"Хемус" е доста далеч от това да бъде наречена автомагистрала по международните стандарти. Това е много сериозен проблем и ние не би следвало да го толерираме. Това се получава, защото налице има сериозен отказ от активно управление на транспортната ни инфраструктура. Имаме пълна пасивност, липса на контрол от страна на АПИ, силно обвързване със строителните фирми", каза международният одитор по пътна безопасност инж. Методи Силиянов в студиото на "Денят ON AIR"
Според него "Хемус" е опасен участък, който застрашава живота и нанася щети както за бизнеса, така и на отделните хора, които пътуват по нея.
"Има абдикация от управление, това трябва се промени. За последните 2 години сме направили множество доклади, в които повтаряме едно и също - хронични проблеми. Проблемът там е във всичко - като се започне от настилката, маркировката е под минималните стойности, това е видимо. За тази магистрала отговаря АПИ. Там има пакет от инженери, които са титулувани, те имат пряка отговорност. От Института за пътна безопасност нямаме пряка комуникация с администраторите и стопаните. Те отказват отворена дискусия за проблематиката", обясни инж. Силиянов в ефира на Bulgaria ON AIR.
По думите му тази организация е нефункционираща.
"Тя трябва да бъде преструктурирана. Тя трябва бъде преместена под шапката на Министерството на транспорта, защото няма как транспортните политики да ги прави една част от професионалистите, а след това друг да ги изпълнява. Тази обвързаност трябва да бъде разчупена", убеден е гостът в студиото на Ганиела Ангелова.
Инж. Силиянов е на мнение, че мантинелите са опасни съоръжения. В случая АПИ нанася съзнателно щети както на бизнеса, така и на всички клиенти на тази инфраструктура", подчерта експертът.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Кадър на деня за 5 декември
S&P 500 отчита четвърти пореден ден на ръст и се повишава с 0,4% за седмицата
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
Гръцкият парламент одобри покупката на ракетни системи за 650 млн. евро от Израел
Съд в Истанбул е удължил мярката за задържане на бившия кмет на Истанбул
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
Черна статистика: Турция счупи рекорд по смъртни случаи на работното място
Черната чума: Как вулкан отключва най-тежката пандемия в историята
Идеи за бюджетни коледни подаръци за жени
Късна емисия
10 от Брест излъгаха Монако, Погба не помогна на монегаските
Страхотен Зографски премина квалификацията във Висла
ЦСКА спря Нефтохимик
Тежък удар за Ювентус
Мегасблъсъци на Мондиал 2026, Мексико и ЮАР откриват шампионата
Големият миг дойде – изтеглиха жребия за Мондиал 2026
Дневен хороскоп за 6 декември, събота
Как да накарате децата си да ядат повече зеленчуци?
Biocell: Красива отвътре и отвън
10 разкошни рецепти с риба за Никулден
10 рецепти за трапезата на Никулден
Изберете карта и вижте какво говорят другите за вас
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени