Кога и защо мигачите станаха оранжеви

Първите такива се появяват на таксиметров автомобил
14 фев 2020 07:34, Елка Василева
13
Кога и защо мигачите станаха оранжеви
Снимка: Automedia.bg

И днес за много шофьори, особено в България, мигачът си остава само аксесоар, дреболия, която може и да не се използва. Преди Buick да покаже новия си модел Roadmaster с първите електрически мигачи през 1939 г., хората използваха предимно ръцете си, за да покажат на другите (тогава не толкова много) участници в движението накъде ще завиват. Всъщност, колкото и да е трудно за вярване, но ръцете си хората използваха чак до 50-те години. Причината бе, че автомобилите се правеха да служат вярно десетки години, така че мнозина стари модели бяха доживели до тази епоха, пише Automedia.bg.

Някои шофьори прибягваха до помощта на един вид механични светофари, инсталирани в предната част на автомобила. Те работеха с електромагнити и посочваха в коя посока колата ще завие с масивна стрелка. Тези устройства предимно се използваха в Европа. Имаше дори специални модели, които се допълваха от "стопове". При натискане на спирачката съответните "плочки" излизаха от двете страни.

Всички тези устройства не се славеха с голяма надеждност, така че шофьорите бяха доста доволни, когато се появиха първите напълно електрически мигачи - крушки, от двете страни на каросерията. Първият такъв автомобил бе Buick Roadmaster. Мигачите сработваха чрез превключвател, разположен на иновативната кормилна колона Handi-Shift. През 1940 г. Buick доработи дизайна и мигачите се появиха и отпред, като в същото време добави супер иновация - самостоятелното им изключване.

След Втората световна война лостът на мигача вляво от кормилната колона се превърна в истински стандарт, запазен и до днес. За бюджетни автомобили, които все още се произвеждаха без тях, находчиви компании като Simplex, правеха отделни комплекти за инсталиране на цена от 9 долара. Те обещаваха "простота и удобство, като при скъпите коли".  Дори при скъпите модели обаче лостът за превключване на мигачите все още беше опция, която струваше около 10 долара.

Всички тези видове "пътепоказатели" обаче бяха обикновени прозрачни светлини. В началото на 50-те някой реши, че те губят на фона на многото коли с включени фарове. Освен това тогавашният автомобилен дизайн предвиждаше изобилна употреба на хромирани части, които отразяваха успешно всички тези бели светлини.

До 1958 г. бе решено, че мигачите е добре да бъдат направени оранжеви. До 1962 г. стандартът бе приет в САЩ и в Европа. Когато той бе приет, на пазара настъпи хаос. Много производители не знаеха какво до правят със запасите от обикновени прозрачни светлини.

Твърди се, че моделът Checker Marathon, използван за такси, е първият автомобил с оранжеви мигачи. Той бе много нишов модел, произвеждан в малък тираж, поради което той първи изчерпа запаса си от старите бели светлини. На пазара за резервни части също настана суматоха - много компании започнаха да предлагат различни комплекти. Някои имаха оранжеви лещи, други предлагаха лампи, покрити с оранжев филм, а трети - светлинни филтри.

Най-смешното е, че всички те бяха незаконни, тъй като беше забранено управлението на автомобил с конструктивни промени. Във Филаделфия дори пращаха за такова нещо в затвора - и купувачи, и продавачи. А през 1964 г. се появиха първите анимирани мигачи. Това стана върху модела Ford Thunderbird, в който последователно светваха три лампи, след това загасваха заедно и цикълът се повтаряше. Вярно е, трябваше да мине известно време, за да може този дизайн да стане легален, тъй като все още нямаше държавен стандарт.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още по темата: мигачиоранжеви
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
1
 
! Отговори
venix преди 4 години
Мигачите са много скъпи и за това не се използват много много...
10
0
 
8
 
! Отговори
Обратно в училище! преди 4 години
Ели, да научиш, какви времена има в българския език и кога се използват!
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До azzЕлектромер на колата имаш ли ?
8
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Виждал съм фолксваген костенурка от края на черидесетте с мегачи на купето.
7
0
 
3
 
! Отговори
azz преди 4 години
До МироНе е само в София,повсеместно е..То мигачите харчат ток...
6
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ПенсионерНо имаше и със мигачи.МЗ трофи имат мигачи още 1964 г.Към 74 ИЖ планета3 вече имаха. НО мисля че бяха екстра.По-късно ИЖ спорт бяха изцяло с мигачи.Все още мигачите не са задължителни за моторите.
5
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А в Аскуву бабачите не ползват мигачите...
4
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Рано -рано пълни глупости, чао!
3
0
 
16
 
! Отговори
отАв$тралияСидней преди 4 години
"Преди Buick да покаже новия си модел Roadmaster с първите електрически мигачи през 1939 г., хората използваха предимно ръцете си."АЛОООО абе що за лъжи пишете бе? Да бяхте поне проверили глупостите си БЕ!Едни от първите са французите Gustave Deneef и Maurice Boisson след тях са немците Max Ruhl и Ernst Neuman още през 1927 ГОДИНА правят електрически светещ мигач, надстройват над това на французите!!! Какъв Буик кви 5 лева бе! Буик са открили топлата вода 12 години след другите!Извинте се БЕ!
2
1
 
18
 
! Отговори
Миро преди 4 години
Интересно е, че в СофияТА не съм виждал как светят мигачите.
1
0
 
10
 
! Отговори
Пенсионер преди 4 години
Интересно би било да се пише и кога се появиха мигачите при мотоциклетите.Да 80-та година у нас се продаваха руски мотоциклети без мигачи. Имах такова ИЖ.