IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Измененията, които се предлагат в Закона за предучилищното и училищното образование са доста важни

Ние имаме един фундаментален проблем - не знаем как да оценим качеството

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Предложените изменения в Закона за предучилищното и училищното образование са доста важни, каза Николай Денков от ПГ „Продължаваме промяната“

Измененията, които се предлагат, са доста важни. От тази гледна точка нашето мнение категорично бе, че е по-добре да има по-дълъг период на изслушване и на обсъждане на това, което се предлага и това, което не се предлага", каза народният представител акад. Николай Денков от парламентарната група „Продължаваме промяната“ по време на заседанието на Комисията по образованието и науката в Народното събрание.

На 22 юли т.г. той представи пет ключови предложения за изменение на Закона за предучилищното и училищното образование чрез законопроект с номер 51-554-01-136.

„В хода на общественото обсъждане ние изпратихме предложение към МОН в 13 точки. Видяхме, че с едно изключение останалите предложения не бяха така внимателно включени", каза Денков. Той критикува експресния темп на разглеждане на законопроекта и подчерта необходимостта от по-дълъг период на обсъждане.

Първото предложение е свързано с включването на изкуствен интелект в училищното образование. „Това не е просто някаква нова дигитална технология, това е съвсем друг подход в комуникацията между машина и ученик, машина и учител“, обясни Денков.

Второто предложение обхваща въвеждането на изучаване на религия в училищата. Това е в системата на идеологиите, религиите, доктрините, системи от възгледи и идеи. Там е мястото на религиите, каза Денков.

Третото предложение се отнася до националното външно оценяване. Денков се противопостави на идеите за отпадането му и предложи то да се използва за оценка на добавената стойност в училищата.

„Ние имаме един фундаментален проблем - не знаем как да оценим качеството и това е основната причина вече 10 години да нямаме стандарт за качество в училищното образование", каза той.

Четвъртото предложение е за въвеждане на мандатност за директорите – два последователни мандата по четири години. Според Денков това е реакция на притеснителни идеи в министерския проект, сред които са премахването на статута на държавен служител за началниците на регионалните управления и промени в оценяването на учителите.

„Виждате една система, която може да бъде подчинена точно в рамките на една година – от министър до учител“, каза той.

Петото предложение въвежда дефиниция на понятието „пропаганда“. Според текста то означава „търсене по подвеждащ начин и популяризиране на определена кауза, без да се отчита научното познание в дадена област“. Денков отбеляза, че без подобна дефиниция всяко мнение може да бъде определено като пропаганда, независимо от научната му стойност./ БТА

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Образование
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата