Азис се издъни, "ревна" срещу подкрепата за Стилиян Петров

Снимките не лекуват левкемия, сопна се певецът
Обновена: 3 апр 2012 14:36 | 3 апр 2012 12:45, Александър Попов
346
Азис се издъни, "ревна" срещу подкрепата за Стилиян Петров
Профилът на Азис. Снимка: Facebook

Фолкпевецът Азис отново реши да се направи на интересен в личния си профил във Facebook, но този път се издъни здраво. Видимо той не одобрява моралната подкрепа за капитана на националния отбор по футбол Стилиян Петров в социалните мрежи.

Той започва с призива Петров да бъде оставен на мира, след което дословно написа на стената си:
"И КАКВО КАТО ПОСТВАТЕ СНИМКИ И РЕВЕТЕ( НАУЖКИМ РАЗБИРА СЕ) И ПОДКРЕПЯТЕ И СТРАДАТЕ..:))))
НИМА ЩЕ ОТКРИЯТ ЛЕКАРСТВО СРЕЩУ РАКА??? НЕ,РАЗБИРА СЕ!!!" (това е неговата мисъл в оригиналния й вид -б.а.).

Част от неговите приятели го подкрепят, други определено не му остават длъжни в коментарите си. Самият Азис на няколко пъти си е изпуснал нервите с нецензурни нападки към една жена, коментирайки най-вече външния й вид и как имал по-хубави бедра от нея.

Певецът продължава по темата със следващия коментар: "Много ми е интересно как един пост или споделена снимка във фейсбук лекува левкемия.....тъпо е много и жалко да трупате посещения на снимки и страници!".

Доколко Азис е прав, всеки може да прецени сам за себе си, но е хубаво изпълнителят да прави разлика между съжаление и подкрепа. И му пожелаваме да усети любовта на българите, тази искрената. Която Стилиян е имал не само в сегашния тежък момент, а през цялата си кариера.


346
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
230
1
 
7
 
! Отговори
Мартин преди 7 години
ама защо ме правите ПИАР на този
229
1
 
7
 
! Отговори
me преди 7 години
И понеже стана дума за разликата между съжаление и подкрепа - представете си (на никой не го пожелавам, разбира се), че трябва да се преборите с някаква тежка болест. И че всичките ви близки започват да ви се обаждат да изказват подкрепа, постоянно обсъждат положението ви, постоянно ви натоварват със своите чувства за вашия проблем.
Подкрепата си е подкрепа, но когато човек се бори с нещо такова, е най-добре да му се осигури мир и спокойствие, защото само ТОЙ може да го пребори и то САМ.
228
1
 
7
 
! Отговори
me преди 7 години
Василка, че е глупава, повърхностна и меркантилна, това е всеизвестно. Изобщо не ме изненадват плиткоумните му реакции, и то не защото мразя чалгата, а просто защото мразя манията на гейовете да взимат от жените само най-тъпите и лоши качества и да си мислят, че са голяма работа. Говоря от личен опит с познати гейове, които винаги да ме дразнили с това, че не можеш да разчиташ на тях (без да обобщавам).
И все пак мисля, че Стилиян трябва да бъде оставен намира. Достатъчно тежко му е в момента.
227
11
 
5
 
! Отговори
до 260 преди 7 години
В случая какъв е Азис е без значение! От значение е, че е прав и от това много ви заболя нали?
Като не ти харесва в България си свободен да идеш където си искаш ,никой не те държи тука насила!
226
2
 
17
 
! Отговори
Гацко преди 7 години
Азис е толкова елементарна и неграмотна ***, че едва ли някога може да напише нещо смислено. Само *** могат да го харесат този. България е страна точно на такива долнопробни люде, като него, затова все още вирее ! Свестните хора да се махат от там и да останат, само утайката на нацията, за да се наслаждават на кочината, която сами си направиха.
225
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Е понеже е Азис ,може да има критика ама праве нали? А като написах във всяка една от четирите статии постнати в един и същи ден ...имам една камари минуси от лицемерни подкрепящи... Защото Стилиан има нещо ,което имат стотици българи ,които обаче нямат парите му за да се излекуват , а доста от тях не могат да си намират лекарствата.
Нека получават подкрепа НЕ само на думи ,хората които имат нужда!
Аман с тоя Стилиан! На театър го обърнахте това с болестта му!
224
2
 
4
 
! Отговори
към Рачо преди 7 години
Рачо, ако ти л**на които си изписал наистина ги мислиш по-голям позор за България и от тоя *** аззиса
223
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Отдолу няколко *** *** се изказват как чалгаджията травестит бил много прав...тая държава няма управия на дъното ще остане докато има такива отрепки като вас
222
1
 
23
 
! Отговори
Снежа преди 7 години
Съгласна съм че доста хора преиграват!Винаги съм помагала с каквото мога за такива заболявания,защото лично аз съм го изпитала на гърба си,но немога да се съглася със чалгаджията Азис!Само за миг си преставете че недай си боже той беше на мястото на Стенли!Олеееееееее..........думи нямам как щеше той лично да разпространява и да търси съжаление!Айде нема нужда и от 'ЧАЛГАДЖИЙСКИ ИЗКАЗВАНИЯ 'в и без друго ЧАЛГАДЖИЙСКАТА НИ ДЪРЖАВА!
221
17
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Гадното *** тоя път е право.
220
9
 
36
 
! Отговори
Рачо е съгласен преди 7 години
Също съм ЗА подкрепата за Стилян Петров, но наистина ми се струва че се преиграва...
В същият този момент в България ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ болни от рак НЕ ПОЛУЧАВАТ адекватно лечение. Лекуват ги с най-евтините лекарства и то ако са доставени на време и не дай си Боже да попаднете в болниците, като обикновенни граждани без връзки.
Защо не дадете подкрепата си и за тях?
Защо мълчите и не поствате по стените си в социалните мрежи ?!
Защото ако наистина им пукаше трябва да си станат от задниците а ги мързи
219
0
 
13
 
! Отговори
анонимен преди 7 години
Мен ми е интересно защо сайта на днес.бг трупа рейтинг коментирайки коментари от фейсбук, които са "изключително важни"!!!
218
12
 
22
 
! Отговори
Рачо каза преди 7 години
много е прав Азис, голяма съпричастност, няма що.
много е лесно у дома, пред компа, всички са съпричастни, но ако трябва да помогнете на една баба да пресече с торбите, или да купите закуска на някой шантав на улицата, надали.
все *** и Азис са ви виновни, смърдели безхаберни.
вие, които плюете по Азис, сте същите дето блеят пред Екс фактор, вместо да прочетат книга на детето си.
Стенли е зодия рак и съм сигурен, че усеща, и не му е приятна фалшивата ви съпричастност.
217
16
 
12
 
! Отговори
Рачо каза преди 7 години
много е прав Азис, голяма съпричастност, няма що.
много е лесно у дома, пред компа, всички са съпричастни, но ако трябва да помогнете на една баба да пресече с торбите, или да купите закуска на някой шантав на улицата, надали.
все *** и Азис са ви виновни, смърдели безхаберни.
вие, които плюете по Азис, сте същите дето блеят пред Екс фактор, вместо да прочетат книга на детето си.
Стенли е зодия рак и съм сигурен, че усеща, и не му е приятна фалшивата ви съпричастност.
216
1
 
14
 
! Отговори
БРАВО UK преди 7 години
Супер смислен анализ !!!
Само да допълня Чалга идва от чалгии, това са българските песни от македония...
Сегашната чалга е поддържана от така нареченият "политически елит", осигурява безмозъчно, немислещо алкохолизирано и дрогирано поколение, което лесно се манипулира и управлява !
Това естествено води до заличаване на нашите български национални традиции и култура !
215
14
 
3
 
! Отговори
Швейк до 221 преди 7 години
Ми как ще се сетиш като всичко което знаеш и си научил е от радиото в голфа ти и от телевизора в хола ти. За градска библиотека чувал си? Азис е умно и схватливо момче и можете само да му дишате пушека.
214
5
 
18
 
! Отговори
мак преди 7 години
Кого интересува това *** същество, "кариерата" и мненията му? Много е жалък и циничен.
213
2
 
23
 
! Отговори
UK преди 7 години
Илиян изкрещява „Секс, секс, алеле майко!“ и залата френетично повтаря „Секс, секс!“. След него е Цветелина Янева: „Давай, *** наречи ме!“ и залата отново кънти „***, ***!“
Не може да бъде, ще рече изуменият слушател — не е възможно да се скандират такива думи. Може, ще отвърнем и уточняваме, че горната ситуация се разиграва не на стадион или на сектантско сборище, а на културно събитие. Концерт за наградите на ТВ „Планета“ в началото на март.
Концерти, награди — прекрасно, но какви са тия сексове и какви са тия ***? И какво става с попфолка — този жизнен и търсещ жанр? Защо така се срина да музикално-лексикалното и моралното дъно, защо така се разврати и ***?
Помним прохождането на жанра. Син Сити-та и подобните още ги нямаше и думата „чалга“ беше непозната. На старта нещата някак стояха прилично и духът не беше окончателно излязъл от бутилката. В столичните „Кошари“ Сашо Роман просълзяваше хората с нежните си балади „Мой ангеле“ („Снегове и ветрове, тихи летни утрини, сънища и спомени бавно ме изгарят“) и „Гълъбите бели“ („И когато мен ме няма, пак ще ме намериш, щом сълзи от мен ти пращат гълъбите бели“)…
Но това беше преди двайсет години. Днес гълъбите отлетяха заедно с изпълнителя им, талантливият джипси изпадна от кервана и преживява, като пее по частни партита „на уше“ на размекнали се дебеловрати. На неговото място изгря също талантливият и също *** Азис, само че той „обърна плочата“ и се разхълца по задници и пениси: „Че голям е, всички знаят, много е голям“. Заприглася му още един мургавец, Кондьо: „Лимонада, нада, оранжада, евала бе, Ленче, аз тардела мале с мерцедеса“. Присъедини се и Тони Стораро, също „от маалата“: „Дигни си късата пола, качи се в моята кола, да те откарам у дома, да поиграем тра-ла-ла“.
Експресивност — добре. Ритъм — също добре. Целият свят днес е дискотека. И с това трябва да свикнем — но в нашата дискотека се говори единствено за мацки и мъжаги, мераци и кревати…
Без съмнение, попфолкът е част от културното ни пространство, изразява наши (източни, балкански) специфики, които не можем и няма смисъл да премахваме, както не бива да премахнем родната ракия, родната шкембе чорба и родната ругатня. Но както не приемаме те да са лоши, така не трябва да търпим и лошия попфолк.
Налага се едно уточнение. Нецензурностите не започват от гореспоменатата троица. Още нашите бащи и дядовци са припявали, за задявка и настроение, по някоя и друга мръсотийка („По Дунава кирпич плава, на кирпича два — три пича“; „Щом й го турна и шурна“)… Ала, за разлика от съвременната ни разкрепостеност по купони и ефири, нашите дядовци са пеели въпросните песнички на маса и като заспят децата, а бабите ни са им шъткали за по-тихо.
Към попфолка не реагираме правилно. Ругаем го и го набутваме в културното ни подземие. Или пък, особено напоследък, се примиряваме, оставяйки го да превзема телевизии и дискотеки. А трябва сериозно и загрижено да го лекуваме, както се лекува зависим от пороците човек. Защото изпълнителите му — иначе красиви българчета — свикнаха да ги хулят и съвсем логично реагират като престъпници — вместо да опитат да се „цивилизоват“, се затвориха като секта при твърдия си електорат в чалготеките, студиата и мутренските вили, а навън взеха да натрапват лукс и превъзходство.
„Изкарвате ни простаци, но парите са в нас и не ни пука, че БНР и БНТ ни гонят, затова ще си караме и така…“ — отвръщат те на обществото. И се разгръща нелепа конфронтация, при която воюващите страни (поп срещу попфолк, фолк срещу попфолк и т. н.) не искат да се примирят и приближат, да си разменят ценности и практики. Неотдавнашният реверанс към попфолка на Васил Найденов така си остана непоследван. По причина, че не се намери (намира) работещ модел (модул) за сближаване.
