За 70 години железниците в Европа не са се променили като начин на мислене и начин на субсидиране. На този фон нежеланието на държавната БДЖ да се развива и обучава изпъква, като България държи последното място по дял на железниците в транспорта в Европа. Това коментира Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, в предаването "Бизнес старт" с водеща Роселина Петкова.
Тази седмица БДЖ пусна в движение още от новодоставените германски вагони, които ще пътуват по направлението София-Бургас през Подбалканската линия; в бъдеще се очаква вагоните да бъдат включени и по линията София-Варна.
Ананиев цитира статистика за общото състояние на европейския транспортен пазар, според която жп транспортът имат 8% вътрешен пазарен дял и 4% от международните превози; за България делът е 2%.
"Добре е, че се взимат вагони и че БДЖ се опитва да мине тези 2%. Не е добре самият подход - преди да се вземат тези вагони, трябваше да бъдат обучени кадри, да бъдат създадени условия за поддържане."
Ананиев коментира и новината, че БДЖ най-накрая въведе електронни устройства за продажба на билети в някой от най-натоварените влакове, като каза, че компанията сама саботира от години подобни системи с нежеланието за тяхното въвеждане на всички нива в железниците.
"Държавната администрация и предприятия са хора, които много трудно приемат промените и обучението. От пет години има закупени билетоиздаващи машини, които по един или друг начин се саботират да бъдат внедрени, тъй като структурите са настроени по стария начин. Всичко това изисква нов мениджмънт."
В България има много добри намерения и стратегии в областта на транспорта, но тези планове не са свързани с конкретен бюджет и няма отговорни лица, които да следят за тяхното изпълнение - липсата на отчетност означава, че на практика не се прави нищо, коментира Ананиев.
"Железниците имат стратегия, министерството има стратегия за комбиниран транспорт, само че няма кой да отговаря за тях... Но продължаваме да произвеждаме стратегии."
Политическата криза допълнително утежнява положението, тъй като няма никаква приемственост и не може да се следват и изпълняват планове по години и суми, които да са заложени в бюджета.
Цялата статия може да четете на Bloomberg TV Bulgaria.

Wall Street реши да обърне временно гръб на технологичните акции
Google инвестира 5,5 млрд. евро в Германия
Производителят на умни пръстени Oura очаква близо 2 млрд. долара приходи за 2026 г.
Microsoft ще инвестира 10 млрд. долара в AI център за данни в Португалия
Защо Бил Гейтс смята, че човечеството няма да загине от климатични промени
Кадър на деня за 11 ноември
Пет билки за силна имунна система
Рецепта за пилешки кебап с подправки по турски
Какъв чай да пием за сияйна кожа и растеж на косата
Детските градини да станат платени само за лятото в София предлага общината
Късна емисия
Майкъл Джексън пише история в музиката 16 години след смъртта си
Уволниха човека, трансферирал Лука Дончич в ЛА Лейкърс
Поп звезда открадна шоуто на Суперкласико в Аржентина + СНИМКИ
Как легендата Бобан привлече български талант в Хърватия
Преди 33 години Стоичков блести за Барса
Момченцето от Казанлък, което шамароса Левски и възроди ЦСКА
Християна Гутева ще надува свирката в Севлиево
Дневен хороскоп за 12 ноември, сряда
Зимен хороскоп за всяка зодия
Милена Милотинова: Фолклорът е магия, която ни събира, където и да сме по света
Вълшебен компрес с рициново масло помага при перименопауза
Салата с риба тон и бял боб
Поверия за Свети Мина
Никола Цолов дебютира във Формула 2 още тази година
ВМА отстрани от работа лекаря, прегазил куче в София
Юноша на Черно море-Елит е на 1/4-финал в Бахрейн
Компенсират ни с пари, хотел и храна за закъснение на влака
Отказаха на Ратко Младич временно освобождаване
Румен Радев наложи ново вето
Археолози създадоха наръчник за колонизиране на други планети
Кой е създал мистериозните 5200 дупки в Андите в Перу
Наблюдаваме пика на метеорния поток Северни Тауриди
Изстрелват New Glenn на Blue Origin на 12 ноември
След мощно изригване на Слънцето: Очаква се силна магнитна буря на 12 ноември
Китай подготвя тестови полети на Long March-10 за пилотирана мисия до Луната