Японският концерн Toyota Motor изследва методи за производството на безвъздушни гуми, в опит да се намали теглото на своите хибриди, електромобили и автомобили, използващи водородна горивна клетка. Идеята на японците е да неутрализират допълнителното тегло на батериите и електромоторите. Засега от компанията подчертават, че до внедряването на технологията в серийното автомобилостроене все още ни делят години.
За пръв път Toyota използва безвъздушни гуми в своя концептуален автомобил Fine-Comfort Ride (на снимките), който се задвижва от четири индивидуални мотора във всяко колело, захранвани от водородна горивна клетка. Иновативният прототип бе представен преди една седмица на автосалона в Токио, където главният дизайнер Такао Сато заяви, че подобно колело, състоящо се на практика от гумена лента, с която е обвита алуминиева джанта, може един ден да компенсира теглото на електромоторите и батериите.
Засега обаче, революционните гуми на Toyota не могат да се похвалят кой знае с какви постижения, тъй като тежат колкото стандартни пневматични гуми. Сато предвижда, че в близко бъдеще развитието на технологиите ще доведе до намаляване на теглото им с около 5 килограма или 30 процента спрямо днешните пневматични гуми. Японският специалист дава срок до 2025 преди това да се случи.
Гумите на концепта са дело на Sumitomo Rubber Industries, които в последните месеци са ги изпробвали на борда на традиционните за Япония микроавтомобили и голф колички. Според компанията, други японски автомобилни производители също са били заинтересовани от този тип гуми, особено за своите компактни електрически модели.
“За автомобилните производители изкушението, наречено "гуми без въздух", е валидно най-вече за модели, които по някакъв начин използват електричество за задвижването си,” казва Сато. И докато концептът Toyota Fine-Comfort Ride е с размерите на пълноразмерен кросоувър, “този тип колела могат да бъдат използвани във всички моделни модификации.
Вако Ивамура, който отговаря за 5-годишния проект за разработка на безвъздушни гуми в Sumitomo Rubber, коментира, че личната му цел е безвъздушните гуми да се появят на борда на сериен автомобил до 2020 г.
Японският производител на гуми далеч не е първата компания, която се развива в областта. През годините безвъздушни гуми бяха представени както от Bridgestone, така и от Michelin. Неотдавна френският производител представи Tweel - комбинация от гума и джанта, чиято вътрешност е изградена от ламели, които поддържат тежестта на автомобила. Този тип гуми вече се предлагат серийно, но се вграждат единствено в моторизирани косачки, голф колички, строителна техника. Технологията все още не е имала възможността да се докаже в серийното автомобилостроене, като производителите ще трябва да поработят здраво, за да убедят автомобилните компании, че са безопасни за използване по обществената пътна мрежа.
Конструирането на по-лека гума е само една от целите на Ивамура. Другото предизвикателство е ниското съпротивление на търкаляне. Той прогнозира, че новите безвъздушни гуми имат с 10 до 20% по-високо съпротивление на търкаляне отколкото традиционните пневматични гуми, което е недопустимо при автомобили, чиято цел е постигането на възможно най-дълъг максимален пробег с едно зареждане на батериите.
Хубавата новина е, че цената няма да бъде сред трудностите пред производителите, тъй като новите гуми на Toyota биха се продавали на цена, която е сравнима с тези, пълни с въздух.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Прогнозата за ново намаление на лихвите в САЩ окрили Wall Street
Виктор Орбан се притеснява от финансова криза, а инвеститорите не разбират защо
Asos отчита спад в продажбите, но смята, че не промоциите са решението
Н. Стойков: Мултифондовете биха променили съществено резултатите за осигурените
Потреблението и вносът на мебели в България са отбелязали рекорд през 2024 г.
Черният петък плавно се слива с коледните намаления и в България
Тригонът Меркурий - Юпитер носи късмет на три зодии
Рецепта за туршия от зеле, моркови и червено цвекло
Късна емисия
Пожар пламна в ресторант в Благоевград
Буря с проливен дъжд и градушка наводни Петрич (ВИДЕО)
Барселона - Атлетик Билбао
Байерн Мюнхен - Фрайбург
Истинска катастрофа! ЦСКА е кошмарът на Херо
Обрат! Ето какво се случва по делото за корупция срещу наш олимпийски шампион
Наша тенисистка гази и е на крачка от финал в Бока Ратон
ФИФА потвърди ключова новина на плейофите за Мондиал 2026
Дневен хороскоп за 22 ноември, събота
10 билки за понижаване на холестерола по естествен начин
Тенденции в офис пространствата: новата роля на ергономичния комфорт
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Бързи трикове за подреждане на дома
Ново изискване в ЕС паникьоса производителите на автомобили
Наказателен съдия и консултант по зависимости разговаряха с ученици от Аксаково
Шофьори продължават масово да отказват дръг тестовете на КАТ
Great Wall ще прави кросоувър в Баховица (СНИМКИ)
Европрокуратурата разследва далавери със селскостопански субсидии у нас
Спартак не можа да победи Берое с човек повече
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn
Ракетата на Илън Мъск постави рекорд по изстрелвания от космодрума във Флорида