Ала в никакъв случай обществото не трябва да се заблуждава от тиражираните по радиа и презентации парфюмирани аргументи на чалга певците за „открити отношения и нравствена разкрепостеност“. Истината е, че те съвсем не мислят във философски категории, защото ги интересуват само парите и колко ще приберат за Великден и Коледа. Пред публика те са мили и скромни, но видял ли ги е някой в истинската им същност — с хиенските им хонорарни битки и кой на кого да грабне ангажимента.
Отново пример от флагмана — на честването на телевизия „Планета“ в края на миналата година Глория изказа поздрав-клише, в стил „да радваме феновете с още по-съдържателни песни“. Прекрасно, но що е съдържателност? Ето я, взета от шедьоврите на Гло: „Разбуди звяра в мен заспал“, „Млади и стари гледат чуждите жени“, „Леглото ти мирише на цветя, а ти си просто вятър и мъгла“, „Ако искаш мръсни танци — ела, ако иска — нека гледа, нейна работа“…
Русенската фолкеса най-пълно показва двойствеността на чалгаморала. Изпя немалко прилични песни, но видя, че пазарът кълве на еротика и бързо „препаркира“. Така, на смяна на „Българка“ и „Бели манастири“, дойде кичът на „Прелъсти ме пак“ и „Божествено люби ме“…
Но докато Глория само зове, Ивана се набутва директно в банята: „Да вземем душ или направо, ако така си мислиш, браво“. Нелина не остава назад: „Как го правиш, как го правиш, на жените се раздаваш“. До нея Галена: „Запали, запали, гледай как тялото ми с теб ще злоупотреби“. Теодора е на обратно мнение: „Гаси тока, после върти ключа и ще видиш к, во ще ти се случи“.
Ако гореизброените певици не се срамуват от въпросните простотии, би трябвало да им стане неудобно от вида на аудиторията им. Защото — не трябва да се заблуждаваме (и изпълнителите знаят отлично това) — тя се състои най-вече от младежи с интелигентност, по-ниска от средната. Елементарни момчетия от спортните терени и богаташките охрани — борчета, бодигардове, гурбетчии, а също всякакъв род далавераджии. Лузъри от социалното дъно, изживяващи се като култовия герой на Илиян Михов от „Баровец съм аз“…
А фенките на тази музика са тийнейджърките от крайните квартали с отвеяните погледи и неизменните мобифони в ръце, психясали от емпетройките в ушите. Които, също подражаващи на песенните героини, се превръщат като тях в лудо (или нещастно) влюбени, жадуващи, изгарящи, ревнуващи, непукистки, живеещи „за деня“ и „грабещи от живота с пълни шепи“.
Ако иска да просъществува, попфолкът трябва да разбере едно — че не може да се затвори тематично при горещите тела и парещите устни. Сърбите и румънците като по-възрастни в този жанр (те още при комунизма си фабрикуваха чалгоподобия) вече преминаха детските си болести и сега всички те — от Драгана Миркович до Миле Китич и от Роксана Принтеса до Николае Гута — търсят по-култивирани (в балканското разбиране на понятието) сюжети и мелодики, стремейки се да заличат отстоянието между попа и попфолка. Което при гърците отдавна е заличено и там всеки слуша всичко.
В Русия също има музика на простолюдието, „блатни“ песни и състави като „Воровайки“ („Крадли“) и „Бутирка“ (на името на известния московски затвор), но изпълнителите им са несравнимо по-прилични от нашите. От тях не можеш да чуеш простотии като тези на Траяна: „Тялото ми грешно трябва ли ти спешно“; или на Глория: „Пияна вишна съм сега, искай ме в нощта“…
Телевизионните клипове допълнително развалят пейзажа. В тях главните герои са замръзнали в тежки стойки, татуирани и небръснати мускулести типове с черни очила. Колкото до госпожиците, те се надпреварват в разголването, минаха на бикини и на еротични змиевидни движения… А се пробват и в холивудски фасони — в последните клипове се явяват в коприни и тафти. Но и тук май изостанахме.
