Военновъздушните сили (ВВС) са в постоянна готовност и си вършат работата без никакви отклонения и нарушения. Това заяви командирът на ВВС генерал-майор Димитър Петров в интервю за БТА по повод Деня на авиацията и българските Военновъздушни сили.
Всеки път, когато е трябвало да реагираме, ние сме реагирали адекватно и навреме. Когато се наложи да направим нещо, ние го правим, независимо от ограничени ресурси, от стари самолети, от ниски заплати и т.н., коментира генерал-майор Петров.
Тази година ВВС са участвали в над 40 спасителни операции на територията на страната и извън нея. Само в периода 18-30 август ВВС са се включили в потушаването на седем пожара в страната. Екипажите са прекарали общо над 50 часа във въздуха. Над огнените стихии са стоварени над 500 тона вода.
Самолетите „Спартан“ скоро ще бъдат пригодени за гасене на пожари.
Днес се навършват 111 години от първия в историята на българската авиация и в Европа полет на самолет (1912 г.) с разузнавателна цел в реални бойни условия по време на Балканската война (1912-1913).
Освен с дежурните изтребители, охраната на въздушното пространство на страната не би могла да бъде успешно реализирана без денонощните усилия на личния състав от ВВС, носещ бойно дежурство в центровете за командване и управление, в зенитно-ракетни войски, радиотехнически войски и във формированията за комуникационна, информационна и навигационна поддръжка.
„Не можеш да претеглиш коя авиация е по-важна или кой във ВВС е по-важен, защото ние сме екип, ние сме като един организъм. Не можеш да кажеш и кой върши по-опасна работа, защото летателният апарат, независимо дали лети с 200 или 2000 км/ч, може да те убие еднакво успешно. И когато сядаш в тази машина, ти трябва да си много добре подготвен, да си концентриран върху задачата си, да си адекватен на ситуацията. Ако сбъркаш, нямаш много шансове да се поправиш“, каза генерал-майор Димитър Петров.
Изпълнението на съюзническите ангажименти, произтичащи членството в НАТО, са основен елемент от отбранителната политика на страната ни. Алиансът остава основен гарант за сигурността на България и прави по-ефективно успешното реагиране на евентуални заплахи за страната. България е активен и надежден член на Алианса и се стреми да допринася максимално за успешната му дейност в различни сфери. Българският принос към дейностите на НАТО е многокомпонентен, посочи командирът на ВВС.
Първите самолети F-16 Block 70 ще бъдат доставени през 2025 г., каза генерал-майор Петров. Трябва да подготвим „Граф Игнатиево“ като базово летище, където самолетите ще са си у дома, и заради това трябва да има инфраструктурна промяна, да се изградят нови съоръжения, които да имат съответните способности и функции, така че самолетите да могат да се поддържат пълноценно, без да се налага да се изпращат другаде за проверки и инспекции, обясни той.
По думите му ежеседмично има работна група, която се събира на „Граф Игнатиево“ и се уточнява моментният статус на обектите, проблемите и т.н. Това е доста мащабно начинание, грандиозен проект, изискващ много сериозни усилия и концентрацията на много хора. Проектите са много и всеки един има своите особености и нужди, каза той.
Процесът на обучение на пилотите, които ще летят на новите изтребители, е много дълъг, обясни командирът на ВВС. Пилотът може да е стигнал до определен етап, но докато завърши подготовката си, която му е планирана, има много време. Имаме пилоти, които са на различни етапи в подготовката си. Хората са разпределени така, че да върви поетапно подготовката, като желаният краен резултат е, когато самолетите F-16 бъдат доставени, основната част от летците ни току-що да са пристигнали в България, за да може от подготовката си на F-16 Block 40, която водят в САЩ, да започнат на Block 70 в България с минимално прекъсване между подготовки, коментира той.
Надяваме се в бъдеше да придобием и безпилотни летателни системи. Проектът е важен, тъй като се очаква да предостави способности за въздушно-базирано наблюдение и разузнаване с голяма продължителност и обхват. Той ще допринесе за увеличаване на ситуационната осведоменост във въздушния, морския и наземния домейн, което ще улесни вземането на решения на всички нива - от тактическо до стратегическо. Друго направление, в което е необходимо да се развиваме, е разширяването на способностите на военнотранспортната авиация — самолети и вертолети. През последните години натоварването на този род авиация нарасна значително, посочи командирът на ВВС.

Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Съоснователят на "Лукойл" Леонид Федун продаде дела си в компанията
1 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в развитието на въглищните райони в България през 2026 г.
Жълт код за силен вятър в половин България
Времето в сряда: Дъжд, вятър и студени температури
Кръстев носи точка на Оксфорд с гол в 95-ата минута + ВИДЕО
Ливърпул - ПСВ Айндховен
Лидери с пълен актив: Арсенал и Байерн с титаничен дуел
Олимпиакос - Реал Мадрид
Пеп призна, че е прекалил с промените и пое вината за загубата
Спортът по телевизията днес, 26 ноември
Нумерологична прогноза за 26 ноември
Таро карта за 26 ноември, сряда
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Фитотерапевт: Черен бъз с мащерка е златна комбинация за имунитет
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Пета титла за бадминтонистите на Ракетлон (Варна)
Тръмп: Споразумението за край на войната е все по-близо
Трагедията е огромна! Втора жертва на катастрофата край Шумен
Макрон: Мирните преговори за войната са в решаващ момент
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати
Китай изстреля безпилотния „Шънджоу-22“ към станция „Тянгун“