"Какво става, да не снимат някой филм? Ние търсихме влака за Банкя на 4-ти или 6-и коловоз, щото обикновено там го слагат, ама днес ни изненадаха – на първи е".
Това споделят моите спътници в купето, а една жена добавя: "Мен вече са ме давали по телевизията. Правиха репортаж за намаляването на влаковете до Банкя. Аз съм всеки ден с количката за багаж в тоя влак. Едно време при Тодор Живков имаше композиции на всеки половин час, а сега са само 7 за цялото денонощие".
"Това е заради метрото. Слизаш на последната спирка и оттам с автобуса си за 10 минути в Банкя" – обяснява моят съсед по място. В този момент тренът потегли от Централна гара, а в краката ни е единствената пощенска пратка за този курс – кошница, пълна с буркани, изпратена от Твърдица.
"Нали ще ми я пазите?" – пита кондукторката и започва да дупчи билетите на пътниците.
Влакът е необичайно пълен, поводът е парният локомотив, който през следващите две седмици ще прави атрактивно пътуването в 12,10 ч. до Банкя.
А през първия ден на този период има и още една допълнителна екстра – в композицията е включен един от вагоните на "Корона Експрес", влака на цар Борис III. Той е произведен през 1940 г. в германския завод "Линке – Хофман Верке" в Бреслау за нуждите на иранския шах и затова е известен с името "иранката".
Така композицията от само два вагона става много еклектична. Един чист и добре запазен "царски" вагон и един по-модерен, изрисуван с графити.
"Мен също са ме давали по телевизията", гордо отбелязва пенсиониран БДЖ служител, който пътува до нас.
"Питаха ме за стачката и аз, естествено, защитих колегите". Така в сладки приказки и спомени 35-минутният воаяж до Банкя минава неусетно.
По пътя спираме за кратко в Обеля, Волуяк и Божурище, като някои от пътниците се качват в последния момент, защото се захласват да снимат локомотива.
На гарата в Банкя влакът предизвиква голям възторг, хора го наобикалят да се снимат за спомен.
В 14,05 ч. композицията потегля с надута носталгична свирка обратно за столицата.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Руските ракети са намалили добива на украински газ с 60%, Киев ще разчита на втечнен газ
Защо достъпният автомобил изчезва в Германия?
Терзиев отне делегираните правомощия на главния архитект Богдана Панайотова
Най-просторните нови жилища са в София и Силистра, а най-тесните - в Смолян и Търговище
Европейските пазари са в отстъпление на фона на опасения от балон в AI сферата
Кои са най-високо оценените футболисти на „Левски“ и ЦСКА
Напитки, които облекчават киселините мигновено
Централна емисия
Желязков: Всяко държавно управление трябва да изгражда авторитета на българския воин
Без дебати и въпроси: Съдбата на "Лукойл" се реши за 26 секунди
Божинов надъха Левски за дербито: Вярвам, че ще станете шампиони!
Трите Хикса разкри бъдещето си в Ботев Пд след първата победа на „Колежа“
Норис отнесе всички и ще тръгне пръв в спринта, Макс чак 6-и
Ограбиха дома на ас на Интер
Астън Вила разочарова конкурентите. Ключов играч преподписа
Левски „заигра“ американски футбол преди Вечното дерби с ЦСКА
Дневен хороскоп за 8 ноември, събота
Пало санто – срещу негативна енергия и за уют в дома
Уран преминава в Телец на 8 ноември – старото отпада от живота ни
Фрути акценти в маникюра – модерни за всеки сезон (+снимки)
Любовен хороскоп за ноември
Тест: Какво ви очаква през ноември
Радев призова за освобождаването на Никола Саркози
23-ма пияни или дрогирани водачи спипа МВР за ден
Катерачна боулдър среща за Купа „Одесос“ ще се проведе във Варна
Ограничават визите за руснаци в ЕС
Защо е важно за правата ни да имаме задължително писмена жалба?
Учените прогнозират почти пълното изчезване на коралите! Какво ще се случи след смъртта им
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Астронавтите масово страдат от космическа болест – какво представлява тя
Най-старият и най-голям храм на маите е построен, за да изобрази Космоса
Как китовете могат да помогнат на хората да живеят 200 години
Китай се обърна към НАСА, за да предотврати космическа катастрофа