Липса на отводняване, несинхронизирани пътни знаци, огънати и невъзстановени участъци от мантинелата, а в дъждовно време маркировката става невидима – това са само част от неуредиците по Западната дъга в София, предаде БГНЕС.
"Това, което установихме освен поредица от абсурдно поставени пътни знаци – например първо ограничение от 70 км и 10 метра по-нататък въвеждане на ограничени от 80 км/ч върху мост. Още по-смешното е, че когато завали дъжд пътната маркировка я няма. Тя трябва да се вижда на минимум 500 метра напред, за да може да ни направлява и показва как да се движим и държим на пътя. При дъжд и мокро време пък маркировката не е видима, защото не отговаря на минималните изисквания на Наредба 2, тъй като липсват перли, които подобряват видимостта ѝ. Те просто не са сложени, макар и стопанинът на пътя да има такова задължение", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики, с която заедно проверихме участъка.
На стопанисвания от Агенция „Пътна инфраструктура“ път, който беше изцяло пуснат в експлоатация през 2016 г. липсва е адекватно отводняване, в следствие на което рискът от възникване на аквапланнинг е много висок в дъждовно време.
"Водата се задържа на платното за движение, образуват се локви, има опасност и от аквапланинг и една камара други проблеми, които възникват с лошо направения път, но по-страшното е, че този път е лошо експлоатиран", подчерта Русинова.
Пътувайки по пътя колата ни буквално подскача на всевъзможни неравности.
"За петгодишен път, той е много кърпен, целият е на вълни. На много места видяхме, че заради тези бабуни участниците в движението са подскачали и са се удряли в еластичните огради /мантинели/, които на много места са повредени и съответно не са поправени. Те ни показват, че на тези места стават страшно много пътни инциденти и, че има някакъв проблем, но той е извън шофьорите. Ако на едно място различни водачи допускат една и съща грешка, проблемът не е във водача, а в условията, които му дава пътя", убедена е Русинова.
Според нея Западната дъга е пример за това как не трябва да се експлоатира един съвременен европейски път и е ярък пример за липсата на всякакъв контрол.
"Ако това ще е европейският ни облик, тъй като по този път всички европейци влизат и излизат от България, това е срамна работа", категоричен е експертът.
Според нея е необходимо да се подобри начинът, по който се поддържа пътят, трябва да се поднови пътната маркировка, да се почистят канавките, за да се отводни пътя и да се направи оглед на пътните знаци, защото освен такива, които не са в синхрон, има такива, които закриват пътни табели, други не се виждат, а трети липсват.
"Знаците по размер не отговарят и на минимума, който е в Наредбата. Те трябва да са по-големи", добави тя и подчерта, че също така в над 70% от малките общини пътните знаци не отговарят на никакви нормативни изисквания.
По думите ѝ и магистрала "Струма" също не е добър пример за строителство и управление на път.
"Там също има много липсващи знаци, на няколко места има пропадания на цели склонове. И там има много проблеми. И там има знаци, които не са такива каквито трябва да бъдат – не са светлоотразителни", посочва тя.
БГНЕС потърси отговори по зададените теми и от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" и очаква техните отговори.

Отчетът на Nvidia очаквано надмина прогнозите на инвеститорите
Wall Street затвори с ръстове в очакване на отчета на Nvidia
Audi планира изцяло нов модел за пазара в САЩ, който ще се изгражда на местно ниво
AI конкурентоспособността изисква радикална промяна в климатичната политика на ЕС
Тръмп в шеговит тон: Ще уволня Бесънт, ако лихвите не бъдат намалени
Експерт: Бюджетните мерки ще засегнат тежко социалните предприятия
Регенерираните гуми - достатъчно безопасни ли са
Защо е полезно да си лягаме леко гладни
Руският Далечен изток е пред енергиен колапс - потреблението скача с 30%
Месо със салмонела, риба с живак, краставички с парацетамол - сигнали за опасни храни
Късна емисия
От Макларън: Не сме наивни!
Рубен Аморим е далеч от мисълта, че Ман Юнайтед е перфектен
Мицин ги отвя на 1500 метра свободен стил на Държавното
Играчи на ЦСКА са лидери по спасявания и картони в Европа
Наполи на загуба въпреки титлата
Контраудар по Карлос Насар! Нанесе му го бившата му приятелка
Дневен хороскоп за 20 ноември, четвъртък
5 важни ритуала за Ден на семейството – 21 ноември
Женски хороскоп за декември
Колко още остава до Коледа?
Витамин С и цинк – мощна комбинация за силен имунитет
„Носталгия“ от Мирча Картареску
Намалява смъртността и раждаемостта у нас, расте продължителността на живота
Кои са петте най-разпространени мита за климатичните промени?
Тръмп много държи Лукойл да е в американски ръце
Варна се затвърди като целогодишна дестинация, откъде идват най-много туристи?
ЕС с нова идея: Военен Шенген за придвижване на техника в случай на война
Бил Гейтс зове: Забранете телефоните за децата
Откриха две геоложки структури в Италия, които могат да предизвикат силни трусове
НАСА е готова да прекрати договора си със SpaceX в полза на Blue Origin
James Webb откри агресивна черна дупка в ранната Вселена
Обсерваторията „Вера Рубин“ направи неочаквано откритие
Нов лазер може да пробива през дебел лед върху близки космически тела
Най-неуловимият кит на планетата е забелязан жив за първи път