Без резултат приключиха разговорите между държавата и представители на автошколите, предаде Bulgaria ON AIR. От бранша продължават да искат промени в действащите нормативни актове с цел подобряване качеството на обучението.
Увеличаване на часовете за кормуване, въвеждане на електронна система за следене на практическото обучение, трудови договори за автоинструкторите и ревизия в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация – това са част от спорните точки, които нажежават страстите сред представители на браншовите организации.
"Най-важното е, че се опитахме да възстановим диалога", каза служебният министър на транспорта Георги Тодоров.
Исканията на автоинструкторите са едни и същи през последните години.
"Не можем да бъдем против електронизацията, това е все едно да бъдем против космонавтиката. Страхът идва при тези, които знаят, че ще работят повече. Масова практика е да не се включва повече от втора предавка, да не се дават часовете, да не се вдига повече от 20 км/ч, да няма теоретично обучение и това е проблем на държавата", посочи част от проблемите председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България - Красимир Георгиев.
Той заяви, че твърдо ще настояват обучението да бъде безкомпромисно. В това число - държавата да защити гражданите от ощетяване, свързано с часове за обучение на бъдещите шофьори.
Според изпълнителния директор на ИА Автомобилна администрация Бойко Рановски, консенсус трудно може да се постигне.
"Но всички могат да направят отстъпки. Наредба 37 не е променяна, защото има разнобой в мненията и не може да се приеме. В наредба 37 има и много хубави неща, които облекчават бизнеса. Ние стоим на едно място, а всички казват, че има бюрокрация. Тя трябва да се промени. Да се надяваме, че някога ще влезе и ще облекчи бизнеса", каза Бойко Рановски.
През следващите дни отново ще има среща между държавата и представители на бранша.
Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Отчетът на Nvidia очаквано надмина прогнозите на инвеститорите
Wall Street затвори с ръстове в очакване на отчета на Nvidia
Audi планира изцяло нов модел за пазара в САЩ, който ще се изгражда на местно ниво
AI конкурентоспособността изисква радикална промяна в климатичната политика на ЕС
Тръмп в шеговит тон: Ще уволня Бесънт, ако лихвите не бъдат намалени
Експерт: Бюджетните мерки ще засегнат тежко социалните предприятия
Времето в четвъртък: Топло и ветровито със слаби валежи на места
Хороскоп за всички зодии за 20 ноември: Новини и промени
Регенерираните гуми - достатъчно безопасни ли са
Защо е полезно да си лягаме леко гладни
Руският Далечен изток е пред енергиен колапс - потреблението скача с 30%
Мачовете и спортът по телевизията, днес 20 ноември
От Макларън: Не сме наивни!
Рубен Аморим е далеч от мисълта, че Ман Юнайтед е перфектен
Мицин ги отвя на 1500 метра свободен стил на Държавното
Играчи на ЦСКА са лидери по спасявания и картони в Европа
Наполи на загуба въпреки титлата
Таро карта за 20 ноември, четвъртък
Дневен хороскоп за 20 ноември, четвъртък
5 важни ритуала за Ден на семейството – 21 ноември
Женски хороскоп за декември
Колко още остава до Коледа?
Витамин С и цинк – мощна комбинация за силен имунитет
Намалява смъртността и раждаемостта у нас, расте продължителността на живота
Кои са петте най-разпространени мита за климатичните промени?
Тръмп много държи Лукойл да е в американски ръце
Варна се затвърди като целогодишна дестинация, откъде идват най-много туристи?
ЕС с нова идея: Военен Шенген за придвижване на техника в случай на война
Бил Гейтс зове: Забранете телефоните за децата
Откриха две геоложки структури в Италия, които могат да предизвикат силни трусове
НАСА е готова да прекрати договора си със SpaceX в полза на Blue Origin
James Webb откри агресивна черна дупка в ранната Вселена
Обсерваторията „Вера Рубин“ направи неочаквано откритие
Нов лазер може да пробива през дебел лед върху близки космически тела
Най-неуловимият кит на планетата е забелязан жив за първи път