Представете си, че сте инструктор по време на шофьорски изпит и оценявате кандидат за шофьорска книжка. Приблизително половин час, след като сте се качили в колата, водачът не успява правилно да избере лента, озовава се в лента за паркиране, мислейки, че е пътна лента и чака зад паркирана кола, опитва се да кара по железопътни релси, прегазва бордюр , по погрешка влиза в гараж, прегазва пилони, очертаващи пътя на велоалея и пешеходно пространство, и засича друго превозно средство, почти причинявайки катастрофа. Дали кандидатът би взел изпита?
В този случай шофьорът всъщност е бета версия 8.2 на "Full Self-Driving Beta" (FSD) на Tesla. А всичко, изборено по-горе, се случва във видео, публикувано в YouTube от потребителя AI Addict. Той шофира около Сан Хосе своята Tesla, която не успява да се качи на бордюра или да прегази пилоните, защото шофьорът успява да предотврати инцидента.
Съществува цял жанр видеоклипове в YouTube, в които хора "тестват" софтуера FSD Beta на Tesla. Някои са редактирани така, че той да изглежда по-добър, отколкото е, други са редактирани така, че да изглежда по-зле.Но именно тези видеа попадат някъде по средата. Шофьорите очевидно са впечатлени и смятат, че технологията работи добре, особено по крайградските пътища, но поведението на автомобила в градска среда е особено обезпокоително.
Автопилотът на Tesla се нарича Full Self-Driving Beta (Напълно автономно шофиране), но върви с предупреждение от Tesla, че изобщо не е самоуправляващ се. Нелегално е шофьорите да оставят колата да се движи сама, тъй като водачите трябва да следят автомобила, а ръцете им да са на волана през цялото време. Което прави името Full Self-Driving още по-нелепо, тъй като целият смисъл на "бета" е да демонстрира някаква начална версия на технологията за самоуправление.
Разпространението на "Бета" има още по-малко смисъл, като се има предвид, че вече знаем за фундаментални проблеми с обикновения продукт "автопилот", който се предлага в Tesla от години. Преди дни, това ни бе напомнено, след като Tesla на автопилот се блъсна в паркирано полицейско превозно средство, разследващо друга катастрофа. Все още не е известно дали колата е била с обикновен автопилот или FSD Beta.
Това не е първият път, когато Tesla на автопилот се врязва в паркирано аварийно превозно средство, или първият път Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва подобна катастрофа. Но ако NHTSA реши да направи нещо по въпроса, за първи път ще предприеме някакви действия.
А има много неща, които биха могли да бъдат свършени, пишат от VICE. NHTSA съществува именно поради тази причина - да регулира опасни превозни средства по американските пътища. Още през декември Дейвид Ципър очерта различните начини, по които NHTSA може да се справи с полуавтономните предложения за помощ на водачите на Tesla. По закон, все още се изисква да има активен мониторинг от страна на шофьора, независимо от работещия софтуер, но компанията се отказва от почти всички претенции, че все още изисква ръцете на водача да са на воланите.
Само миналия месец NHTSA накара Tesla да изтегли 135 000 превозни средства заради проблем с безопасността, толкова незначителен в сравнение с това, че автопилотът може да те качи на тротоар - дефектната флаш памет да доведе до невъзможност на водачите да използват резервниге камери за обратно виждане.
Вече знаем, че автопилотът крие по-голям риск от нараняване и смърт по американските пътища от това, да не работят камерите за обратно виждане. А съществуването на подобни видеоклипове обърква американските граждани, които си задават въпроса, защо автопилотът на Tesla все още легално се движи по пътищата.
Има две общи защити на подхода на Tesla, всяка еднакво неубедителна.
Единият е технократичният аргумент, че софтуерът на Tesla работи чудесно и е впечатляващ инженерен подвиг, който ще се подобри само с по-голям опит в реалния свят. Но когато ицдинет с автопилот стане на пътя животът на един човек може да приключи, крайниците му да са парализирани, едно семейство - унищожето. Тоест, всеки, който вярва, че системата на Тесла е подвиг, трябва да помисли надълго и нашироко как би се почувствал, ако негов близък е на шофьорското място в момент, когато технологията "най-вече" работи, камо ли ако са в друга кола, пресичат или карат велосипед в близост, когато автопилотът на Tesla не работи.
Вторият аргумент е, че човешките шофьори също имат големи недостатъци и не можем да очакваме компютъръг да бъде безупречен. Със сигурност е по-добре да имате компютър, който, ако не е перфектен, но е поне по-добър от обикновен шофьор, който е човек? Това е аргумент, зад който застава и самият Илон Мъск. Но и той е неоснователен, тъй като няма доказателства, че софтуерът на Tesla е по-добър от човек, освен твърденията на самата компания. Всъщност, както демонстрират видеоклиповете по-горе, имаме доста неоспорими доказателства, че особено в градовете, автопилотът се справя значително по-зле от човек.
Но дори един от тези аргументи да е по-убедителен, той игнорира най-непростимия аспект от подхода на Tesla. За да се запишат в бета програмата, собствениците на Tesla трябва да подпишат договор. Но за разлика от бета версията на някое приложение на телефона ви, в което собственикът на телефона е единственият потребител, теслите се движат по обществени пътища и заемат обществени места. Когато една Tesla е част от бета тест, всички хора край нея се превръщат в бета тестери.

Google ще пусне AI очила през 2026 г. Ето какво се знае до момента
Фамилия Пежо се тресе от вътрешни борби, докато се състезава за контрол над Stellantis
Кевин или Кевин: кой ще оглави Фед през 2026 г.?
Broadcom предизвика разпродажби на технологични акции на Уолстрийт
Законодателите на ЕС обмислят облекчаване на капиталовите правила за покритите облигации
Инфлационните очаквания във Великобритания се охлаждат от двугодишния връх
Кръводарителски кампании в София през празничните дни
Дневен хороскоп: Няколко зодии да внимават с харченето и решенията
Бат' Венци: ЦСКА 1948 е като Дейвид Копърфийлд. Крив отбор!
ЦСКА подава газ, но срещу себе си ще има Спас
Халф на Левски чака повиквателна за голям турнир
Аларма: Локо София е "черна котка" за ЦСКА за Купата
От други ъгли: Вижте как Гасиев нокаутира Пулев + ВИДЕО
Любовен хороскоп за 15 – 21 декември
Как да изберем рокля според типа фигура
Вкусни питки за Бъдни вечер
Нумерологична прогноза за 13 декември
Нумерологична прогноза за 13 декември
Таро карта за 13 декември, събота
Варненец в неприятна ситуация: Момче с тротинетка се блъска в колата му, какво да прави?
Подготвят спирането на старите дизели в центъра на Варна
Безплатни турове по Коледа във Варна разкриват историята на града
Лунен хороскоп: Телците търсят стабилност, близнаците - емоционално пробуждане
Виц на деня - 12 декември
Времето във Варна днес: Остава топло и без валежи
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Разкриха влиянието на Марс върху климата на Земята
НАСА да изпрати хора на Марс възможно най-скоро
Нов вид миниатюрна жаба е открит в Южна Бразилия