Шведската верига за обзавеждане Ikea e известна с нестандартните си рекламни кампании. Преди време магазин от веригата в италианския град Сесто Фиорентино покани за модели обикновени италианци, като условието бе те да прекарат всеки ден от 10 ч. до 20 ч. по пижама и пантофи, изтегнати на различни модели легла, продавани в магазина, а участниците в рекламната кампания ще получат ваучер за покупки на стойност 150 евро.
Желаещите да участват били толкова много, че магазинът се принудил да направи списък на чакащите.Почти година, след като навлезе и на българския пазар и само седмица след като представи новия си каталог, компанията стартира любопитна кампания и в България. 

„Творческият проект и реализация са дело на нашата рекламна агенция DDB. Търсихме идея, която да ни позволи да излезем извън магазина и да изненадаме съвсем случайни хора, като им поднесем приятно изживяване с Ikea и ги накараме да се почувстват като у дома, седнали удобно на дивана в хола“, разказа за Investor.bg Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА България.
Преди време от българското дружество, което държи правата за марката, са публикували в своята страница във Facebook снимка от парижкото летище, което е било преобразено с мебели от Ikea по подобен начин. От компанията остават изключително изненадани от интереса и дискусиите, които предизвиква публикацията и стигат до ясния извод, че противно на мисленето, че българите са консервативни, хората се радват на нестандартни идеи, харесва им да опитат нещо различно и приветстват експерименти. „Само опитът ще покаже как ще приключи проекта, но искрено се надяваме, че ще запазим този комфорт поне няколко дни“, казват още от компанията.
От Ikea не разкриват детайли за цената на кампанията. Все пак стана ясно, че бюджетът е бил равен на стойността на наема на съоръженията плюс разходите за производство на брандинга. Така се оказва, че идеята се е реализирала сравнително бързо и не е изисквала много ресурси. Изпълнението е изисквало съгласуване и разрешение от съответните отговорни инстанции (сред които и Столичната компания за градски транспорт) още на идейно ниво.
„Ефектът на подобни кампании трудно ще се измери количествено. Основната ни цел в тази кампания е да създадем повод за положителни емоции, да изненадаме приятно нашата аудитория и да предизвикаме споделяне между хората, независимо дали това става в социалните медии или в автобуса“, заяви още пред Investor.bg Цонева.
В края на септември 2011 г., когато шведската верига откри първия си и засега единствен магазин в страната ни, от компанията обявиха, че за първата година се стремят към 10% пазарен дял. „Сега можем да кажем, че сме много близо до тази цел. Колкото до това, което предстои – откриването на втори магазин на веригата във Варна, проектът се движи съобразно плановете ни“, добавя Цонева.
Още любопитни икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Разполагането на военни сили на САЩ в Карибите буди опасения за конфликт с Венецуела
Проблемите при електромобилите в Китай карат пазара да гледа с тревога към 2026 г.
Европейските борси приключиха първата сесия за декември с понижения
САЩ и Украйна обмениха виждания във Флорида, най-трудните въпроси остават
Ръководителят на Gunvor напуска поста си и продава дела си на служители
Столична община ще обжалва решението на КЗК за боклука в три столични района
Никола Стоянов: МФ може да изготви качествен бюджет, ако политиците не се намесват
Възможни предсрочни избори - вървим към двупартийна система начело с Борисов и Радев
Протести в цялата страна срещу бюджета и властта (ВИДЕО)
Проваля ли се държавата в контрола и превенцията на ХИВ?
Монтана точи ножа на Локо Сф за първа победа от успеха над Ботев Пд на „Колежа“
ЦСКА анонсира голяма новина + ВИДЕО
Янтра измъкна точка срещу „орлетата“ с 2 дузпи в края
Росен Желязков за Обиколката на Италия: Много съм горд, че ще стартът ще бъде в България
Съсипаха от подигравки Икарди заради подарък към любимата + СНИМКИ
Официално! Ботев Пд има нов спортен директор
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Вълшебни карти разкриват какво да очакват зодиите през 2026
Какво означава, ако сънувате, че намирате монети?
Biocell: Красива отвътре и отвън
Дневен хороскоп за 2 декември, вторник
Приказка в Брюксел – Магията на коледните базари
Хванаха за ден 36-ма шофьори с алкохол или наркотици
СК "Титан" (Варна) отбеляза подобаващо своя 25-годишен юбилей
Момиче загина в тежка катастрофа край Русе
Голям протест срещу бюджет 2026 във Варна
Черно море пусна в продажба билетите за мача с ЦСКА
Зеленски след срещата с Макрон: Украйна се нуждае от устойчив мир
Европа губи водни запаси: Къде е най-критично това?
Изгубен шедьовър на Рубенс, открит след 4 века, е продаден на търг за 2,3 млн. евро
Астероидът Бену: Възможно ли е животът да е дошъл на Земята от Космоса
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот
На Луната: Космонавт посочи къде хората трябва да строят своите селища
Учени откриха необичаен начин да бъде спасен Гълфстрийм