След откритие: Извънземният живот – по-възможен от всякога

Учените откриват сложни огранични молекули на Енцелад
28 юни 2018 16:30, Джесика Вълчева
След откритие: Извънземният живот – по-възможен от всякога
Снимка: Pixabay

Историческо откритие, което може да промени драстично начина, по който възприемаме необятната вселена. Сложни органични молекули са открити на шестата луна на Сатурн – Енцелад, съобщават от списание "Нейчър", цитирано от БТА.

Под ледената повърхност на космическия спътник в продължение на милиарди години съществува соленоводен океан в течно състояние – достатъчно време за възникване на живот. Това може да означава наличие на извънземни на Сатурновата луна. На спътника има активна хидротермална дейност.

Международни екипи от учени съобщават за наличието на сложни органични молекули – откритие, което прави още по-големи шансовете за съществуването на живот на Енцелад.

В публикация в сп. "Нейчър" изследователите описват откриването на сложни и богати на въглерод макромолекули - градивните елементи на живота, в гейзерите, изхвърляни през пукнати в ледената повърхност на сатурновата луна.

"Сатурновият спътник се превръща в единственото космическо тяло (след Земята), което едновременно отговаря на всички базови изисквания за живот – такъв, какъвто го познаваме", споделя Кристофър Глийн от изследователския екип.

Откритието изумява учените. Въпреки че наличието на сложни органични молекули не създава непременно обитаема среда, това е едно от нужните за възникване на живот условия, казват изследователите от университета в Хайделберг, които стигат до историческата следа.

Откритието на Енцелад е резултат от дългогодишно наблюдение на спътника от сондата "Касини", който лети в близост от Сатурновите луни и събира информация за космическите обекти.

Още от Ако щете - вярвайте
Отговорни лебеди татковци защитават... Пластмасова чашка

Анонимен преди 6 дни
И ЗРЪНЦЕ ОТ ИСТИНАТА НЕ СА ВИ КАЗАЛИ ЗА ЛУНАТА-БАБА ВАНГА

Juls преди 6 дни
Добре де що от 10 години насам ни предлагат едно и също нещо като новина - открихме извънземен живот....абе всъщност не точно живот ами просто органични молекули, ама нали знаете градивни елементи на живота...бля...бля...Хубаво, рабрахме ! Голяма сензация, огромен научен пробив, ама ми ни стана досадно.Бъдете така добри като откриете нещо наистина ново, поне няква едноклетъчна гадинка тогава да ни го представите като сензация, а не години наред един и същ претоплен буламач.

оня преди 1 седмица
Вселената кипи от живот....

Анонимен 777 преди 2 седмици
Извънземни има, и се наричат ангели ,но може да ги видите само ако те пожелаят това.

Куче Кучев преди 2 седмици
Аз пък съм трамвай

ЗВЕЗДНИЯТ преди 2 седмици
Всъщност има извънземен живот, но всичко се крие от хората, много хора знаят и са се виждали с извънземните (но точно тези хора никога няма да излязат публично и да кажат, че са виждали) , но всичко се крие от човечеството, защото както и хората, така и извънземните знаят, че човечеството не е готово за тази среща!!!

Здравейте препоръчвам ви хитовият американски сериал Хавай 5 0
Засега с 8 сезона но ще има и сезон 9
В България е изльчен по много канали и по Диема и по Нова телевизия
Повторение на сезон 7 всяка вечер без Съботите и неделите от 21 до 22 часа по Нова телевизия
Другата седмица започва новият сезон 8 по Нова телевизия

Анонимен преди 2 седмици
След 50 години, ще има нова ера на колонизация и войни :)

MarchoBg преди 2 седмици
Това за Енцелат го слушам от 100 години.

Хахах преди 2 седмици
Тя вселената е безкрайна както и Земята.

Гост преди 2 седмици
Ходещ необразован мистик! То на теория е лесно, утре и самолет ще подкарате. Е да де, ама не знаете как. Учене трябва.

Визитация в Лудницат преди 2 седмици
Няма такова нещо като извънземен живот. И не познаваме Вселената само до Слънчевата система. Познаваме я достатъчно, за да е ясно, че са безпредметни глупости за необразовани наивници да се вярва в извънземни. Защо не повярвате и в дядо Господ и в Ада? Я идете да се образовате малко! Такива като вас виждам и в други болници. Една такава като вас ми казва: "пия вода от магнитна чаша и не съм боледувала от пет години", а ходи да си лекува хеликобактера с антибиотици.

Филип преди 2 седмици
Бля бля бля и едни пари са наредени. Кой и как успя да гребне от тоя океан, кой и кога изобщо доказа, че има нещо там. Теории бол... факти и истинска наука в тая сфера няма. Термина тук е научна фантастика за милярди долари.

Боеко преди 2 седмици
Да почне да лобира за интегрирането им в ЕС като един виден космополит.

"огранични молекули"

На тая Джески вече ще ѝ викам Джесика тъпoтo.

Откривател преди 2 седмици
Тези са като комунистите - отчитат дейност за да лапат лесни заплати.

Мюмюн преди 2 седмици
Шматарок, на вселената не и пука какви определения даваш. От какво е създаден живота на земята: Водород, Въглерод, Азот, Кислород...кои са най-разпростанените елементи във вселената...Водород, Хелий, Въглерод, Азот, Кислород,.. в този ред, като хелия е инертен и не се свързва в сложни молекули. С нарастване на теглото, намалява концентацията и стабилността на елементите.

шматка преди 2 седмици
До шматка

И кои сме ние че да даваме определение за живот в космически мащаб.
Нашите познания са ограничени до нашата планета хайде и нашата сл система.Нека да не се надскачаме.Там някъде може би има разум много по различен от нашия и много по разнообразен отколкото можем да си представим а ние търсим само себе си.