Румънската телевизия ТАРАФ вече пусна песенно предаване с… напълно гола водеща, която на всичко отгоре се върти на кол! И си мислим — защо накрая чалга продуцентите не си спретнат по един порно канал, за няколко пачки ще си го уредят. Така хем повечето певици ще си попаднат, където им е мястото, хем няколкото по-сериозни най-накрая ще се облекат. (Не бива да се отрича, че в последно време чалга клиповете представят суперпрофесионална стилистика, при която видеоефектите, а също хореографията и костюмите, са на световно равнище. В това отношение режисьорите и аниматорите изпревариха композиторите и текстописците.)
Колкото до мелодиката, за нея не бива да се говори, защото тя от край време се изчерпва с еднообразни до безумие чака-рака ритми и тежки саудитоарабски маанета в изпълнение на гласчета пискливи, ревливи и носови, еднакви — извадени като по калъп (Сашка Васева сполучливо ги нарече „клонинги“). И за капак, ето го ужасът — първо място в хитпарада на телевизия „Планета“ от края на миналата година зае клипът на Цветелина Янева „Влез“, изобразяващ арабска улица с влачещи се дервиши, камили и жени в черни бурки, танцуващи нещо средно между кючек и рап.
За музиката и хореографията на иначе професионално направения клип не споменаваме, всеки се досеща какви са те. Първото място за тази песен е симптоматично. То вече представлява директен ъперкът върху националната ни идентичност. То бива мултикултура, но чак пък толкоз! Добре ще бъде този хубав клип да замине за Абу Даби, тамошните продуценти ще го приемат като свой (а може и да е готвен специално за там).
И вместо да се стреснат, продуцентите продължават по нанадолнището. Преслава и Галена предложиха друга песен в още по-източна, турскоарабска посока — отново дервиши и камили и като връх — на екрана текат арабски йероглифи!.. След аплодисментите за въпросната песен Преслава се провикна: „Тази публика много ми отива!“. Коментарът е излишен.
Оказва се, че в музикално отношение арабските ладове не са случайност, а тенденция. В последните хитпаради на радио „Сигнал плюс“ почти всяка песен започва с протяжни извивки като тези на мюезините по минаретата. Оказва се в последна сметка, че арабската мелодика взе да измества ***, която доскоро смятахме за неизтребима…
Но чалгафренията не може да продължи вечно. И се забелязва, че постепенно нещата си отиват на мястото. Пазарът на дискове падна, подбит от ефира и торентите, съответно от пресищането на публиката. Жанрът, обаче, отговори по съвършено сбъркан начин. Вместо да се свие и да се заеме с повишаване на качеството, продължи да се свръхпродуцира с все по-безвкусно чалгадиско. Гарнирано като на бразилски карнавал, с дрънкулки и пера, прожектори и лазери. С което окончателно се самоампутира.
Разбира се, не бива да мислим, че чалгата ще изчезне напълно. Ще я има, докато има българи, друсащи кючек. Но й предстои логичната съдба да се скатае в полагащата й се тясна ниша на родната култура. Този процес вече започна. Нещата се свиват. По билбордовете лъснаха недостъпните до вчера планетки и пайнерки, горещо молещи да им посетиш клубовете срещу смешни цени, а напоследък и безплатно…
Но все още попфолкът води на обществото с едно на нула. Все още го кълнем от панелните си апартаменти, гнусливо го наричаме чалга, а той си движи по света с мерцедеси и коприни. Емилия в Атланта, Джена в Мюнхен, Кали в Брюксел… А Емилия бе наградена като „Посланик на българската култура на Запад“!
Нека, мислим си, ни прославят зад граница тези изпълнители. Но, защо ли, тайно се надяваме да го правят прилично и да не ни излагат. Позволяват ли си пред нашенците в чужбина да си реват простотиите или си ги пазят за тукашна консумация?
212
3
 
19
 
! Отговори
UK преди 7 години
От 20-тина години у нас се роди един нов музикален жанр, наречен доста точно “чалга”. Основата на този жанр е музиката на българските ***, макар че в него има и други ориенталски елементи, турски, арабски. Напоследък в него навлязоха и гръцки и сръбски мелодии. Както се казва – *** видрица! Що за музика обаче е т.н. *** музика, на чиято основа е създадена чалгата?
***, които сами наричат себе си “роми”, което значи “хора, мъже, съпрузи”, идват от Северна Индия. Днес те живеят в много държави и техният език, религия и музика са силно повлияни от културата на местното население. В българските земи *** се появяват през XV-ти век, когато османо-турските завоеватели ги довеждат от Египет. Поради присъщата си музикалност и неодобрение на физическия труд, в следващите четири века *** изземват ролята на главните музиканти, певци и танцьори, развличащи османските паши, бейове, спахии, кадии и всякакви други турски властели. За разлика от днешните български новобогаташи, турските властели са били патриоти, което води до това, че дошлите *** усвояват изцяло тяхната музика и танци. Днешните български *** в мнозинството си помнят тази музика и я представят и считат като своя. За мнозинството от днешните българи, тази музика е просто *** – в действителност нейните основни елементи водят началото си от османо-турската музика от началото на Османската империя. Самото понятие "*** музика" е много относително, защото музиката на унгарските *** е вариант на унгарската народна музика, на испанските *** е вариант на испанската народна музика, на руските *** е вариант на руската народна музика. В България, макар че в близкото минало много добри народни музиканти бяха ***, типичната *** музика е османо-турска.
Почитателите на чалгата като правило са от средите на най-ниско образованите българи. Те предпочитат да наричат чалгата с модерна английска терминология – попфолк. С това те показват ниска степен на компетентност, защото попфолк (popfolk) е съкращение от английския израз Popular folk music и се отнася до фолклорната (народна) музика на съответния народ. За българския случай това би трябвало да значи “народна музика на българите” или "българска народна музика" или "българска форклорна музика". В действителност, между чалгата и българската фолклорна музика (българския попфолк) има огромна разлика. Тази привидна некомпетентност и безкритичност на някои музикални издатели и дейци, свързани с този жанр, всъщност представлява опит да се представя и утвърждава тази музика като “българска национална музика”, “музика, характеризираща българската нация пред света”.
Това на пръв поглед "безобидно" (в действително дълбоко антибългарско) начинание обаче не може, все още, за щастие, да добие популярност. В действителност, националната музика, наред с езика, химна, знамето и герба са национални символи. Във всяка цивилизована страна има закони, защищавали химна, герба и знамето на нацията от поругаване. В повечето стари държави с древна култура, освен национален език, има и музикален жанр, който без съмнение се е утвърдил като национален. Всеки средно образован човек може да различи националната музика на индийците, китайците, гърците, руснаците, испанците, англичаните, арабите. Много народи обаче нямат национален език и национална музика, защо исторически те са сформирани чрез отделяне от някакъв друг народ.
Българите са древен народ, който е образуван не чрез отделяне от друг народ, а напротив, чрез поглъщане на други етноси и племена. Поради тази причина, българската национална, т.е. народна музика е изключително оригинална, многообразна и богата. Например по брой записани текстове и мелодии тя превъзхожда около 10 пъти френската национална музика. Да не говорим за богатството от ритъм, ладови тоналности, мелодии и мотиви. Срещу такта 2/4, типичен за западно-европейската музика, ние имаме десетки неравноделни тактове. За разлика от простата минорно-мажорна ладова система, единствена за западна Европа, ние имаме поне още 7 други. Като се добавят и безмензурните мелодии (субати), тези своебразни “оперни арии” на старите българи, музикалното богатство на българския фолклор става уникално. Даже околните балкански народи нямат неравноделни тактове и субати, освен ако не са “откраднали” нещичко. Познава ли се това богатство, използва ли се, извлича ли се някаква полза от него? Нито едното, нито другото, но това е отделен въпрос. Някой губи от това и никак не е лесно да се отгатне кой губи.
Наскоро беше излъчено една музикална композиция от телевизионния канал BTV (каналът на Рупърт Мърдок), представена като “послание на България до Европа”. Разбира се, в една демократична държава всеки може да си композира и избира заглавия на своите творби, но и всеки, който желае, може да коментира тези творби. Тази “музикална творба” представлява несъмнен и нескрит образец на “чалга”. Само по себе си, това “послание” е подигравка с националните символи и би трябвало да попадне по ударите на закона за тяхната защита. Но не е само това. По време на поредното ежегодно състезание “Мис България”, участничките, облечени с бански костюми и завити с българския трибагреник, са “марширували” под звуците на тази циганизирана музикална композиция. Идеята за този особен вид “демонстрация” е била да се изрази несъгласие със затварянето на 3 и 4 блок на АЕЦ “Козлодуй”, още повече, че победителката в състезанието е била от град Козлодуй. Когато сцената с полуголите българки, завити с националното знаме, маршируващи под музиката на чалга пред очите на европейците беше коментирана пред водещите на предаването “Коритаров лайф” на канал Нова телевизия, водещата искрено се очуди, че в това имало нещо нередно! Най-големият “почитател” на чалгата и нейното издигане като “национално-определяща” музика за българите и "музикален символ на нацията пред света" обаче беше и си остава Слави Трифонов, водеща фигура в телевизионния канал на Мърдок.
Разбира се, няма нищо лошо в това, някой да харесва *** музика. Аз лично много харесвам чиста *** музика, а също индийска, турска, иранска, гръцка, арабска, руска, ирландска, африканска и т.н. Особено "космическо" звучене има етиопската музика. Националната музика на отделните народи е може би най-голямото културно богатство на света. Лошото е, когато някой, било от простотия или защото усеща за какво го търпят, се опитва да натрапва чужда музика и с това спомага за унищожаването на един културен модел.
Това състояние е ярка характеристика на 22-годишния преход и състоянието до което ни доведе. В Русия този преход беше наречен много сполучливо “великата криминална революция” още преди 10 години. Днес там живеят най-много милиардери и най-много бедни хора от цяла Източна Европа. За прехода в България все още няма определение. Както изглежда, най-вярното определение за него ще бъде “чалга”, което вече се предлага от много автори.

Защо чалгата беше създадена и зае значимо място в демократична България? Без да имаме претенции за пълнота, по-долу представяме няколко причини за това.
1. На първо място това е мощното дезорганизиращо влияние на Турция върху съвременните българи, особено в първите години на демокрацията. Ежегодно, милиони българи ходеха в Капалъ чаршъ и само няколко хиляди в Македония. Най-силно е това влияние върху българските ***, които днес практически не слушат друго освен съвременна музика от Турция. Българите, все пак като патриоти, слушат чалга. Макар да няма преки данни, но все пак самата Турция е силно заинтересувана от това, да се забрави и отстрани българския фолклор и се замени с чалга. За Турция е много по-полезно под ритъма на гьобек да се пее “целувам ти устните”, отколкото да се свири хорото “Даваш ли даваш, балканджи Йово”.
2. Втората причина за избуяване на бурена на чалгата е състоянието на разюздан национален нихилизъм, характерен за българина от последните петдесет години. Както и македонизмът, българският национален нихилизъм има доста далечни корени още от времето на Османската империя и господството на гръцката патриаршия. По времето на социализма обаче той беше отгледан, наторен и поливан по най-ефективни начини чрез механизмите на държавните комунистически органи. За целта, историческата представа за миналото на българите беше изкривено и миниатюризирано. За да бъдат послушни, на българите им се внушаваше, че са малка, освободена и спасена нацийка без минало и че трябва да станат безродни синове на новия комунистически свят, обединен около Кремъл. Няма никакво значение, че “кремъл” на български означава “кремък, кремъл, твърд камък”, а московския Кремъл е построен по подобие на крепостите - кремъли във Волжска България. За един българин, който не знае важния факт, че неговата държава е била империя, оказала огромно влияние върху Източна Европа едва ли ще знае незначителната подробност, че чалгата, която му пускат е османо-турски мотив от XVI-ти век.
3. Стигаме до антиисторизма, който е биологичен баща на националния нихилизъм. Чалгата като музикално явление не може да се развие в страни като Гърция и Турция, където населението има съвсем правилна, даже доста пресилена представа за миналото на своята страна, за ролята на своите национални символи. В България обаче може. Ако прочетете историческата част на уеб-страниците на повечето български градове ще откриете, че там се отделя място на новокаменната епоха, бронза, тракийския период, елинския период, римския период и османския период. В някои случаи се отделят няколко редчета и за т.н. средновековие, което всъщност представлява “българския период”. В някои случаи се споменава, че градът е включен в пределите на българската държава, но в повечето случаи това се "подразбира". Ако човек влезе в повечето български музеи ще открие главно експонати от времето на неолита, траките и римляните. Ако това е чужденец и то малко разсеян, може и да остане с впечатление, че музеят е римски. А за прабългарите, главното население на ранна България да не говорим – те са стопени до няколко хиляди и превърнати в ниски, кривокраки монголоиди. Няма никакво значение, че днес от техните гробове се изваждат двуметрови европеиди, че по едно и също време са създали империи на Дунав и Волга и са съставлявали половината от населението и управленческия елит на Хазария. Само т.н. “черни (покорени) българи” в Западна Хазария са били между 1 и 1.5 милиона. Резултатът от такава “антиистория” е чалгата в България и македонизма в БЮРМ. Не е възможно да градиш държава и нация и да тровиш нейните исторически корени. Каква полза, че си създал "две Българии", когато и двете Българии днес са буренясали, а децата им търсят препитание в чужбина. Крайният резултат на "двете Българии без корен" е катастрофално намаляващото население, разбягване на младите хора по света, застаряване на нацията, промяна на етническата картина, мощна тенденция към смяна на културния модел, спад в образователното и професионалното равнище. С една дума – чалга !
211
0
 
8
 
! Отговори
до 243 преди 7 години
Защото, групите касаещи известни личности бързо набират голям брой потребители в тях и след това се продават за повече пари. Типично за България - "аз да хвана някой лев, пък другите нека си мрат"