Експерти твърдят, че трагичната влакова катастрофа в Северна Гърция вероятно е причинена от човешка грешка, до която се е стигнало поради факта, че електронната система във влаковете „не работи от години“, пише гръцкият сайт „Грийк репортер“.
Пътническият влак с 350 пътници в него, пътуващ от Атина за Солун, се е движел по лявата част на железопътната линия, предназначена за влаковете, пътуващи на юг, пише сайтът.
Председателят на асоциацията на машинистите Костас Генидуниас заяви, че електронните системи, които предупреждават машинистите за предстояща опасност, не работят от години.„Случи се немислимото. Два влака се озоваха на един и същи коловоз“, каза той пред националната телевизия ЕРТ.
„Нищо не работи, всичко се прави ръчно. В цялата мрежа Атина-Солун сме в „ръчен режим“, добави той, като подчерта, че нито индикаторите, нито семафорите, нито електронното управление на трафика работят. „Машинистите получават нареждания и където ни отведат, там отиваме“, каза председателят на асоциацията.
Генидуниас допълни, че в миналото електронните системи са работели и отговорност за случая трябва да се търси от властите. „Ние постоянно протестираме“, съобщи той.
Друг служител на железниците, Гианис Дицас, заяви, че мерките за сигурност в гръцката железопътна система са архаични. Пред „Опън ТВ“ той каза, че двата влака са се движели по една и съща линия в продължение на 10-12 минути, но няма електронно устройство, което да предупреди машинистите за опасността от сблъсъка.
„Само началникът на гарата има възможността да види по електронен път движението на влаковете. Ако той беше видял опасността, щеше да сигнализира на машинистите и да нареди на влаковете да спрат“, добави той.
Гръцката национална телевизия ЕРТ съобщи, че броят на загиналите души от тежката катастрофа в Темпи е достигнал 40, а близо 130 души са ранени, от които 66 са в болница. Сред загиналите има много млади хора, студенти, които са се връщали от Лариса и Атина към Солун. Към момента всички тела са изкарани от третия вагон.
(БТА, Анна Нацариду)

Кадър на деня за 17 ноември
Светът се отклонява от обещанието си за ограничаване на емисиите от метан
Мерц: Европейските банкови регулации са твърде строги
Новите договори за финансов лизинг се увеличават с над 10% към края на септември
Чиполоне от ЕЦБ се обяви против идеята дигиталното евро да е достъпно само офлайн
Chevron проучва възможността да придобие международните активи на „Лукойл“
Покупка на кола от първи собственик - плюсове и минуси
Дрямка след кафе: Тайният трик за повече енергия и концентрация
Късна емисия
Chevron проучва опции за купуване на активи на "Лукойл"?
ЦСКА го изгони, а той си уреди трансфер в Чемпиъншип
Руснак разнебити Адриан Андреев в Испания
Лошо ни се пише, Грузия се закани да ни смачка пак
Бивш на Литекс и ЦСКА: Взеха ме от барбекю, за да играя в Англия
Скандално! Мбапе иска 240 млн. евро обезщетение от ПСЖ
Стана ясно защо България само пада и не може да вкара в правилната врата
Дневен хороскоп за 18 ноември, вторник
5 лесни трика при висока кръвна захар
„Един наивник на средна възраст“ по Bulgaria ON AIR ще зарадва любителите на шпионски трилъри
Задължителни ястия за 21 ноември – Ден на семейството
Когато щастието се измерва в покупки – пазаруването като бягство от реалността
Голяма промяна за 4 зодии на новолунието на 20 ноември
Спецов: Доставките на горива няма да бъдат прекъсвани
Тъжна вест! Почина актрисата Елена Жандова
Александър Димитров поиска спокойствие от футболна България
Бивш президент призова за оставка на правителството на Украйна
Тежка катастрофа затвори пътя Варна - София
3,5 по Рихтер в Благоеврад
Мангровите гори се оказаха неочакван източник на метан
Луната се променя в реално време пред очите ни
Китай официално стартира програма за космически туризъм
Траекторията на междузвездната комета 3I/ATLAS е определена с рекордна точност
Не пропускайте да видите Леонидите тази вечер
SpaceX изстреля сателит за мониторинг на морското равнище: Мисия на НАСА и Европа