери Стойчева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата