Кросовърите спечелиха сърцата на клиентите със своите универсалност и атрактивен външен вид. Популярността на този тип автомобили нарасна толкова много, че те вече присъстват във всеки автомобилен сегмент. Дори в този на пикапите. Да, новото поколение Nissan Navara лесно може да бъде сбъркано с Qashqai или X-Trail при поглед отпред. Това е търсен ефект, тъй като пикапът вече не е просто неуморим работяга, а и приятен спътник за всяко пътуване.
Това е постигнато благодарение на използването на технологии от света на кросовърите, които подобряват най-вече пътното поведение, комфорта в кабината, сигурността и разхода на гориво. Но без да компрометират задължителните за пикапите способности.
"Напълно новият Nissan Navara поставя нов еталон в сектора на 1-тонните пикапи, комбинирайки най-доброто от лидерството на Nissan в сегмента на кросовърите с над 80 години опит в дизайна и производството на здрави и интелигентно конструирани пикапи", споделиха от компанията по време на премиерата.

Една от иновациите е 5-звенно задно окачване, което заменя обичайните за сегмента листови ресори. С такова пружинно окачване се оборудва само версията Double Cab на новата Navara, като предоставя далеч по-комфортна возия, особено при ненатоварен автомобил.
Убедихме се в това по време на теста на модела, който се състоя в околностите на Банско. Успяхме да изпробваме Navara както на магистрала и първокласни асфалтирани пътища, така и на кални и заснежени офроуд терени.

За Navara тежките терени не са проблем
При движение по асфалт, пикапът показа поведение като на голям всъдеход. Завоите се взимат с минимален крен, а поддържането на скорост от 140-150 км/час не е проблем. Най-добре иновативното за сегмента окачване обаче се усеща при лошите пътища, при движението по които задницата на машините с ресори буквално подскача. При Navara комфортът остава на високо ниво, именно заради новата схема на задното окачване.
Подобрената возия е позволила на инженерите да скъсят леко междуосието (по-дългото междуосие е предпоставка за по-качествена возия), което пък се е отразило положително на маневреността. Диаметърът на завой вече е само 12,4 метра, което е особено полезно при маневриране в града.

Добрата новина е, че заетата от света на леките автомобили концепция на задното окачване не влияе на товароносимостта на пикапа. Тя остава над 1 тон, а теглителна сила достига 3500 кг. Издържливостта на новите компоненти също не отстъпва на ресорите, заявиха от компанията.
Обладаването от кросовърите е особено видно при дизайна на екстериора и интериора. Новата Navara изглежда по-стилно отвсякога, разчитайки на LED фарове и дневни светлини, решетка във формата на "V", разширени калници и множество хромирани елементи.

Салонът е максимално приближен до тези на Qashqai и X-Trail
Дизайнът на салона също е приближен максимално до тези на Qashqai и X-Trail, като е оборудван и с предлаганите за кросовърите екстри - камера с 360-градусово наблюдение около автомобила, електрически седалки с подгряване, климатроник с две зони, инфо-система със 7-инчов дисплей, въздуховоди за задните места и много други. Използваната за таблото пластмаса е твърда на допир, но пък изглежда добре и има висока издържливост. Предните седалки са аналогични с тези на X-Trail, докато задните предлагат по-комфортен наклон на облегалката в сравнение със старата Navara. Впечатление обаче ни направи липсата на възможност за регулация на волана в дълбочина при тестовия модел.

Превключвателят за различните режими
За да направят Navara още по-привлекателна за различните клиенти, японците са подготвили и широка линия от над 125 различни аксесоара. Сред тях можем да изброим тегличи, багажници, пластмасови или алуминиеви покрития на товарния леген, С-образни релси за закрепване на различни товари, алуминиеви джанти, странични релси, хромирани детайли и др.
Най-интересни са предлаганите няколко типа хардтоп - мек, метален или такъв, който превръща пикапа в SUV. Последният представлява масивен елемент, оборудван с вътрешна тапицерия, осветление и прозорци, като е свързан към централното заключване на автомобила и се предлага в цвета на каросерията. Въпросната екстра предлага отлична защита за багажа, но и цената й не е за подценяване - около 7 000 лв.

Що се отнася до задвижването, новата Navara разчита на познатия 2,3-литров дизелов мотор. Той е подобрен, като сега изразходва с 24% по-малко гориво. Заслуга за това има и трансмисията, която е напълно нова - 7-степенна автоматична. Тя се предлага като опция, докато стандартната е ръчна с 6 степни.
Двигателят е наличен в две версии - със 163 или със 190 к.с. Изборът от задвижвания е между задно и 4х4.

Моделите с 4х4 са оборудвани стандартно със системата Hill Descent Control (HDC), която се активира чрез бутон и осигурява контролирано спускане по наклон. Налична като базово оборудване е и системата Hill Start Assist (HSA) - поддържа спирачно усилие, което, при потегляне по наклон нагоре, предотвратява потеглянето на автомобила назад.
Самото 4х4 задвижване, подобно на Qashqai и X-Trail, е снабдено с контролер. Той е разположен на централната конзола в салона и предлага три режима - 2WD, 4HI и 4LO. Първият задвижва само задните колела, като е предназначен за постигане на по-нисък разход. 4HI включва в движението всички колела и функционира при скорост до 100 км/час. Последният режим с ниски предавки е предназначен за най-тежките терени, като отдава по-голям въртящ момент към колелата. Освен това е налично и механично заключване на диференциала, което отново се активира с натискането на бутон.

Един от предлаганите хардтопи
Цените на новата Navara във версия Double Cab стартират от 58 300 лв. с ДДС. Върховият модел приближава сумата от 80 000 лв. с ДДС. 12-ото поколение на пикапа се произвежда в Барселона, Испания. Гаранцията е 5 години или 160 000 км.
Още снимки на модела вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

"Информационна вакханалия" около плана за мир в Украйна - ред е на Москва да отговори
Защо декември е критичен за акциите на компаниите, свързани с изкуствения интелект
Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Зимни пуловери 2025: Тенденции, материи и стилни комбинации
Саркози пред риск от втора присъда
Флик пи студена вода след боя от Челси: Трябва борба!
Николай Митов развъртя метлата в Хебър
Левски страда: Мъката за Карл "Велики" няма край
Разкриха новия титулярен дузпаджия в ЦСКА
Левски е третият по сила лидер в цяла Европа!
Пастор ще засилва вярата в ЦСКА
Протеинов обяд: Пилешки гърди с чесън и билки
Нумерологична прогноза за 26 ноември
Таро карта за 26 ноември, сряда
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Времето във Варна на 26 ноември 2025
Челси разгроми Барса, Ман Сити загуби срещу Байер Леверкузен в Шампионската лига
Честваме паметта на св. Стилян, детепазител
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Пета титла за бадминтонистите на Ракетлон (Варна)
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати