6 неща, нарушаващи съня ни

Сърфирането в социалните мрежи пречи на добрия сън
28 фев 2019 20:50, Михаела Лазарова
5
6 неща, нарушаващи съня ни
Снимка: istock

Сънят има своя крехък механизъм, който много лесно може да се наруши. Навиците ни вечерно време имат голямо влияние върху заспиването, продължителността и качеството на съня ни. Има някои неочаквани причини сънят ни да не е здравословен и те са в самите нас. Определени действия, които правим непосредствено преди лягане вредят на съня ни, което води до по-сериозни проблеми в дългосрочен план.

Какво не трябва да правим преди лягане?

Да довършваме работата си

Работата, дори да е най-любимото ни нещо в ежедневието, не трябва да се извършва непосредствено преди сън. Ако е стресираща или напрегната, тя ще повиши нивата на кортизол в кръвта, което води до високи нива на стрес в организма. Ако пък ни носи удоволствие, ефектът също може да е безсъние или неспокоен сън, защото ни превъзбужда.

Преди лягане е добре да се отпуснете и да не мислите за ангажиментите си през деня.

Чаша алкохол

Мислите, че чаша от любимото ви червено вино ще ви унесе и ще ви помогне да заспите? Грешите. Алкохолът пречи на заспиването и нарушава механизмите на REM фазата на съня. В такива случаи обикновено се будите изморени, сякаш сте спали няколко минути.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


5
Още по темата: безсъниестресРабота
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
Реклама преди 1 месец
За по-дълбоко и интензивен сън си купете матрак с мемори пяна, поне 500 гигабайта.
4
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Щерю, страдам от инсомния.
3
1
 
4
 
! Отговори
G преди 1 месец
Нямам такива проблеми.
2
0
 
9
 
! Отговори
Щерю преди 1 месец
Нощните смени, в които над 400 000 българи робуват за печалбите на ненаситния и "Бизнес" у нас - за 0,28 лв. на час нощен труд...
1
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Които не пие и спи пак не като хората