IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Норис донесе първа титла за Макларън при конструкторите при конструкторите от 26 години насам

Британецът завърши първи в последното състезание от каледндара на Ф1

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Ландо Норис завърши с победа сезона във Формула 1, печелейки Гран При на Абу Даби и така донесе и първа титла при конструкторите на Макларън от 26 години насам – от 1998.

Британецът водеше от старта до финала, но битката бе напрегната, тъй като в началото Макс Верстапен изхвърли от борбата Оскар Пиастри и това увеличи напрежението върху Макларън, пишат от Gol.bg

Карлос Сайнц и Шарл Льоклер с Ферари стигнаха до 2-а и трета позиция, но това не бе достатъчно и тимът остана на 14 точки от Макларън в класирането – 652 срещу 666. Люис Хамлитън завърши 4-и в последния си старт за Мерцедес, където прекара 12 години.  

Именно седемкратният световен шампион, който стартира едва 16-и, бе единствен, като започна с най-твърдите гуми и обърната стратегия. Шарл Льоклер, започнал 19-и, бе с медиум, както и останалите.

На старта Ландо задържа първата позиция, докато Верстапен атакува Пиастри на първия завой и двамата се удариха. Световният шампион определено бе виновен, като все пак те продължиха, но пилотът на Макларън остана последен.

Льоклер се възползва идеално от бъркотията и излезе 8-и, особено след като имаше инцидент и между Ботас и Перес, който доведе до отпадането на мексиканеца и това бе ужасен край за него вероятно във Формула 1.

Пиастри имаше и инцидент с Колапинто, което наложи спирането на австралиеца в бокса, като той получи гуми хард и се върна на пистата, макар и с голямо изоставане. В челото Норис дръпна с 2,5 секунди, а Макс получи наказание от 10 секунди, но така или иначе той увреди състезанието на Пиастри и Макларън.

Гасли беше трети, а Ръсел 4-и, докато Верстапен, който най-нагло обяви, че е нямал късмет при инцидента с Оскар, се движеше 9-и. Льоклер пък излезе 7-и след изпреварване срещу Магнусен. Скоро вече бе 6-и, а и Пиастри отнесе 10 секунди заради удар срещу Колапинто отзад. Шарл се справи лесно и с Хюлкенберг за 5-ата позиция.

Спиранията в бокса започнаха още около 13-14 обиколка, по-рано от очакваното. В челото обаче пилотите оставаха на пистата, като Ландо водеше с 3,5 секунди пред Сайнц. По-назад Ръсел натискаше Гасли за третата позиция. Пиер спря за смяна, което помогна на Льоклер да притисни Ръсел за трето място.

Шарл пръв влезе за смяна в края на 20-ия тур с идеята да пресече Ръсел, като се върна 8-и, пак зад Гасли, но след няколко обиколки го изпревари. В челото Сайнц свали около 7-8 десети секунда от аванса на Норис до 3,4 секунди.

Карлос спря в 26-ия тур, като гумите му бяха сменени за 2,2 секунди и той се върна трети. Макларън го покриха с Ландо, като смяната бе 2,0 секунди и той запази позицията си пред пилота на Ферари, макар и само на 1,6 секунди.

Макс изтърпя наказанието си в 30-ата обиколка и след смяната си се върна 11-и. Пиастри спря за нова смяна в 33-ия тур, изтърпя санкцията си, след което пак получи хард, но се върна доста назад. В челото Ландо контролираше събитията, като бе с над 3 секунди пред Сайнц, а още 20 след това бе Льоклер.

Хамилтън пък стигна до 5-ата позиция след изпреварване срещу Гасли, така че въпреки това правеше прилично състезание. Верстапен пък излезе 7-и след успешна атака срещу Хюлкенберг. Към края Хамилтън догони Ръсел и успя да го изпревари, макар че вероятно Джордж просто го пропусна.  

В крайна сметка Норис донесе победа и титла на Макларън, оставяйки Сайнц и Льоклер зад себе си. Хамилтън, Ръсел, Верстапен, Гасли, Хюлкенберг, Алонсо и Пиастри допълниха десетката.

Това означаваше, че Алпин постигна заветната 6-а позиция при отборите. При пилотите Верстапен събра 437 точки, като остави зад себе си Норис и Льоклер съответно с 374 и 356.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Спорт
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата