Средиземноморската диета предпазва от сърдечносъдови заболявания, като съществено понижава кръвното налягане. Ново изследване на британски специалисти разкрива как става това, пише в. "Дейли експрес".
Някои от ключовите храни в Средиземноморската диета - зехтин, ядки и авокадо, са богати на ненаситени мазнини. Други като целина, моркови и зелени листни зеленчуци изобилстват от нитрати и нитрити. Именно на тази комбинация се дължи същественото понижаване на кръвното налягане, обясняват авторите на изследването от Кралския колеж в Лондон.
"Настоящото проучване помага да обясним защо Средиземноморската диета допринася за намаляването на случаите на сърдечносъдови проблеми", казва професор Филип Итън от изследователския екип.
Отдавна е известно, че зехтинът, зеленчуците, плодовете и ядките предпазват от инсулт и инфаркт. Новото проучване разкрива механизма, на който се дължи благоприятният ефект. В експерименти с мишки изследователите са установили, че нитро мастните киселини, получени от реакция между ненаситените мастни киселини в зехтина и азота в зеленчуците, блокират ензим, наречен sEH, който повишава кръвното налягане.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
И Великобритания започна разследване срещу придобиването на Warner от Paramount
Кой печели войната в Украйна в момента? - Част 2
Европейските индекси приключиха борсовата сесия разнопосочно
Управителният съвет на БНБ трябва да взема решения независимо от правителството и ЕЦБ
Търговски парк с площ от над 13 хил. кв. м ще се появи в квартал "Надежда" в София
България планира спиране на доставката на оръжия за Украйна
Най-уязвимите са децата: Рискове при онлайн покупките
От Полша до Казанлък: Как българските мотиви вдъхновиха впечатляваща изложба
КФН отне лиценза на застрахователя "ДаллБогг: Живот и здраве"
Между сметките и лишенията: Как пенсионерите посрещат новото поскъпване на тока и парното
Фен картата на ЦСКА привлече и Дучето
Какво ни чака на Мондиал 2026: Задава се Световното с най-строгите правила досега
16-годишният халф отказа да подпише с Ливърпул
Кой е Давид Кусо – първият анголец в историята на Левски
Кирил Десподов каза истината за трансфер в ЦСКА
Бивш на Ман Юнайтед е пред трансфер в гранд от Италия
Гръцка бугаца (Bougatsa): сладка баница с крем
Лесен трик, с който доматите ще раждат два пъти повече
Семейният филм „Ема и Шоколандия“ с онлайн премиера
5 дизайнерски трика, с които холът става два пъти по-голям
Как всяка зодия преживява раздяла
„Разговорите“ от Алисън Уд Брукс: Науката за общуването и изкуството да бъдем себе си
Доклад: Над 100 души в България са починали за година след употреба на фентанил
Шест балкански държави, сред които и България, искат Евро 2036 ?
Разходите за ядрени оръжия достигнаха рекордно ниво на фона на нова надпревара във въоръжаването
Варна и София се отчитат с най-добри валежи до този момент - 85% от месечната норма
Затварят временно участък от кръговото кръстовище до автогарата във Варна
Важно за варненци: Какво да не хвърляме в контейнерите за растителни отпадъци
Първият чех ще лети до МКС през 2027 г.
Обновиха правилата: Ето как светът трябва научи, ако бъде открит извънземен разум
Изненадва ли НАСА с имената в екипажа на мисията „Артемида III“
Мощен вятър излиза от гигантската черна дупка – какво означава откритието на астрономите
„Обаждане“ от отвъдното: 7 зловещи знака, че някой се опитва да се свърже с вас
Откриха нова линия на симетрия на Земята: Разделя я на източно и западно полукълбо