7 грешки, когато изпращаме имейл и как да ги поправим

Някои по-тежки имейли дори могат да доведат до сериозни конфликти на работното място
2
7 грешки, когато изпращаме имейл и как да ги поправим
Снимка: Istock

Когато говорим за офис драми и катастрофи, изпращането на нелеп и грешен имейл до шефа е сред най-тежките и фрапиращи грешки. Погрешният имейл се нарежда сред най-честите и неприятни грешки в офис комуникацията. Някои по-тежки имейли дори могат да доведат до сериозни конфликти на работното място или търсене на нова работа (принудително).

Е, ако ви успокоява, не сте единствените, които са изпращали неудобни писма до началниците си или колегите, затова ще разгледаме кои са най-често срещаните грешки в имейл общуването и как да ги коригираме, доколкото е възможно, разбира се.

Изпращане на имейл до грешен получател

Определено това е най-често срещаната грешка, която едва ли има човек да не я е правил поне веднъж. Разбира се, най-важно в случая е съдържанието на въпросния имейл, което може да варира от леко неудобно до финализиращо трудовия ви договор.

Ако ви се е случило обаче и усещате как паниката ви завладява, колкото и да ви е трудно, успокойте се. Обмислете внимателно ситуацията и дали писмото, което сте изпратили е малко неудобно, но не много засрамващо или е сериозно притеснително. Първата ви реакция най-вероятно е да отидете да се извините на получателя/получателите, но не бързайте. Хората непрекъснато губят имейли, както и невинаги ги отварят веднага, щом ги получат. Затова, успокойте се и изчакайте да видите дали ще има реакция от колегите ви.

Ако сте изпратили неудобния имейл до шефа си, в такъв случай е необходимо да отидете и лично да му се извините. Изяснете случая и обяснете, че не сте искали писмото да се изпраща до него/нея, както и че ще бъдете по-внимателни в бъдеще. Ако вашият ръководител приеме извинението ви, продължете напред и не се самобичувайте прекалено много за грешката.

Не слагате ясна тема на имейла

Ако често ви се случва да изпращате неангажиращи имейли до ваши близки колеги, навикът може да ви увлече и да започнете да изпращате имейли с неясна тема и по важни фирмени въпроси. Ако тази ситуация ви е позната, постарайте се да бъдете конкретни във формулирането на темата на писмото, тъй като този детайл показва професионализъм и адекватност. 

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
1
 
! Отговори
до 1 преди 4 години
на колко 12 години си?
1
2
 
5
 
! Отговори
Емайл преди 4 години
Ако изпратите по грешка неподходящ имейл на шефа си, веднага след това изпратете вирус за да получите паролите му и да го изтриете, а в краен случай използвайте тежка артилерия - хардуерен килър.Разбира се на другия ден трябва да сте много разстроени и учудени, когато се оплаква как му е изгорял домашния компютър, а не да се хилите.