Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.
Българинът кара все по-бързо - 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. - 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.
Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът - 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени, обобщава "24 часа".
Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Голяма част от катастрофите са в резултат на сблъсък в дърво или преобръщане в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.
Всеки четвърти е загинал на завой - при удар в друга кола или преобръщане край пътя.
Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък - в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.
Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч - 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.
Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.
Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.
Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.
Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г.
Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.
Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.
36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции. Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.
От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.
“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.
От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Газовият пазар в Европа изглежда приключва със своята болезнена трансформация
Анализатор: Среброто има потенциал да е инвестицията на десетилетието
Британският производствен сектор отбеляза първо увеличение на активността от 2024 г.
Фабричната активност в еврозоната се свива, съкращенията на служители се ускоряват
Думата на годината на Oxford описва манипулации със съдържанието в социалните мрежи
Японски строителни гиганти засилват присъствието си на процъфтяващия индийски пазар
Любо Пенев е диагностициран с рак на бъбрека в напреднал стадий
Старите автомобили забравят за голяма част от София до 1 март 2026 г.
СДВР с подробности за трагедията на пътя с двете жертви
Полицията планира прекратяване на протеста при ескалация днес
Севлиево остана без родилно отделение заради липса на лекари (ВИДЕО)
Двама души загинаха при катастрофа с хеликоптер в Полша
Разкриха подробности за състоянието на Любо Пенев
Веласкес: Левски е в битка за три трофея и мечтае!
И Лудогорец даде кураж на Боби и Любо
Ботев Пловдив се разграничи от... внушения
Легендата Ернесто Хус разкри как се мачкат по-мощни противници
С осми клас ли е? Прокуратурата погна дипломата на Гонзо!
Маникюри за късмет и пари през декември (+Снимки)
Поверия за Света Варвара на 4 декември
Остават броени дни до първия концерт на Род Стюарт у нас
Ето кой печели в играта за „Зоотрополис 2“
Хашимото. Как излязох от омагьосания кръг?
Вълшебни карти разкриват какво да очакват зодиите през 2026
Обявиха точната диагноза на Любослав Пенев
Мъж загина, след като бе прегазен от камиони
Извиха се опашки пред касите на БНБ за комплекти евромонети
Кола се вряза в заведение за бързо хранене във Враца
Палят коледната елха във Варна навръх Никулден
На Луната: Космонавт посочи къде хората трябва да строят своите селища
Учени откриха необичаен начин да бъде спасен Гълфстрийм
Марс изненадва с този факт: Колко време планетата е била годна за живот
Автомобилни застраховки от бъдещето – какво ни очаква на пътя след 2040 г.
Астрономически събития през декември 2025 г.: Геминиди, суперлуние и кометата 3I/ATLAS
3I/ATLAS намалява яркостта си, въпреки факта, че е близо до Земята