Времевият билет за градския транспорт в София може да бъде въведен от началото на 2023 г. При него цената на пътуването ще зависи от времетраенето му, а не от това колко превозни средства са сменени за съответното време. За пътуване от 30 минути, независимо от прекачванията, ще се плаща 1.60 лева, а за пътуване от 60 минути - 2.20 лева.
Това става ясно от проект за промяна на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт в столицата, публикуван за обществено обсъждане.
Още през 2021 г. управляващото мнозинство в София обяви, че цената на билетите за градския транспорт ще зависи от времето за пътуване. Тогава беше обещано, че новата тарифна политика ще е в сила от началото на 2022 г. Сега срокът е изместен за 1 януари 2023 г.
В края на миналата година в Столичния общински съвет се заговори за нова тарифна политика за пътуване в обществения транспорт в града. Всички общински съветници стигнаха до консенсус, след като заработи и новата тикет система, която струва близо 100 милиона лева.
Пътниците не са запознати с новата тарифна политика, за тях е важно цената на билета да не се увеличава и предпочитат да пътуват с абонаментни карти, показва проверка на БНР.
Ако всичко върви по план, новата тарифна политика трябва да стартира през есенните месеци и най-късно в началото на следващата година, обясни общинският съветник Димитър Вучев от ГЕРБ-СДС.
"Дневната карта е един от продуктите с най-голямо търсене, но основният фокус следва да бъде и към годишната карта, която запазва своята стойност – лев на ден, 365 лева за 1 година", каза той. Ще се стимулира покупката на електронни билети, стана ясно от думите му.
Проблемът с нередовния градски транспорт и големите интервали на движение ще надвисне, той засяга градския транспорт навсякъде у нас заради енергоносителите, отбеляза Вучев и изрази надежда да се намери решение, за да не се стигне до разреждане на линиите. Броят на пътуващите без документ през последните години е спаднал изключително много и в момента техният дял възлиза на 4-5%, посочи още Вучев.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Британските фабрики отбелязаха най-силния си месец за последната година
SOFIX започна седмицата на зелена територия
Бюджетният дефицит към края на септември достига 2,7% от БВП
3% дефицит е заложен в първия бюджет в евро на България
Amazon сключи сделка за 38 млрд. долара с OpenAI за чипове на Nvidia
Става ли OpenAI твърде голяма, за да се провали?
Сергей Игнатов: Парите от бюджета отиват при хора, които не са ги изкарали
Търсенето на по-спокойна среда и къщи променя имотния пазар
Хампарцумян за Бюджет 2026: Вдигане на данъци, нулеви реформи и растящ дълг
Администрацията живее в привилегирован режим, докато бизнесът изнася тежестта
Рибакина обърна Швьонтек и е на полуфинал в Рияд
ЦСКА с нова победа, бие с 3:0
Тежки обвинения към легендарен треньор заради младото му гадже + СНИМКИ
Хулио Веласкес взе важно решение за Левски
Уволнението е близо: И Локо се изгаври с Берое
Исак няма да играе за Ливърпул
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Марс в Стрелец на 4 ноември – слагаме край на застоя
„Рожден ден“ – комедията, която не разочарова
Любовен хороскоп за ноември
6 токсични навика, които ви пречат да бъдете щастливи (и не го осъзнавате)
Тези 4 зодии ще бъдат най-засегнати от ретрограден Меркурий
Експерт със съвети как да подготвим автомобила си за предстоящите зимни условия
Работещите българи са изложени на най-голям риск от бедност в ЕС
Влязохме в нова ера на ядрените оръжия, в която значението им се увеличава
1/3 от българите са загубили пари заради съвети от онлайн източници
Утре дъждът се завръща
Живеем ли в симулация? Ето какво казват учените
Едно от най-трудните места за изследване: Защо Беринговият мост е толкова важен
Мускулна тъкан беше отпечатана на 3D-принтер в условия на безтегловност
В Хърватия е открита рядка статуя на спящия Купидон
Кой управлява кометата 3I/ATLAS: Откриха признаци на негравитационно управление
Разкриха причината за магнитните аномалии на земното ядро
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда