Чесънът е известен като един прекрасен природен антибиотик с невероятни качества. Силната му миризма не се нрави на всеки, а чесновият дъх е един от най-мразените рано сутрин. Въпреки това чесънът заслужава наистина много специално място в храненето заради многобройните си качества и ползи за здравето.
Чесънът има и още едно предимство – той е изключително полезен за сърцето.
Според доктор Стивън Гъндри, инструктор по функционално хранене, цитиран от mindbodygreen.com, чесънът е много недооценен по отношение на ползите му за здраво сърце. Той е една от пренебрегваните храни за сърдечносъдовата система за сметка на омега-3 мастните киселини, за които всеки знае, че са важни за сърцето и кръвоносните съдове.
Какви са ползите за сърцето от чесъна?
Ползите на чесъна, свързани със сърцето, се коренят в положителното въздействие на този зелечук върху червата. Чесънът е изключително богат на пробиотични вещества, които карат състоянието на чревната флора да се подобрява при редовна консумация. А доброто състояние на червата е жизненоважно за всички останали процеси в организма, включително състоянието на сърдечносъдовата система.
Според проучване, публикувано в Journal of Cardiovascular Disease Research, пробиотиците имат свойството да контролират холестерола в кръвта. Те намаляват лошия холестерол, а заедно с това понижават риска от натрупването му по стените на кръвоносните съдове, предизвикващо тяхното запушване.
Нормалната функция на полезните бактерии в червата допринася за добрата функция на черния дроб и отделянето на достатъчно количество жлъчен сок, необходим за разграждане на мазнините, постъпили чрез храната.
Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
ЦСКА разби "Ботев" (Вр) с 5:0 с човек по-малко
Рецепта за точени питки с масло на тиган
Централна емисия
10 от ЦСКА попиляха Ботев Враца и си вдигнаха самочувствието за ОФИ
ЦСКА – Ботев Враца 5:0
Респектиращо! АЕК плаши Левски с нов от Ла Лига
Звезда на ПСЖ вдигна сватба с гореща моделка + СНИМКИ
Роналдо шокира: Кристиано ще спира с футбола
Тотнъм отряза Ювентус
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци