Световната тенденция е личният автомобил да се превърне в нещо недостъпно, а потребителите да се насочат към наемането и споделянето им.
Все повече държави ще въведат забрани за двигателите с вътрешно горене. Много компании планират да спрат да ги произвеждат. Ще има и мерки, които да направят притежаването на такъв автомобил все по-скъпо.
Това каза Константин Томов, главен редактор на АutoМedia.investor.bg, в студиото на „Светът е бизнес“ с водещ Ивайло Лаков.
Основният фактор за повишаване на цените на автомобили е политически и идва от натиска в Европа, Китай и САЩ за ограничаването на въглеродните емисии. Компаниите плащат солени глоби, когато техните модели надвишат допустимите нива на вредните емисиите. Изискванията за екологичност се прилагат с "цялата строгост на закона".
Тези ограничения обаче ще понижат потреблението на горива. Акцизите върху тях обаче са основен източник на приходи за правителствата и правителствата трябва да измислят начин да компенсират тези загуби. Например във Великобритания се обмисля въвеждане на такса километър пробег с електромобил, каза още Томов.
Все повече технологии стават задължителни – като системите за разпознаване на знаците и аварийно спиране. Това също води до увеличаването на цените. Скоро в автомобилите ще има и задължителен дрегер, посочи гостът.
Повишаването на цените на употребяваните автомобили се дължи от една страна на по-високите цени на новите и на проблемите с доставките, свързана с кризата с микрочиповете, от друга.
Вторичният пазар в България все още не отразява напълно ситуацията в Западна Европа. Причината е, че по-голямата част от употребяваните автомобили на пазара у нас не са от пазара за втора ръка, а са бракувани или са със застрахователни щети.
Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Надеждите за икономическо възстановяване на Европа се крепят на потребителите
"Лукойл" е поискала удължаване на преходния период за американските санкции
Dow Jones прескочи 48 000 пункта в очакване бюджетната парализа в САЩ да приключи
Швейцарският производител на маратонки On отново повиши прогнозата си
Чуждите производители в ЕС са малко на брой, но оказват голямо влияние
Фон дер Лайен се опитва да балансира силите в бюджетните преговори, но ЕП иска повече
Латвия депортира стотици руснаци, 10 000 са я напуснали от началото на войната
Хороскоп за всички зодии за 14 ноември – астрологични прогнози и късмет за деня
Правителството приема Бюджет 2026 и го внася в парламента
Везенков с 14 точки за победата на "Олимпиакос" над "Жалгирис" в Евролигата
Хърватия след еврото: Всеки пети работи на две места заради цените
Оплюха здраво Ицо Янев и Лапеня: Първият не става за ЦСКА, а вторият тежи 45 кила
Бивш на Литекс и ЦСКА спира с футбола
ЦСКА го изгони, а сега чака 1 млн. евро от него
Роналдо се закани за бой над Ейре
Левски иска за него 4 млн. евро, а той не спира да се дъни
Гръм в рая: Столът на Шаби Алонсо в Реал Мадрид се разклати
Мъфини с портокал и масло
Финансова съвместимост – как парите могат да създадат или разрушат връзката
Нумерологична прогноза за 13 ноември
Таро карта за 13 ноември, четвъртък
Дневен хороскоп за 13 ноември, четвъртък
Какво може да видите на кожата си, когато здравето на червата е влошено
Ето къде няма да има ток днес във Варна
Виц на деня - 13 ноември
Финансов хороскоп за 13 ноември
Температурите във Варна днес стигат 15°
Внимание! Нова измама на пътя в Европа
Шофьори продължават да отказват тестовете за дрога
BentoBox и Phoenix 2 откриват ерата на търговската микрогравитация
Извънземен живот? Ще го търсим в облаците
Метеорният поток Леониди ще достигне своя пик на 16-17 ноември
В Космоса откриха „свръхгореща фабрика“, която ражда звезди с невероятна скорост
Китай: Завръщането на астронавтите от „Шънчжоу-20“ върви по план
Без човешка намеса: Новите технологии решават самостоятелно в Космоса