Заради дефекти на асфалтовата настилка на Дунав мост Видин-Калафат в началото на ноември започва работа по отстраняването им, а движението ще се осъществява само в едното платно. Това заяви инж. Христо Монев, ръководител на Звеното за изпълнение и управление на проекта "Дунав мост Видин - Калафат", пред БТА.
Движението по моста няма да се спира, трафикът ще се извършва в двете направления върху платното посока
България-Румъния, уточни той.
Въпреки че в репортаж Euronews съобщи, че броени месеци след официалното откриване на втория мост над Дунав между България и Румъния бяха открити сериозни дефекти, според него това не е така.
Дефектите не са сериозни, но на тяхната поява се гледа много отговорно от страна на инженера, строителя и Министерството на транспорта. Работим, за да се намерят и дефинират причините за появата им в такъв кратък срок от пуска, така че при бъдещата експлоатация те да не се появят, посочи експертът.Телевизията обаче показа в репортажа, че по „Нова Европа”, каквото е официалното име на съоръжението, има дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода.
Дунав мост Видин-Калафат е сериозно, уникално съоръжение и появилите се дефекти на асфалтовата настилка нямат нищо общо с поведението на мостовата конструкция, твърди от своя страна инж. Монев.
При такива сложни обекти се появяват неочаквани строителни дефекти, които не са могли да бъдат предвидени и отбелязани на каквото и да било друга конструкция, допълни той.
От Министерството на транспорта също официално отрекоха твърденията, че „мостът ще падне“.
Дефектите констатирани на моста „Нова Европа“ нямат нищо общо със здравината на мостовата конструкция. Инспекцията на новото съоръжение бе разпоредена от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов през октомври заради появили се напуквания в асфалтовата настилка. Комисията е установила сериозни проблеми, но ако те бъдат отстранени качествено и в срок, няма да се отразят на бъдещето експлоатиране на моста, категорични са от ведомството.
Въпреки това и от министерството признават, че към момента слаби места в настилката са се появили и в двете ленти на моста. Техническа проверка от български специалисти установи, че това се дължи на повърхностна вода от дъждовете, която прониква под настилката следствие на тежкотоварния трафик. Вече са започнали действия за подобряване на отводнителната система на моста. На този етап деформациите са само по износващия слой на асфалта, който е с дебелина от 4 см (настилката е с обща дебелина 10 см) и трябва да бъдат взети спешни мерки за отстраняването им преди началото на зимния сезон, когато водата може да замръзне и да нанесе сериозни щети на настилката.
От пуска на Дунав мост Видин-Калафат до края на октомври в двете посоки на съоръжението са преминали над 176 000 моторни превозни средства, сочи официалната статистика.
Мостът, който бе открит на 14 юни 2013 г., е част от паневропейски коридор номер четири. Според предварителни
изчисления над 415 000 превозни средства ще преминат моста през първата година от откриването му, а инвестицията следва да бъде погасена за 12 до 15 години. Мостът е дълъг 1,8 км, с две платна, всяко от които с две ленти, единична железопътна линия, алея за пешеходци и велосипедисти.

Серията Galaxy Watch8 – умни часовници за здравословна промяна
Нова серия икономически данни объркаха инвеститорите в Азиатско-Тихоокеанския регион
Всеки пети литър дизел е без платени данъци, потенциалните щети за бюджета стигат 578 млн. лева
ООН иска по-малко пари за хуманитарна помощ с надеждата, че ще може по-лесно да ги събере
BNP Paribas продава дела си в AG Insurance на Ageas за 1,1 млрд. евро
Инвеститорите насочват поглед към решението на Фед за лихвите тази седмица
Стоян Гочев след наградата "Ярка победа" на "Златен пояс" 2025: Няма грозна загуба
Фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година - как да се предпазим
Как да разпознаем намесата на AI - експерт съветва гражданите
Григор Димитров остава под №44 в света на тениса
От 1 януари с левове, стотинки, евро и центове в джоба: Как е най-добре да плащаме (ВИДЕО)
Рецепта за бързо кисело зеле
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Гришо се "закотви" здраво
Асен Митков е перлата на Левски!
Пиастри и останалите също поздравиха Норис
И директор в БФС е възмутен от атаката към Митков от Левски
Вики Томова с прогрес в ранглистата
Модни тенденции за Коледа 2025, които си струва да опитате
Лекар: 5 фактора, които отлагат болестите, свързани със стареенето
Декемврийско предизвикателство: 6 начина да отслабнете до Нова година
Кардиолог: Избягвайте тези 4 неща, ако искате да имате здраво сърце
Бърза рецепта за кисело зеле
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек