Транспортният бранш готви протести и настоява регионалното министерство незабавно да се заеме с проблемите на тол системата. Глобите, които излизат на превозвачите, са един от големите проблеми.
"АПИ на няколко пъти ни отказа достъп до обществена информация по отношение на това колко начислени глоби има. По наши сметки са над 1 млрд., доближаващи 2 млрд. лв. Това са глоби, които те очакват по един или друг начин да съберат от българските превозвачи. От началото на тази година в пъти се увеличи издаването на електронни фишове за нарушение и за неплатени определени тол сегменти", каза изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров пред Bulgaria ON AIR.
Той поясни, че става въпрос за сегменти, които струват от 7 до 40 стотинки.
"Ако шофьорът не го заплати, бива спиран на границата и му се дава възможност да плати принудително. Другият вариант е да му бъде издадено наказателно постановление. Дори при наказателно постановление, което водачът след това обжалва и то пада в съда, за същото нарушение АПИ има няколко десетки случаи - има издаден електронен фиш. Сами разбирате докъде им стига наглостта", коментира изпълнителният директор на КАПБ.
Гостът подчерта, че електронните фишове от началото на годината са в пъти повече.
"Официалната информация, с която ние разполагаме, че от началото на януари до края на март са издадени над 28 000 електронни фиша. За предходните 3 години са издадени близо 8 000. Ние си представяме, че тази тол система ще събира глоби, а не такси."
Сегашното правителство обяснява на бизнеса, че са постфактум и че цената на тол системата е зависела от предишното правителство.
"Истината е, че трябва да се събират пари за бюджета, виждат възможност за събиране. Около 60 млн. лв. ще се съберат от това увеличение. А всяко едно увеличение в транспортните разходи се отразява на потребителите. Дори при земеделската продукция имаме торове, семена, които се транспортират", поясни Димитър Димитров.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
След като обяви, че НАТО е в „мозъчна смърт“, Макрон предвижда и края на Г-20
Европа настоява, че има още работа по мирния план на Тръмп за Украйна
Кадър на деня за 22 ноември
Кризата с учителите в Европа няма да се реши само с пари за заплати
ОАЕ планира да инвестира 1 млрд. долара в AI инфраструктура в Африка
Gemini 3 – новият водещ AI модел на Америка, който засенчи конкуренцията
Лошото време парализира части от Гърция: Библейска катастрофа на Корфу
Денков за бюджета: Удрят средната класа, пълнят партийни каси и лъжат хората
Централна емисия
Централна емисия
В ДНК-то на ЦСКА е да гони победата във всеки мач
Симеон Николов и Гибона разбиха руския шампион!
Ицо Янев: ЦСКА би с характер, енергия и мобилизация!
Херо е бесен: Тесни връзки! Съдиите помогнаха на ЦСКА!
Новият треньор на Лудогорец: Ще се върнем към успехите
Барса се завърна на "Камп Ноу" с 4:0 срещу Билбао
Дневен хороскоп за 23 ноември, неделя
Любовен хороскоп за 24 – 30 ноември
Поверия за 24 ноември – Света Екатерина
Често задавани въпроси за първото бебешко легло
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Седмична нумерологична прогноза за 24 – 30 ноември
Загуба за хандбалния Спартак
Украйна и САЩ обсъждат плановете за мир в Женева
Илиев: Не принуждавахме противника да бяга, това ни коства и загубата
Киселова за референдума за еврото: Пак бих постъпила така!
Форум, посветен на християнските ценности и традиции, започна край Варна
Черно море загуби с 0:1 от Локомотив (София) на "Тича"
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn