Преяждане по време на пандемия - как да се справите?

Негативните емоции водят до напълняване
2 апр 2021 20:06, Иванка Гъркова
10
Преяждане по време на пандемия - как да се справите?
IStockphoto

Чувствали ли сте се стресирани и объркани по време на пандемията? Колко от вас са похапвали любимия шоколад, за да се успокоят? А случвало ли ви се е да преядете на вечеря, защото сте нещастни? Няма какво да се лъжем, всеки един от нас е изпитал на гърба си така нареченото емоционално хранене. Заради разпространението на коронавируса и множеството промени в живота ни през последната година, мнозина ядат безконтролно и покачват килограми.

„Храната променя мозъка и нашите хормони по толкова много начини, че е разбираемо, че се обръщаме към нея като към спасителен пояс, когато нещата се объркат“, казва Джулиет Раджаратинам, диетолог, практикуващ в Дубай. Тя обяснява, че това се случва често, когато човек е безпомощен.
 
Как пандемията ни кара да преяждаме?
 
Дори и да имате здравословни навици, заради социалната изолация, карантината или боледуването „под ключ“, режимът на всеки от нас тотално се е променил. А и след затварянето на залите за пореден път, спортуването и въобще двигателната активност между четири стени е изключително трудна.
 
Неотдавнашно проучване, обхващащо 8 000 души в 50 страни, ръководено от изследователи от Луизиана, показва, че 27% от хората са покачили килограмите си през 2020-а. Повечето от тях са прибегнали до нездравословни храни, за да се справят със стреса. Няколко по-малки проучвания потвърждават тези констатации, пише Тhenationalnews.com.
 
Какво се случва, когато ядем под въздействие на емоциите?
 
Стресът първоначално „изключва“ апетита на тялото, тъй като надбъбречните жлези се активират, задействайки реакцията на организма да се бие или бяга. Но когато той е по-продължителен, се получава обратното – на човек му се яде още и още, макар и всъщност да няма нужда от храна.
 
При емоционалното хранене надбъбречните жлези произвеждат кортизол – хормон на стреса, който ни кара да ядем повече въглехидрати, за да имаме енергия. Но вместо това се чувстваме по-мудни и отпуснати. След като стресът изчезне, тялото трябва да се върне към обичайния си режим на хранене, но когато той се случва всеки ден, в един момент покачването на кортизола става нещо нормално, което не е хубаво за организма. Резултатът е напълняване.
 
Кои храни да ядете, за да се чувствате по-добре, вижте в материала на Tialoto.bg

Източник: Tialoto.bg

10
Още от Ако щете - вярвайте
Рецептата Dnes: Френски тост с панетоне
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
5
 
! Отговори
ядини и пиини преди 2 седмици
Спрете да плюскате бе ***.
8
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
И мойта от както дойде пандемията е на зърнена диета. Яде каквото зърне.
7
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
2 качака и как хубаво, доволно си похапвам...
6
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Абе от Нова година дигнах има нема 10 кила. Сланинка, ракийка, червено винце... Аман от ваксини.
5
1
 
6
 
! Отговори
Ганьо е оцелял преди 2 седмици
от памтивека,
с високоградусовата,
диета течна.
4
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Тя таз статия е към хай лайфа " умните и красивите "
3
4
 
14
 
! Отговори
Totenkopf преди 2 седмици
Не ви ли е срам при положение, че много хора едва свързват двата края, а други ровят по кофите изпаднали в крайна бедност, да публикувате такива статии?
2
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Негативните емоции водят до напълняване. За да избегнете негативните емоции изключете телевизора и не отваряйте сайтове, в които можете да видите НОЩ и техните бълнувания за пандемия! Вместо това излезте и се разходете на чист въздух. Движението е здраве!
1
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Безработните нямаме такива проблеми