Първият автомобил в Индия - "Амбасадор" е спрян от производство. Причината е, че вече няма почти никакво търсене. Дизайнът на колата е претърпял съвсем малки промени след произвеждането на автомобила през 1957 г.
Поколения са пораснали с тази кола. За повечето хора колите "Амбасадор" са таксита, но за по-богатите, които са могли да си ги позволят, са семейни автомобили. В "Амбасадор" са се возели министри, депутати и бюрократи. Това е била националната кола на Индия, навсякъде по улиците са се движили коли "Амбасадор".
През 1990 г., когато индийската икономика се либерализира, започват да се внасят коли от цял свят. Въпреки това "Амбасадор" е продължила да се радва на своите верни фенове, макар и те да намалявали.
Колата се е използвала за всякакви цели. Тя е много широка - има място за шестима. За разлика от нея, модерните коли са с по-ниски покриви, за да имат по-добра аеродинамичност. Индийската национална кола е висока, качването и слизането от автомобила стават по-лесно.Няма съмнение, че с края на производството на "Амбасадор" свършва една цяла ера, но от друга страна, това може би е по-добре за Индия.
"Амбасадор" символизира всичко, което е куцало в индийската икономика. Автомобилните производители не са могли да създават коли без позволението на правителството, не са могли и да внасят части. Трябвало е да използват само части местно производство, които са били долнокачествени.
Хората купували коли с ужасно качество, които са се разваляли непрестанно. Правели са се и списъци на чакащи да закупят автомобил. Случвало се е купувачи да чакат по осем години.
Да се кара "Амбасадор" е и доста трудно, трябва специална "физическа подготовка".
"Наистина трябва да имаш много силен трицепс за да се оправиш с безумно тежкия волан, превключването от втора на трета скорост е истинско изкуство, а за да спреш, трябва почти да се изправиш на спирачката!", разказва шофьор на "Амбасадор".
Голям недостатък на "Амбасадор" е бил 1.5-литровият му двигател. Механичната бензинова помпа е разположена точно под тръбите, които отвеждат горещите изгорели газовете от цилиндрите на двигателя.
Това може и да не е проблем за колите, които са в хладната и дъждовна Англия, но през горещите индийски лета бензинът в помпата може лесно да се изпари. Ако това се случи, двигателят няма да може да стартира.
В рамките на 30 години "Амбасадор" не е претърпявала големи промени. Най-значителната разлика е настъпила, когато двигателят е бил сменен с 1.8-литров. Това е увеличило мощността на автомобила с 50%.
Модерните автомобили превъзхождат по всякакъв начин "Амбасадор". Но който притежава старата кола, има част от историята в гаража си!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай предупреди за риск от балон на пазара на хуманоидни роботи
БНБ запазва нивото на буфера за рисковите експозиции на шест системно значими банки
Експерт: Мигновените плащания ще увеличат ликвидността в икономиката
Без увеличаване на здравната вноска ни очаква доплащане до 40% за здраве
Среброто тихомълком засенчва златото по доходност
Русия за първи път извършва физическа продажба на злато от резервите си
Млад мъж нападна и ограби 65-годишна жена в София
Радев изправя Закона за електронните съобщения пред КС
Бедствено положение в Петрич и Сандански заради проливните дъждове (ВИДЕО)
Турция и Гърция са топ дестинации за българите през октомври
Лекари у нас спасиха живота на 2-месечно бебе с 1 млн. левкоцита
Урибе знае как да измъкне Берое от блатото
Сладко-кисела новина за Барса
Кошмара се събуди и за противниците на ЦСКА става страшно
Без Пулишич срещу Лацио
В Интер са бесни: Не заслужавахме да паднем от Атлетико
Филип Билинг - от Скудетото до Рома - Мидтиланд!
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Какво да кажете на децата, ако ви предстои развод? Съветите на психолога
Тест: Какво ви носи декември?
5 модни тенденции, които ще са навсякъде тази зима
Шарен боб в гювеч за Андреевден
Бърза рецепта: Пиле с чесън и зелен фасул
Франция въвежда доброволна казарма
Ръст на пътуванията на българите в чужбина
ЕС трябва да покаже лидерство в постигането на мир в Украйна
ЕК предлага нова стратегия за биоикономиката
Изложба на унгарска галерия пристига във Варна
Осъдиха варненец, опитал да избегне глоба от "паяка"
Европа се връща към ядрената енергия: Планира инвестиции за 205 млрд. евро
НАСА потвърди подкрепата си за мисията ExoMars
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще
Как генетичният „хаос“ в нашата ДНК влияе върху стареенето
Астрономи на НАСА и УрФУ откриха хиляди екзопланети: Там може да има живот