Четирите нощни автобусни линии, които функционираха в София до 2020 г., няма да бъдат възстановени, реши днес Столичният общински съвет (СОС).
Независимият общински съветник Борис Бонев внесе доклад в СОС за подновяване на нощните линии, който съветниците не одобриха. Той припомни, че нощният градски транспорт започна да функционира в началото на 2018 г., след голяма кампания на "Спаси София", която събра над 32 000 подписа. В първите месеци след въвеждането ѝ десетки хиляди софиянци се възползваха от услугата, а след последните промени в тарифната политика, нощният транспорт беше добавен като безплатна услуга за притежателите на годишната карта за цялата градска мрежа. В края на 2020 г. нощният градски транспорт беше спрян в края на 2020 г. заради оптимизация на разходите заради коронакризата, предаде БТА.
По време на дебата в зала Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия към СОС, каза, че ситуацията с обществения транспорт не е никак добра и дори не се знае ще има ли средства за издръжката на дневния транспорт. Зарков подчерта, че ситуацията се усложнява и с неясните параметри на държавния бюджет.
"Не може да взимаме такива решения, които ще доведат до генериране на допълнителни разходи за системата", каза Зарков. Той призова колегите си за отговорно и разумно мислене, за да може да се гарантира дневният транспорт, който е масов за гражданите на София. "Ако бяхме Дубай и разполагахме с необходимите средства и метрото през нощта можеше да върви през 20 минути", добави Зафир Зарков.
Карлос Контрера, председател на транспортната комисия към СОС ,каза, че докладът, внесен от Бонев, е знак към онази част от столичани, която наричаме умно-красиви, според която възможностите на общинския бюджет са безкрайни. Намираме се в ситуация, коренно различна от тази, в която четирите линии на нощния транспорт бяха разкрити, посочи Контрера. Той добави, че през 2019 г., последната „нормална“ година, нощният транспорт генерираше 1,9 млн.лв. загуби при 250 хил. пътувания за цялата година. Сега средномесечно по около 30 автобуса не могат да обслужат градските линии, защото чакат резервни части. В комисията по транспорт синдикатите изнесоха данни, че няма и достатъчно шофьори, каза Зарков и попита Бонев той ли ще кара автобусите, ако не се намерят водачи.
Председателят на СОС Георги Георгиев отбеляза, че за нощния градски транспорт са нужни 2 млн.лв., които "Столичен автотранспорт" няма как да подсигури. "Кои автобусни линии да премахнем, за да има нощен транспорт. Постоянно СОС одобрява вземането на заеми за автотранспорта,", допълни Георгиев.
В заключение преди гласуването Борис Бонев заяви, че аргументите на противниците на възстановяването на нощния транспорт показват неразбиране за ползите за града като възможност за придвижване на хората, облекчаване на трафика и намаляване на катастрофите. Освен това, по думите на Бонев, през деня има алтернативи за придвижване, а през нощта- не, особено с поскъпването на такситата от 1 януари. Бонев даде за пример градове, в които и сега, по време на финансова криза, нощният транспорт работи като Прага с над 30 нощни линии и Белград с над 20.

Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Съоснователят на "Лукойл" Леонид Федун продаде дела си в компанията
1 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в развитието на въглищните райони в България през 2026 г.
Хороскоп за 26 ноември - практични съвети за зодиите
Трикове, с които да намалим вечерната тревожност
Дългът на "Руските железници" достига 50,8 млрд. долара
Сигнали от София: Плащаме данъци, а няма елементарни нужди и удобства
ChatGPT срещу сервизите: Да спестиш 3 хил. долара с помощта на изкуствен интелект
Земетресение удари остров Крит
Спортът по телевизията днес, 26 ноември
Мачовете по телевизията, днес 26 ноември
Ковънтри продължава да мачка, дръпна с 10 точки в Чемпиъншип
Трилър в Ботевград! Реал излъга Апоел в Евролигата
Арсенал - Байерн Мюнхен
Извънземна класа: Магията на Кенан Йълдъз донесе първа победа на Юве в Шампионска лига
Таро карта за 26 ноември, сряда
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Фитотерапевт: Черен бъз с мащерка е златна комбинация за имунитет
3 мандали разкриват какво ви очаква през декември
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Пета титла за бадминтонистите на Ракетлон (Варна)
Тръмп: Споразумението за край на войната е все по-близо
Трагедията е огромна! Втора жертва на катастрофата край Шумен
Макрон: Мирните преговори за войната са в решаващ момент
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати
Китай изстреля безпилотния „Шънджоу-22“ към станция „Тянгун“