Цветовете оказват въздействие. Това е доказано и затова безотказно работи в сферата на маркетинга и рекламата. Има брандове, които могат да бъдат разпознати веднага само по цвета им. Например, синята кутийка на бижутерската къща „Тифани" провокира моментално вълнение у дамата, когато се озове пред нея. Една обикновена кутия с панделка, в която може да има всичко. Но не! Тя знае, че това е „Тифани", което означава – скъпо, красиво, качествено, престижно.
Карен Халер е експерт в сферата на брандинга. Тя е работила за компании като Dulux, Orange Mobile и Logitech и с ентусиазъм разказва какви са помислите зад избора на цвят при логата, кампаниите и символите на една марка.
Червено
Марките се спират на червения цвят, когато искат да бъдат видени в очите на потенциалния клиент като могъщи и страстни
Червеното е цветът на страстта. Халер обяснява, че то може да бъде свързано и с вълнение, енергия и кураж.
Кои брандове го използват?
The Virgin Group е една от най-големите и могъщи компании в света. Дори когато марката е още съвсем малка, Ричард Брансън е достатъчно умен да използва червеното, за да вдъхва увереност и енергия.
Coca-Cola е друг голям бранд, който си е харесал този цвят. Наскоро и дизайнерът на обувки Кристиан Лоботин спечели правото да използва червените подметки като своя запазена марка, след като осъди Yves Saint Laurent.
Зелено
Компаниите се спират на зеленото, когато искат да демонстрират жизненост, младост и връзката си с природата.
Зеленото е цветът на парите и алчността, но и на символите на природата и универсалната любов, казва Халер. Зеленото е атрактивно за младите и за тези, които обичат да се наслаждават на живота.
Кои брандове го използват?
Зелената русалка на чашката на Starbucks подсказва, че компанията е насочена към младежите и е природосъобразна. Компанията се гордее със своята социална отговорност.
Garnier е друга компания, която залага на зеленото и тъй като продава козметика, желанието и да се идентифицира с природата, е повече от логично.
Синьо
Синьото е предпочитан цвят, когато една компания иска да вдъхва спокойствие и да изглежда разумна в очите на потребителя.
Синьото изразява „доверие, интеграция и общуване", казва Халер. Разбира се, трябва да се избере подходящия нюанс синьо, защото иначе може „брандът да изглежда студен, сдържан и недостъпен". Синьото се свързва с ума и се асоциира с логиката. Също така този цвят символизира водата и действа успокоително.
Кои марки го използват?
Facebook, Twitter, LinkedIn като основни цветове на брандовете си. Халер подчертава, че светлият му нюанс в логото на Twitter цели да разкрие и забавната страна на социалната медия. Бижутерската къща Tiffany & Co. е силно разпознаваема заради своя светъл нюанс синьо.
Лилаво
Какво означава? „Качество, лукс и упадък" са асоциациите с лилавото според Халер. Той е познат и като кралския цвят – този на охолството, на авантюризма. Макар че някои марки не се съобразяват с психологическите му характеристики и силно се разминават с посланието, което искат да изпратят.
Кои марки го използват?
Най-често лилавото присъства в света на сладките изкушения. Cadbury е скъпа марка шоколадови лакомства, която иска да акцентира на своята уникалност и лукс. Milka е друга шоколадова компания, която залага на сигналите на изкушение и приключение, които изпраща лилавото.
Останалите цветове вижте в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Черният петък плавно се слива с коледните намаления и в България
Лагард: ЕС може да се пребори с митата на Тръмп чрез вътрешната търговия
Глобалните разпродажби се отразиха и на европейските фондови пазари
Лондон иска парите за отбрана на ЕС, Брюксел не може да реши дали е съгласен
ФНИБ АДСИЦ продаде имот в кв. Младост в София за 2,8 млн. евро
SOFIX записа седмичен спад от 0,69%
"Берое" и "Спартак" (Варна) не успяха да се победят
Николай Василев: Бюджетът е най-лошият, който съм виждал след епохата "Виденов"
Гара Скутаре става ключов възел в модернизацията на линията Пловдив - Бургас
Централна емисия
Тръмп даде краен срок на Украйна да се съгласи с мирния план на САЩ
Треньорът на Берое за призивите за оставка: Лични интереси на 20 човека
Калабрия за Дерби дела Мадонина: Няма друго на света като него!
След повече от 2 години: Погба се завръща на терена
Берое и Спартак Варна спукаха топката, ВАР ги засенчи
Мацката на Норис призна, че не разбира от коли + СНИМКИ
Бивш капитан на ЦСКА с честитка към прелестната си съпруга + СНИМКИ
10 билки за понижаване на холестерола по естествен начин
Тенденции в офис пространствата: новата роля на ергономичния комфорт
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Бързи трикове за подреждане на дома
5 зодии с късмет в любовта в последната седмица на ноември
Great Wall ще прави кросоувър в Баховица (СНИМКИ)
Европрокуратурата разследва далавери със селскостопански субсидии у нас
Спартак не можа да победи Берое с човек повече
Дипломираха се студенти от ВСУ „Черноризец Храбър“ (СНИМКИ)
Във Варна ще се проведе състезание по ориентиране
Не подценявайте свещи на колата!
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn
Ракетата на Илън Мъск постави рекорд по изстрелвания от космодрума във Флорида
Слънчева буря сви щита на Земята – стана пет пъти по-малък от нормалното