Здравословното хранене не противодейства на ефектите от прекомерната употреба на сол, предупреждават специалисти, цитирани от в. "Дейли експрес".
Изследване с участието на учени от лондонския Импириъл колидж показва, че хората, които консумират най-големи количества сол, имат по-високо кръвно налягане, независимо от това колко здравословно се хранят.
Според авторите на изследването резултатите от него са предупредителен сигнал, че хората трябва да съблюдават стриктно колко сол приемат, както и че производителите трябва да ограничат съдържанието й в продуктите си.
Високото кръвно налягане засяга един на четирима възрастни във Великобритания и се свързва с повишен риск от редица здравословни проблеми, сред които инфаркт и инсулт.
За целите на настоящото изследване, публикувано в сп. "Hypertension", са анализирани данни за над 4000 души от Великобритания, САЩ, Япония и Китай. Учените са изследвали концентрациите на натрий и калий в проби от урина на участниците, както и приема на над 80 хранителни вещества, за които се смята, че понижават високото кръвно налягане - например витамин С, фибри, омега-3 мастни киселини.
Изследователите са открили зависимост между високото кръвно налягане и повишения прием на сол дори при хора, които си набавят големи количества калий и други понижаващи кръвното вещества. Оказало се, че хранителните продукти, съдържащи въпросните вещества, не противодействат на повишаващия кръвното налягане ефект от солта.
Препоръчителният максимален дневен лимит за прием на сол от възрастен във Великобритания е 6 г или около една чаена лъжичка.
Специалистите са установили, че средният прием на сол сред всички участници в изследването е 10,7 г. на ден. Разбивката по страни показва, че във Великобритания хората употребяват средно 8,5 г сол дневно, а в САЩ, Китай и Япония - съответно 9,6 г, 13,4 г и 11,7 г на ден. (БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Централна емисия
Проституция, трафик на хора: Трима мъже от престъпната група в Новачене остават в ареста
Александра Начева след медала в Бирмингам: "В най-добрата форма съм в живота си"
Централна емисия
НА ЖИВО: ЦСКА – Ботев Враца 4:0, червен картон за Иту в дебюта му
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Златната Стилияна Николова: Пълна съм с емоции
Арсенал разкости Ман Сити в дебюта на Мареска и ликува с трофея от Къмюнити Шийлд
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци
Идват резки обрати на времето