Подходът на повечето хора е да напомпат добре гумите си, обикновено при сезонната смяна, и после само да хвърлят едно око за видима деформация.
За съжаление това води не само до допълнителни разходи, но и чувствително повишава риска за пътуващите.
Контактната повърхност на гумата с пътя е с големината горе-долу на подметката ви. От това малко късче зависи поведението на колата, способността й да завива, да спира и да запазва сцепление дори на хлъзгава настилка. Но ако гумата не е правилно напомпана, контактната повърхност намалява значително. И като казваме "правилно", имаме предвид и двете крайности.
Спадналата гума се деформира и на практика стъпва на пътя само с ръбовете на протектора. Прекалено напомпаната гума пък се издува в средата и контактната й повърхност се стеснява. И в двата случая сцеплението се влошава, а спирачният път се увеличава, и то доста. Да не говорим, че самата гума се износва по-бързо.
За съжаление разлики в налягането от няколко десети бара не могат да се видят с просто око. В същото време гумата неизбежно губи въздух с течение на времето - понякога доста бързо, ако маршрутът ви включва неравности, легнали полицаи и така нататък.
Затова съветът ни е редовно - тоест веднъж в месеца - да проверявате и коригирате налягането. Манометър като този ще ви струва само няколко лева. На почти всички автомобили в последните 20 години има указания за правилното налягане - с още една допълнителна стойност, ако превозвате тежки товари.
Още по темата четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Къде е България на световната карта на медицинските иновации?
Инфлацията в Турция се е забавила повече от очакваното през октомври
Л. Богданов: Бюджетът може да "издържи" при увеличение на данъци, без да има реакция от хората
Сърбия се стреми да ускори проекта за хотел на Тръмп в Белград
Банките се връщат назад във времето с манията си по златото
Китайската Seres набра 1,8 млрд. долара от листването си на борсата в Хонконг
Извършват забранени разкрасителни процедури в гаражи и бензиностанции
Бум в строителството: Разрешителните за нови жилища скачат с над 32% в края на 2025 г.
Vampire Love на SEVI поставя началото на новия албум на групата
Магия, карма и зодии: Тревожността кара примитивния българин да вярва на врачки
Парите за култура: Символични заплати и мизерни условия на труд
Ботев: Заплахите за изпращане в "Б" група не ни плашат, имаме най-добрия играч в шампионата
Шести различен пост! Коомпайнерс се превръща в защитник
Радост за Макс! Чакат дъжд в Сао Пауло през уикенда
Гасперини: Най-голямата загуба е контузията на Дибала
Алегри: Трябва да трупаме самочувствие!
Феновете на Ботев Пд избухнаха след скандалното пловдивско дерби
Тези 4 зодии ще бъдат най-засегнати от ретрограден Меркурий
5 есенни супи с малко въглехидрати
9 стъпки от аюрведа, които трансформират живота към по-добро
Протеинова салата с кисело мляко и грозде
Нумерологична прогноза за 3 ноември
Дневен хороскоп за 3 ноември, понеделник
Разбити улици, прах, кал и боклуци: Варненци протестират заради ремонт, продължил 2 години
Стартира акция "Зима", глобите започват да валят след 15 ноември
Мъж е с 90% изгаряния след огромен пожар във Варна
ИПБ за ситуацията по пътищата: Кипи безсмислен труд, МТС все още е на концерта на Роби Уилямс
Фондация "Македония“ коментира гафа на Цеца с българското знаме
Гуцанов: Минималната работна заплата става 1213 лева
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда
Учени предупредиха за засилване на слънчевата активност
От Токио до Ню Йорк само за час: Започват суборбитални полети
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години