Ограничаването на калориите само с 10 процента е достатъчно, за да намалее рискът от редица свързани с възрастта заболявания и ранна смърт, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от американско изследване, публикувано в сп. "Нейчър къмюникейшънс".
Авторите му от университета на Уисконсин са доказали, че ограничаването на количеството на приеманите всекидневно калории съществено забавя процеса на стареене.
В 25-годишното си изследване експертите са наблюдавали ползите от ограничаването на калориите с 30 процента при макаци резус. Проучването, стартирало през 1989 г., е едното от двете продължаващи в САЩ, които изследват ефектите от хранене с намален калориен прием при нечовешки примати.
Седемдесет и шест маймуни в Центъра за изследване на примати към университета са били подложени на специална диета. Други са били оставени да приемат толкова храна, колкото поискат.
Изследователите са установили, че за макаците резус от втората група рискът от заболявания е с 2,9 пъти по-висок, а опасността от преждевременна смърт е трикратно по-голяма, отколкото за тези на диета.
Авторите на проучването смятат, че посланието от него е оптимистично. Те обясняват, че ограничаване с 30 процента на калориите при човека е трудно постижимо. За сметка на това е напълно осъществимо намаляване на калорийния прием с 10 процента, като ефектът отново ще бъде благоприятен.
Националната здравна служба на САЩ препоръчва 2500 калории дневно за мъжете и 2000 калории за жените. Ограничаване с 10 процента на калорийния прием за мъжете означава 250 калории по-малко, което се равнява на блокче шоколад. За жените това се равнява на 200 калории или два банана по-малко.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Акциите на Oracle поевтиняха, след като разходите за центрове за данни засенчиха AI растежа
Петролът поскъпва, нови американски удари срещу Иран застрашиха крехкото примирие*
САЩ с нова вълна от атаки срещу Иран след заплаха на Тръмп за по-голяма ескалация
Войната в Украйна вече продължава по-дълго от Първата световна война
Правителството работи върху дългоочаквана енергийна стратегия с нови ядрени мощности
Швейцарски градове са с най-скъпите жилищни пазари в Европа
Дете пострада в катастрофа между кола и трамвай в София
Депутатите забраниха необоснованото поскъпване на стоки и услуги за една година
НОИ: Средният осигурителен доход се увеличи до 1034,85 евро
Наводнението в Тича: Около 60 семейства чакат помощи от 1171 или 1550 евро
Ледникът на Страшния съд се топи рекордно бързо, ще повиши нивото на океана с 65 см
Инфантино защити ФИФА за визовия скандал преди Световното първенство
Вили Вуцов провали Миньор Перник, а сега кадър на ЦСКА ще го възражда
Англия разгроми Коста Рика с 3:0 преди Мондиал 2026, Деклан Райс блесна
Лудогорец прати българин във Втора лига
Тревога за Бразилия: Неймар пропуска Мондиал 2026?
Ман Сити вади 120 милиона за английски национал
Лято в маникюра (+Снимки)
PIXELS сервира специално преживяване преди първия сервис
Нумерологична прогноза за 11 юни
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Организират „Парад на гордостта“ в подкрепа на кмета Варна
WWF: Сигналите за заплахи срещу природата в България растат
Искат имунитета на депутат, обвинен за нанасяне на телесна повреда на полицай
България отстъпи с едно място в световната ранглиста след загубата от Белгия във волейболната Лига на нациите
Глутница кучета нападна жена във Варна
Зараза: Случаите на морбили растат
Климатичните промени застрашават милиони домове в Лондон, Есекс и Кент
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър