За 70 години железниците в Европа не са се променили като начин на мислене и начин на субсидиране. На този фон нежеланието на държавната БДЖ да се развива и обучава изпъква, като България държи последното място по дял на железниците в транспорта в Европа. Това коментира Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, в предаването "Бизнес старт" с водеща Роселина Петкова.
Тази седмица БДЖ пусна в движение още от новодоставените германски вагони, които ще пътуват по направлението София-Бургас през Подбалканската линия; в бъдеще се очаква вагоните да бъдат включени и по линията София-Варна.
Ананиев цитира статистика за общото състояние на европейския транспортен пазар, според която жп транспортът имат 8% вътрешен пазарен дял и 4% от международните превози; за България делът е 2%.
"Добре е, че се взимат вагони и че БДЖ се опитва да мине тези 2%. Не е добре самият подход - преди да се вземат тези вагони, трябваше да бъдат обучени кадри, да бъдат създадени условия за поддържане."
Ананиев коментира и новината, че БДЖ най-накрая въведе електронни устройства за продажба на билети в някой от най-натоварените влакове, като каза, че компанията сама саботира от години подобни системи с нежеланието за тяхното въвеждане на всички нива в железниците.
"Държавната администрация и предприятия са хора, които много трудно приемат промените и обучението. От пет години има закупени билетоиздаващи машини, които по един или друг начин се саботират да бъдат внедрени, тъй като структурите са настроени по стария начин. Всичко това изисква нов мениджмънт."
В България има много добри намерения и стратегии в областта на транспорта, но тези планове не са свързани с конкретен бюджет и няма отговорни лица, които да следят за тяхното изпълнение - липсата на отчетност означава, че на практика не се прави нищо, коментира Ананиев.
"Железниците имат стратегия, министерството има стратегия за комбиниран транспорт, само че няма кой да отговаря за тях... Но продължаваме да произвеждаме стратегии."
Политическата криза допълнително утежнява положението, тъй като няма никаква приемственост и не може да се следват и изпълняват планове по години и суми, които да са заложени в бюджета.
Цялата статия може да четете на Bloomberg TV Bulgaria.

Димитър Хаджидимитров: Очаквам 6-месечно отлагане на санкциите срещу „Лукойл“
Приходите на германската химическа индустрия се свиват през третото тримесечие
Васил Караиванов: Доста нелогични прогнози се наблюдават в проектобюджета
Акциите на технологичните компании повличат надолу S&P 500 и Nasdaq*
Шефът на държавния резерв: Има достатъчно запаси от горива
Централна прогноза
Свършиха билетите за България - Полша на Европейското по волейбол в София
Шофьорът, убил французин в катастрофа в София: Пишех съобщение на жена си
Анчелоти със съвет към пейка на Реал Мадрид
Голям трансфер! Ливърпул намери заместник на Салах
Най-накрая добра новина за Левски след Вечното дерби с ЦСКА
Героят на ЦСКА срещу Левски буди недоумение
Бобма! Пеп Гуардиола напуска Манчестър Сити
ВИДЕО: Селта - Барселона
Милена Милотинова: Фолклорът е магия, която ни събира, където и да сме по света
Вълшебен компрес с рициново масло помага при перименопауза
Салата с риба тон и бял боб
Поверия за Свети Мина
Гаранция за уют с eMAG Black Friday
Американската легенда Крис Айзък идва за първи път в България с концерт в София за лято 2026
Кристиано Роналдо обяви кой ще е последния му голям турнир
Изписаха от болницата Албена, която пострада на ралито във Варна
Турски военен самолет се разби в Грузия
Общинският съвет във Варна обжалва решение на съда за наредбата за преместваемите обекти
Хороскоп за 12 ноември 2025
Отстранена е аварията на тръбопровода във Варненското езеро
Наблюдаваме пика на метеорния поток Северни Тауриди
Изстрелват New Glenn на Blue Origin на 12 ноември
След мощно изригване на Слънцето: Очаква се силна магнитна буря на 12 ноември
Китай подготвя тестови полети на Long March-10 за пилотирана мисия до Луната
Rocket Lab отложи първия полет на Neutron за средата на 2026 г.
Можем ли да „върнем“ слънчевата светлина в Космоса