Общоприето е, че кафето повишава кръвното налягане. Изследванията обаче не потвърждават това. Ако кофеинът може да влоши здравето на пациентите с хипертония, това става само чрез косвен ефект: кафето е стимулант и повишава възбудимостта, а при пациенти, страдащи от хипертония, всяко вълнение със сигурност ще повлияе на кръвното им налягане.
Някои хора все пак трябва да използват напитката с повишено внимание. Група учени от Университета в Южна Австралия предупреждават, че прекомерните дози кафе могат да повишат риска от остеоартрит, артропатия (ставни заболявания) и затлъстяване, предаде БГНЕС.
Експертите стигнаха до това заключение, като анализираха генома на 300 000 участници от британската биобанка (така наречения MR-PheWAS анализ). Благодарение на този анализ може да се разбере как определено вещество (кофеин) влияе върху здравето на хората с различни генотипове.
Резултатите бяха обнадеждаващи – умерената консумация на кафе е безопасна.
Но анализът също така показа, че прекомерната консумация на кафе повишава риска от три заболявания: остеоартрит, артропатия и затлъстяване, което може да доведе до силна болка при хората, предразположени към тези заболявания.
Учените не се стремят да плашат хората – те предупреждават, че само тези с роднини, страдащи от ставни заболявания, трябва да пият кафето с повишено внимание. Те също така показват, че тялото само по себе си дава сигнали, ако кафето е вредно за него – не го пийте, ако главата започне да ви боли по-често или ако се увеличат болките в ставите. Във всички останали случаи кафето може да се консумира без притеснение за здравето.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Какво всъщност означават предупредителните кодове за времето
Растения срещу комари и други насекоми
Емоции, грация и медали: България се представи отлично във Франкфурт (СНИМКИ)
Илияна Йотова: Българският трибагреник отново е на световния връх в художествената гимнастика
Млад белгиец стана треньор на Шотландия
Чуковете пропиляха два гола аванс срещу Бърнли
Емоционално и с гордост! Президентът Илияна Йотова поздрави гимнастичките ни
Илиана Раева с много силни думи за грациите ни
Дунав обърна Локо Пд на Лаута
Треньорът на Ботев Враца посочи грешката на отбора му срещу ЦСКА
Таро карта за 17 август, понеделник - Луната
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци