Скоростта винаги е била от първостепенно значение за производителите на суперавтомобили, но надпреварата, в която се намират в момента, е за съществуването им – всички обмислят как по-бързо да преминат към електричество, преди политиката по климата да забрани двигателите им с вътрешно горене.
Компании от рода на Ferrari и Mercedes-Benz се обръщат към стартиращи фирми като базираната в Оксфорд компания за електромотори YASA за опит и технологии за решаване на уникалните предизвикателства при електрифицирането на суперколите, разказва „Ройтерс“.
Батериите са изключително тежки и електрическите двигатели прегряват, ако се натоварват прекалено много - големи проблеми за нишовата индустрия, която иска стотици хиляди долари за леки като перца автомобили, способни да направят 10 обиколки на пистата при пълна газ.
Тази година Daimler закупи YASA, която разработи високоефективен електродвигател с "аксиален поток", който тежи 23 кг и е с размера и формата на волан - един двигател V12 на Ferrari тежи около 300 кг.
Производителите ще трябва да инвестират милиарди долари, за да оцелеят след изчезването на двигателите с вътрешно горене, без гаранция, че технологиите, които възприемат, ще се изплатят в дългосрочен план.
Теглото е големият враг
Суперавтомобилите и хиперавтомобилите от най-висок клас - които се доближават до професионалните състезателни нива - са изключително печеливша, капиталоемка ниша за пазара на автомобили.
Консултантските компании AlixPartners и фирмата за данни IHS Markit изчисляват, че повече от 152 000 „луксозни“ и „супер луксозни“ спортни коли с цени от 137 000 - 13,7 милиона долара ще бъдат продадени в световен мащаб през 2021 г., като се очаква пазарът да нарасне с близо 50% до 223 000 автомобила през 2026 г.
Основателят на YASA Уулмър обаче казва, че дългосрочната задача на неговата компания от Daimler е да намали разходите в бъдещите версии на своя двигател, така че германският автомобилен производител да може да ги използва в цялата си гама от автомобили, когато преминава към електрически.
Компаниите в крайна сметка ще трябва да намерят начини да разработят по-леки, по-мощни батерии. Но тъй като съвременната технология не може да се конкурира с устойчивата мощност на бензинов двигател, те също преосмислят всичко - от електрически двигатели до материали за каросерията на автомобила.
Електродвигателите с аксиален поток са плоски, кръгли устройства - наречени "палачинки" - които са по-леки и по-ефективни от конвенционалните цилиндрични двигатели с "радиален поток" или "колбаси".
Двигателят на YASA е с маслено охлаждане, така че никога няма да прегрее и е далеч по-ефективен от конвенционалния двигател, казва Уулмър, който разработи устройството като част от докторската си степен в Оксфордския университет и след това основава компанията през 2009 г.
Тъй като двигателят е по-ефективен, той може да разшири обхвата на електрическото превозно средство с до 7%, или тъй като използва по малко енергия, позволява на производителите на автомобили да извадят част от тежките батерии и да намалят теглото на автомобила си с до 10%, добави той.
Ако батериите не преминат през огромна революция, никога няма да имате количеството енергия, което ще ви донесе резервоарът за гориво, казва Уулмър.
Целият анализ - в сайта на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Продажбите на Burberry растат със засилване на търсенето в Китай
„Шелли груп“ отчита 31-во поредно тримесечие на растеж
ЕС готви план за прилагане на следващата фаза от търговското споразумение със САЩ
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
Проучване: Всеки трети българин е загубил пари заради непроверени онлайн съвети
Възходът на акциите и търсенето на „златната среда“ между печалба и сигурност
Наоми Кембъл се срещна с папата във Ватикана (+СНИМКИ)
Финансов късмет за три зодии между 17 и 23 ноември
Пуснаха от ареста двама от биячите на шефа на полицията в Русе
Легендите Ернесто Хуст, Семи Шилт и Ян Сокуп водят втория SENSHI лагер с покани
Байерн взе важно решение за Мануел Нойер
Легендите Ернесто Хуст, Семи Шилт и Ян Сокуп водят втория SENSHI лагер с покани
Шотландец ще свири на България и Турция в Бурса
Легенди на футбола влязоха в "Залата на славата"
На шефовете им писна: Ман Юнайтед няма да пръска повече пари за трансфери
Франжис Гома: Дисциплината е всичко. На SENSHI 29 ще видите истинска война
Black Weekend идва в Технополис с намаления до -50%
Женски хороскоп за 2026 година
Маникюри за зодия Стрелец – винаги различни и красиви (+Снимки)
Златен петък: Късмет и щастие за 3 зодии на 14 ноември
6 рецепти за вкусни постни десерти
Мъфини с портокал и масло
Голям пожар пламна в рибарско селище до с. Константиново
Тъжна вест! Почина Николай Палазов
Как Бюджет 2026 ще се отрази на заплатите ни?
Росен Желязков: Бюджетът не е нито ляв, нито десен, нито либерален, нито консервативен
Мъж във Варна преби съпругата си, тя е с опасност за живота
"Лукойл България“ обеща: Няма да затваряме бензиностанции
Създадоха цифров двойник на Земята
Китайски учени откриха редкоземни метали в растения
BentoBox и Phoenix 2 откриват ерата на търговската микрогравитация
Извънземен живот? Ще го търсим в облаците
Метеорният поток Леониди ще достигне своя пик на 16-17 ноември
В Космоса откриха „свръхгореща фабрика“, която ражда звезди с невероятна скорост