IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Гените ли определят успеха в училище

Учени откриха 74 генни вариации, свързани с образователния ценз

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Дали генетични фактори играят роля за успеха в училище? Ново широкомащабно международно изследване донесе частично отговор на този въпрос, след като бяха идентифицирани 74 генни вариации, свързани с нивото на образователния ценз, предаде Франс прес.

Предишно изследване, обхванало 100 000 души през 2013 г., позволи да се открият 3 генни вариации, свързани с броя на годините обучение.

Новото изследване е извършено от 253-ма учени и обхванало 300 000 души с европейски произход в 15 страни. То е сред най-широкомащабните генетични изследвания, извършени досега. 

"Този път успяхме да идентифицираме много повече свързани с образователния ценз генни вариации, защото изследването бе по-широкомащабно", заяви Даниъл Бенджамин от Южнокалифорнийския университет в Лос Анджелис.
Влиянието на 74-те генни вариации, взети заедно, включително на откритите по-рано от същите учени три генни вариации, е съвсем малко. То обяснява едва 0,43 на сто от разликите в образователния ценз сред индивидите, отбелязаха учените.

Предишни изследвания с близнаци показаха, че що се отнася до успеха в училище, най-малко 20 на сто от различията между индивидите се дължат на генетични фактори.

"Това означава, че вероятно има хиляди други генни вариации, които влияят върху нивото на образователния ценз, но повечето от тях все още не са открити", допълни Бенджамин.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър". (БТА)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Миш-маш
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата